Topic titel en communicatie rondom een 'Verkoop topic'

Die is wel interessant. Kunnen we een beetje de marktprijzen in de gaten houden. :wink:

Klopt. Dit is inderdaad ook eigenlijk overbodig.

Ik denk, behalve sommige TS’s, vrijwel alle lezers wel. Wat zegt dat?

Er moet gewoon een gedragscode komen!

(Geintje hoor.)

1 like

Juist niet, je wil immers aangeven wat de bedoeling is:

• verkopen
  • ruilen

Daar begin je de advertentie dan ook mee…

1 like

Daarom is er toch een donkerder blauw verkoopgedeelte en een lichterblauw ruilgedeelte?

Edit: verkeerd gezien door mij…

1 like

Donkerblauw = Te koop / te ruil.
Lichtblauw = gezocht.
Blauw/groen = verkocht / geruild.

1 like

Info waar je wat aan hebt :smile:

1 like

Verander echter niet de hele titel in verkocht. Hoogst irritant, voor info blijft de oorspronkelijke titel interessant.

3 likes

Ik zou het wel op prijs stellen als ik een PB zou krijgen dat er iets niet klopt (of beter kan) aan mijn advertentie of topictitel. Ik vind dat wel zo netjes. Maar om ongevraagd te gaan zitten sleutelen aan mijn tekst vind ik wat ver gaan. Nèt of er iemand zijn vette vingerafdrukken op mijn horlogeglas zet… :rofl:

Ik ben trouwens degene waar dit verkooptopic van was maar dat maakt voor de stelling van TS niet uit natuurlijk. Na het afronden van de deal wijzig ik overigens altijd de titel en zet het ook onderin het topic. Maar bij OHPF is het natuurlijk altijd nog mogelijk dat er iets tussen komt. Vind ik…

4 likes

Dan zet je toch OHPF in de titel? Dan snapt de lezer die de advertentie opent gelijk “ah, het is onwaarschijnlijk dat ik dit horloge kan bemachtigen” in plaats van dat hij eerst enthousiast de advertentie doorleest en het daarna pas weet. Dat lijkt mij een onnodige emotionele achtbaan voor je forumgenoten.

2 likes

:joy:

In dat geval lijkt het me gezonder om even afstand te nemen van horloges in het algemeen en eerst even je puberteit uit te zitten.

2 likes

Ik wist dat er een reactie op ging komen. :joy: Ik verwoord het natuurlijk een beetje extreem maar dat neemt niet weg dat het toch reëel is dat je in één oogopslag wilt weten waar je aan toe bent? Dat is bij iedere advertentie het geval dus waarom zou dat hier niet zo zijn?

2 likes

Had ik inderdaad kunnen doen. Maar ik wist dat het topic een paar uur later al gesloten zou worden omdat de koper onderweg was. In dit geval geen “On Hold Pending Funds” maar “On Hold Pending Forummer”. :rofl:

Anyway, eigenlijk vind ik het belangrijker dat het zogenaamde “verplichte rijtje” goed gebruikt gaat worden. Er zitten soms hele treurige verkooptopics tussen, steeds meer vind ik. Met een sjabloon die verplicht gesteld zou kunnen worden bij het opmaken van een verkooptopic ziet die info er dan bij iedereen hetzelfde uit.

4 likes

:joy: Ja voor die paar uurtjes maakt het dan ook weer niet zoveel uit inderdaad. Als je er dan aan gaat sleutelen wordt het eerder een misplaatste bump.

Ik ben ook een voorstander van eenvormige advertenties.

1 like

Jij bent zeker al wat ouder?

Behalve wanneer je bijvoorbeeld 3 verschillende dingen verkoopt en je met 1 ding blijf zitten. Dan zou ik de titel veranderen naar het resterende item. Maar zoiets moet de verkoper zelf doen vind ik.

Je vroeg zelf om een topic aan te maken over dit onderwerp. Nu heb je daar blijkbaar spijt van omdat je inziet dat het toch net iets anders gaat hier op HF.

Maak je niet druk, neem een Snickers:

image

Klopt, alleen wilde ik de topic zelf aanmaken.
Maar meneertje wil alles zelf in de hand hebben toch?( net zoals je verkooptopics)
Want jij weet net zo goed als ik dat je honing aan je kont hebt zitten en er hier bijen zijn die maar al te graag bij jou willen zijn.

Dan plaats je nog een deel van de PB in dat topic.( wat ik niet netjes vind, maar ik zie het doot de vingers omdat ik dan de kans had om alle PB daarover te plaatsen voor het hele verhaal)

Dat zijn al 2 dingen die IK zelf in de hand wilde hebben .Zo te zien geef je zelf ook niks om regels zo te zien. ( ik had er tenmiste toestemmig voor)

Ik heb ook nooit gevraagd of sommige mensen mijn naam willen noemen voor iets wat niet nodig is.

Spijt heb ik niet, vind het gewoon niet meer nodig dat een paar kindertjes erover door moeten gaan.

Hiermee zul je het verlopig weer mee moeten doen.

Herstel, inmiddels 15 :slightly_smiling_face:

3 likes

Aha, @Batossai is een sluw vossie :crazy_face: , even nog wat olie op het vuur gooien…

Weer een topic naar de haaien :shark:, wees toch eens gewoon aardig en volwassen tegen elkaar!

2 likes