Tourbillon: ja of nee

Net als ieder mechanisch horloge dus :innocent:

9 likes

Een tourbillon loop toch nauwkeuriger?

Dat was het idee bij zakhorloges. Bij polshorloges is het een heel ander verhaal.

1 like

Jij hebt zelfs een tourbillon als avatar; jij bent dus een fan :wink:

1 like

Hierdoor loopt een uurwerk nauwkeuriger als het vrijwel altijd in dezelfde positie/oriëntatie ligt/hangt zoals aan een ketting in je jasje. Bij een polshorloge is dat ondervangen doordat je je hand vrijwel de hele dag beweegt.

1 like

Een tourbillion is niet nodig in een horloge maar wel intrigerend om te zien. Daarom vorig jaar onderstaande gekocht, het zal geen vintage worden maar het is zeker een leuke ervaring. Mijn zoon is er inmiddels erg blij mee en misschien is zo iets een optie voor je? :slightly_smiling_face:

Grappig dat hier gepraat wordt over functionaliteit en praktisch nut. Met dat in gedachten zou ik een quartz chronograafje kopen bij de Hema.

Ik vind een Tourbillon prachtig, maar helaas onbetaalbaar.

6 likes

In China prima te doen hoor. Tis jammer dat die horage zo lelijk is want anders had je een zwitserse Tourbillon voor 8k.

8K noem ik onbetaalbaar, Rolexboy.:smirk::sunglasses:

Jij hebt er al heel wat meer doorheen gebrast, oale boomer :stuck_out_tongue: . Wat opruimen in die omvangrijke collectie en je bent er zo.

1 like

Verkoopgimmick

Geldt alleen voor zakhorloges, niet zozeer voor polshorloges.

Polshorloge krijgen door de bewegingen vd arm/pols van meerdere kanten/hoeken de zwaartekracht te voelen. Een zakhorloge wordt vaak in 1 vaste hoek gedragen, namelijk in de zak of aan de hals. Een tourbillion heft in dat geval zoveel mogelijk de invloed van de zwaartekracht op.

Aha, daarom heet het zakhorloge, ik dacht dat het voor ouwe zakken was! :grin:

2 likes

As your attorney I advise you to quit. Nutteloze complicatie. :point_down:

:ok_hand:

Het liefst zo min mogelijk. Voor je het weet schiet er één of andere monstrositeit van Jacob & Co door m’n hoofd.

Jij hebt mij nog nooit de schuddebuik-mambo zien doen, G.

1 vaste hoek. Pffffff. :rofl:

I’m not racist, Some of my best friends are quartz chronographs.

5 likes

Niet zo minachtend over QZ doen he dat doet pijn :joy:

2 likes

Ik draag mijn Sinn UX nu, hoor….

1 like

In feite is dat ook zo. We hebben in onze huidige horloge techniek se tourbillon helemaal niet meer nodig, maar het is wel mooi :innocent:

Een zichtbodem is ook nutteloos als je het horloge draagt :laughing:

Heb je iets meer info?

Waarom zitten er diamanten op een wijzerplaat?

Voor de lol natuurlijk, en om alles maar zo prijzig mogelijk te maken.