Die Indiase HMT’s zijn vrijwel 1 : 1 identiek met het oorspronkelijke Citizen uurwerk. Caliber werd in Licentie bij HMT gemaakt. Leuk dat je dit even laat weten, zo kom je nog eens ergens met die Indiase dingen.
Cross post.
100 jaar oud auto? horloge.
Cylindergang. Loopt na service, moet dan wel schuin tegen de whisky fles staan.
Te korte stem, geen wijzerverzet want geen tirette nokje (of hoe heet zo’n ding?) en loopt niet goed door in alle standen. Maar he,.meer dan eerst.
Daar doen we 't toch voor Lex
En dank voor de aanvullende technische info & beeld - goed om te weten want van één van mijn oudste Citizens (lijkt op de rechter van jouw plaatje) is de veer gebroken - Maar met al die Mumbai klonen moet ik me daar dus nog geen zorgen maken…
Sympa van je .
Moet ik eens nazien of dat ook hetzelfde kaliber is - maar dan ook nog mijn pensionado reparateur zo ver zien te krijgen (ik heb hem al enkele lastige klusjes opgedrongen )
Dit is het kleine lastpostje
Ding was ook aardig goor met de nodige DNA.
Wat heb ik er aan gedaan…
Uiteraard een service, een nieuw glas, nieuw bandje, het urenrad mistte 3 tandjes en was de reden dat het niet liep. Als laatste een secondewijzer erbij gezocht. Het busje was te groot voor de as. Dus het busje geknepen met mijn nieuwe tooltje … alsnog te klein … dus weer iets geruimd en toen pastte hij.