Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

Ja als Braun dat gemaakt zou hebben, wilde ik die vast hebben :roll_eyes:
En Rik ook…

2 likes

Deze dresser heeft een nieuw glaasje, nieuwe kroon, secondenrad , anker en nieuwe balans. Hij is weer tiptop.

23 likes

Mooi op tijd klaar voor het kerstdiner :+1:

4 likes

Mooie klassieker, Bas!

Van rijp voor de kliko tot mooi en bruikbaar.
Weer een gered van de ondergang.

2 likes

Ja dankzij een donor die jij me gegeven hebt. Dus hij is half van jou!

2 likes

Ah krijgt Lex hem om op tweede kerstdag te dragen :joy:

4 likes

Ik ben met kerst in CH. Dus dat wordt water naar de zee dragen met zo’n super Zwitsers merk als Certina…

Veel leuker om met Kerst in Zwitserland een Japans of misschien zelfs wel een Chinees horloge te dragen. Zien die Zwitsers ook weer eens wat anders.

Zo iets?

Niet verkeerd voor bij het Kerst diner. Binnen één week in huis uit de ‘Middle Kingdom’ voor nog geen twee tientjes. Het plastic bandje is wel gelijk vervangen door een donkerblauw leren exemplaar uit eigen keuken.

Niet helemaal ontopic, maar je zou kunnen zeggen… levend gemaakt door het uit China te importeren…

11 likes

vG, vG vG wat bedoelt die daarmee :thinking:
Ineens zag ik het…
Bas van Gered van de ondergang!

Op de Rikketik van April ‘25 kocht ik dit zwaar aanvoelende duikertje, zonder kroon en niet lopend:

Thuis aangekomen eens open gemaakt en ik was er ingetrapt, het was een penanker…

Tijdje in de opknapbak laten liggen en een paar weken geleden toch besloten om maar eens over mn penankerfobie heen te komen, dus uit elkaar:

Eigenlijk weinig ellende tegengekomen, veel vuil en aangekoekte troep, een losliggende datumschijf en een missend pennetje voor het datumverzet in een rad:

Daar een nieuw pennetje in geklonken en op lengte gemaakt:

Verder is het gewoon een super charmant horloge, met een absurd zware kast en een leuke bolle plexi:

Ben nog niet over mn penankerfobie heen, maar kan ze wel meer op waarde schatten :ok_hand:

27 likes

Leuk project, is mooi geworden :+1:t3::wink:

1 like

Ik vind het echt een heel mooi horloge, netjes gedaan zo!

1 like

Op de laatste Rikketik een horloge gekocht waarvan ik in eerste instantie niet kon zien welke merk het was… door het glaasje heen loerende kon ik nog net zien dat het een Richard was.

Aan de koffietafel open gemaakt en toen viel @MeNToR bijna van zijn stoel. Ik had voor een tientje een oude bumperautomaat te pakken.

Het uurwerk liep niet en in eerste instantie zat ook het bumpergewicht vast. Bij de ontmanteling kwam ik er al snel achter waarom dat zo was … tiretteveer was gebroken en het afgebroken deel zat klem onder het gewichtje.

Tevens bleek het uurwerk enorm vervuild en zat alles vastgekoekt van de oude olie. Een volledige service gegeven en ook een nieuwe tiretteveer voor het AS1250 (+/- 1945 want 17 jewels ipv 15) uurwerk besteld.

Nu mag hij bij mij aan de pols :sunglasses:

9 likes

En wat heeft Richard een waanzinnig mooie secondewijzer. Prachtig horloge.

Richard. AS 1250 bumperautomaat. Bingo!
Tadaaaa! Mooi geworden man! Dit zijn de betere vondsten.
Hij mag ook even crossposten in het lange letter topic!

2 likes