Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

O ja, fotootje van de binnenkant. Het is een Eta 2452

18 likes

Vind ik ook Bas! Goed gedaan jochie. En weer een mooie Pontiac er bij in de collectie.

1 like

Mooie Bas :ok_hand:t2: Hij was in ieder geval goed geconserveerd :sweat_smile:

2 likes

Hele mooie Pontiac geworden en gelijk weer genoeg stookolie in voorraad!
Win-Win situatie!!:joy::joy:

2 likes

Die is heel mooi! :grin:

2 likes

Raketa airplane die ik vanmiddag geserviced heb.

25 likes

Mooie!

2 likes

Mooi uurwerk ook zo’n Raketa 2609B.
Mooie balans met timing schroeven en Brequet spiraal.

14 likes

Wow dat is een hele mooie! prachtige wijzerplaat

2 likes

Stiekem zijn de oude Raketa-Paketa horloges juweeltjes qua design!

2 likes

Klopt, maar ook de oude Poljot uurwerken en wat te denken van de hele dunne Luch uurwerken.
Of de Slava’s met hun 2 veertonnen .

3 likes

Gebaseerd op de eta 1080?

Chique de friemel hoor! :ok_hand:

Heel fraai, stond er niet een in het blauw?
Maar op de wijzerplaat staat 21 stenen en je kaliber 16, waar is de rest? :stuck_out_tongue:

Jammie

2 likes

De foto is niet van mijn uurwerkje. Het enige verschil is een aantal dekstenen. Ik zal wel een foto van mijn uurwerkje maken.
En het is inderdaad die hier te koop stond.

Hierbij de foto van het daadwerkelijke uurwerk. Speciaal voor @DirkT :wink:

6 likes

weer een NOA-tje klaar: een rado mannheim 702

voor: niet lopend, vies rond de bezel en een vet bekrast glas. de datumsnelverstelling werkte niet

na: wel lopend, niet meer vies, proper glas en een datumsnelverstelling die werkt. Bij deze standaard eta binnenwerken vervang ik ipv herstellen, je vindt die wisselstukken uiteindelijk zo goed als op bijna elke hoek van de straat, dus niet moe maken aan een krom snelverstellingswieltje rechtmaken, gewoon vervangen :rofl: :rofl: :rofl:

23 likes

en huppakee weer eentje klaar, de rado spacewing in blauw. Bij aankomst liep ie, maar t machientje pikte niets op. Er zat een flinke hap in het glas, de band was niet rado en het medaillonetje achteraan ontbrak. Oorspronkelijk waren er 8 rado’s zonder medaillonnetje, dat is ondertussen teruggebracht tot nog maar 3.

spacewing blauw hap in glas

In de onderdelenbak lag een spacewing met vieze wijzerplaat, maar andere mechaniek. Echter die spacewing had wel een radoband, ook een medaillonnetje en een glas dat net iets beter was, dus die spacewing is kaal geplukt voor deze en dan is dit de na:

en lopen doet ie nu als een zonnetje

!rado we love rado!

24 likes

Dat is wel heel lui :wink:

Hoe kom je eraan?
Beide mooi geworden :ok_hand:

Ziet er weer prachtig uit. Het einde begint rap te komen. Hoeveel Rado’s moet je er nu nog?