Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

Ah, HMT, my guilty pleasure…

afbeelding

Die Indiase HMT’s zijn vrijwel 1 : 1 identiek met het oorspronkelijke Citizen uurwerk. Caliber werd in Licentie bij HMT gemaakt. Leuk dat je dit even laat weten, zo kom je nog eens ergens met die Indiase dingen.

Het HMT uurwerk.

Het Citizen 0201 uurwerk

10 likes

Cross post.
100 jaar oud auto? horloge.
Cylindergang. Loopt na service, moet dan wel schuin tegen de whisky fles staan.
Te korte stem, geen wijzerverzet want geen tirette nokje (of hoe heet zo’n ding?) en loopt niet goed door in alle standen. Maar he,.meer dan eerst.

8 likes

Daar doen we 't toch voor Lex :innocent:
En dank voor de aanvullende technische info & beeld - goed om te weten want van één van mijn oudste Citizens (lijkt op de rechter van jouw plaatje) is de veer gebroken - Maar met al die Mumbai klonen moet ik me daar dus nog geen zorgen maken… :pray:

3 likes

Ik heb nog een donor 0201 uurwerk liggen van een Citizen. Laat maar weten als je iets nodig hebt.

6 likes

Sympa van je :pray:.
Moet ik eens nazien of dat ook hetzelfde kaliber is - maar dan ook nog mijn pensionado reparateur zo ver zien te krijgen (ik heb hem al enkele lastige klusjes opgedrongen :innocent:)
Dit is het kleine lastpostje :yum:

8 likes

Lijkt heel erg hetzelfde!! Op de cijfers na dan!!:joy:

1 like

Is er ook maar die is alive and ticking :hugs:

9 likes

Blijft mooi en tijdloos!!

Ik heb ook nog de 80 micron “gouden” versie.

14 likes

Beetje erg Swiss looks vind ik. Maar ik ben dan ook meer van de 70’s Citizen, daar heb ik wel wat mee :nerd_face:

2 likes

Had je dus uitstekend gezien - was moeilijk leesbaar maar er stond 0201, ietsje voorbij de balans naar het midden - vreemde plek :thinking:

9 likes

Klopt, ik dacht eerst dat er 201 stond maar na nogmaals gekeken te hebben zag ik dat er nog een 0 voor stond.

2 likes

17 likes

Wauw! Niet te geloven!:star_struck:

2 likes

:point_up_2:t2::point_up_2:t2: x2

1 like

Weer een Elka, dankzij een tip van mijn vrienden.
Nou had ik er al zo eentje, maar voor de prijs van een bandje ben ik toch gezwicht.

En zo is tie geworden

Broertjes samen:

Zelfs de nummers zitten dicht bij elkaar

16 likes

Is dit ook geadverteerd als een sportmodel (ren, vlieg, duik, spring)?

1 like

Die twee wel ja. Waterdicht en schokbestendig. En een rode secondenwijzer!
( Ze hebben zelfs movable studs)

4 likes

Vandaag deze af kunnen maken. Kwam redelijk defect binnen.

Ding was ook aardig goor met de nodige DNA.
Wat heb ik er aan gedaan…

Uiteraard een service, een nieuw glas, nieuw bandje, het urenrad mistte 3 tandjes en was de reden dat het niet liep. Als laatste een secondewijzer erbij gezocht. Het busje was te groot voor de as. Dus het busje geknepen met mijn nieuwe tooltje … alsnog te klein … dus weer iets geruimd en toen pastte hij.

HP90 uurwerk

Heeft zelfs een stofdeksel.

En toen was hij klaar.

19 likes

Mooi resultaat.

2 likes

Vandaag opgehaald, nieuwe veer + glaasje. Kroon maar zo gelaten, nieuwe is ook geen gezicht :nerd_face:

12 likes