Ik begrijp dat het soms irritant is als een advertentie niet is aangepast.
Maar vindt het niet gepast als iemand anders mijn aangemaakt topic gaat veranderen.
Stuur dan eerst een PB, kan namelijk verschillende redenen hebben waarom de titel nog niet is aangepast.
Als er in het topic vermeld is dat het horloge verkocht is, lijkt me dat er weinig twijfel is.
Bovendien, een topic is niet van de topicstarter. Daarom kan je een gemaakt topic ook niet verwijderen.
Ha!
Het was een macaroni salade. Denk ik.
Ik ben niet het type die thuis een salade maakt om mee te nemen naar werk, dat heb ik overgelaten aan de dames uit het bedrijfsrestaurant.
Als de informatie in het topic vermeld staat dan zie ik geen reden waarom het niet in de titel vermeld zou moeten worden. Of dat nu verkocht/gereserveerd/OHPF/gestolen/verloren is. edit: Ik zie nu dat dit lijkt alsof ik tegen het punt van @anon11367652EV in ga, maar ik onderschrijf het juist en gebruik het als illustratie.
Het sturen van een berichtje naar de verkoper dat je de titel hebt aangepast getuigt wat mij betreft van goede smaak. Maar om daar een reactie op af te wachten om een kennelijk incomplete titel aan te passen gaat mij te ver.
Selectieve interesse noem ik het
Ik zou ook een PB sturen naar TS om hem erop te attenderen dat de titel niet is aangepast, zodat deze het zelf kan doen, dan zomaar zelf een titel aanpassen.
Precies. Horlogeforum? Gast, serieus…
Oh wacht, mag me er niet druk maken want “Het is maar een geintje joh, dat we alle topics laten ontsporen met onze uiterst lollige humor. Doe lekker mee met het kliekje!” Ahum.
Ps titel zelf aanpassen na verkoop, zou mijn voorkeur zijn. Geen slotje-icoontjes die je soms als blokje ziet, maar gewoon “Verkocht”. Dat dus.
Ikzelf ook. Maar voor de discussie kruip ik in de huid van iemand die het wel zou veranderen.
Ik voorzie twee opties: de TS heeft de titel vergeten aan te passen, in welk geval hij blij is dat hij nu wel veranderd is, of de TS heeft de titel moedwillig niet aangepast (en ik begrijp nog niet welk legitiem belang hij daarbij zou moeten hebben), in welk geval het nuttig is dat de titel toch veranderd is.
Wat mij betreft ook. Maar als het niet gedaan wordt… tja.
Precies, en liefst niet teveel variaties, gewoon “Te koop”, “Gereserveerd” of “Verkocht” of dat in een korte vorm (TK, OHPF, VK)
…wordt het niet gedaan. En dan? Zelf maar de mod gaan uithangen? Mwah. Ik heb persoonlijk wel iets beters te doen, maar in voorkomende gevallen ben ik best bereid de verkoper er op te attenderen als dat van mij gevraagd zou worden. PB’tje dus.
“OHPF” en “Gereserveerd” zijn in de praktijk misschien vaak uitwisselbaar, maar ik zou ze niet als synoniemen zien.
Zeg… dat zeg ik niet. Iedereen mag zich zo druk maken als hij zelf wil. Maar er is ook een gradatie in grapjes en een gradatie in drukmakerij. Soms moet je even lachen als een boer met kiespijn en dan waait het weer over. En soms is het zo irritant dat je je echt kwaad maakt. Is mij ook wel overkomen hoor.
Je klinkt trouwens als mijn zoon van 14 . Die tegen mij geen “gast” mag zeggen overigens. Maar jou sta ik het toe. Maak er gebruik van zou ik zeggen.
Jürgen, een mod, heeft aangegeven dat hij de slotjes heel handig vindt bij het modereren.
https://www.horlogeforum.nl/t/vraag-over-afsluiten-van-titel-verkoopadvertentie/194978/30?u=alphons
Je (TS of iemand anders met level 3) kunt natuurlijk ook de titel aanpassen om de andere leden een dienst te bewijzen/niet op het verkeerde been te zetten.
Het is wel héél erg weer de laatste tijd hoor. Maar goed, ik vind het allemaal gezegend. Ik lees lekker mee en als het me echt de keel uithangt of persoonlijk wordt gaat de vlag uit.
Ik neem hem als compliment!
@anon11367652EV, dan ziet @Jurgen waarschijnlijk slotjes… ik zie blokjes en heb niet altijd een idee waarom die er staan. Een tekst als ‘Verkocht’ werkt bij mij dus beter. Maar goed, da’s techniek.
@Paul, daar gaat het nou juist om. Niet alle leden zijn van die “dienst” gediend. Ik blijf er dus vanaf.
Te koop is eigenlijk ook overbodig: het staat immers in het het donkerblauwe gedeelte.
Dat is wel zo maar niet iedereen stelt dit echter op prijs. Daarnaast heb je er bijna een dagtaak aan als je het consequent wil doen.
Ik negeer het gewoon, ik reageer wel eens met een pb als iemand zijn biedingsvoorstel onder een verkooptopic plaatst, vaak is dat echt onbedoeld.
Gelieve de titel van een verkooptopic na verkoop aan te passen naar:
[merk horloge] verkocht aan [forumnaam] voor het bedrag van [verkoopprijs]
Te ruil ook…