dan ga je je echt afvragen waarom de echte merken 70K vragen als ze een tourbillon in hebben gezet… bovenop de prijs van 1 zonder…
Stuur me een pm!
Inderdaad
Nu zal daar ook wel meer handwerk in zitten. Deze Chinese Tourbillon is denk ontworpen om in serie geproduceerd te worden met een minimum aan handwerk, terwijl de Zwitserse merken Tourbillons alleen maar in rijkelijk gedecoreerde handgemaakte uurwerkjes stoppen. Uiteraard met de bedoeling om de zweem van exclusiviteit die om de Tourbillon hangt in stand te houden.
Wat verschrikkelijk gaaf. Ik heb me altijd tegen laten houden omdat ik bang ben dat de kwaliteit te wensen overlaat. Hoe zie jij dat?
er zijn een aantal chinese tourbillons op de markt. Kwaliteit van de ST8000 is superb moet ik bekennen. Afwerking van de onderdelen is relatief hoog, vooral voor de prijs dat je ervoor betaalt. Het is allemaal geen flinterdunne platen en tandwielen maar echt robuust en (relatief) mooi afgewerkt.
Ik lees overal ook hetzelfde ervaringen met de ST8000 uurwerk. Een werkpaard onder de tourbillons.
Dit noem ik nu intressant!
leuk om dat zo te zien!
wanneer kunnen wij een tutorial van een Gyrotourbillion verwchten?
als jij even jouw jeager lecoultre gyrotourbillon opstuurt, dan maak ik wel een tutorial
Even voor mijn beeldvorming, hoe loopt dit nou op de Timegrapher? Mijn ervaring is dat Chinese uurwerken erg onnauwkeurig lopen maar ik ben wel benieuwd hoe dit is na een verse service.
Ik heb het persoonlijk niet meegemaakt dat een chinees uurwerk onnauwkeurig loopt na een servicebeurt en afregelen. Ook chinese uurwerken zijn er in gradaties van kwaliteit.
Zoals alle andere tourbillons in de wereld, je kan ze helaas niet gebruiken bij een timegrapher. Je hebt hele speciale timegraphers nodig voor een tourbillon uurwerk. Dit is wat je ziet op de huidige timegraphers:
Doordat het een bewegende tourbillon is, gaan de lijnen de hele tijd op en neer. Je kan tourbillons alleen timen op de ouderwetse manier, na 24 uur kijken wat de afwijking is. Idealiter 24 uur in 1 van die apparaten die horloges de hele dag door draaien en cirkelen:
Wat gaaf om te zien! Mooi gedaan!
een literair verhaal! heb ik van genoten.
Don’t try this at home mensen
Met veel interesse en bewondering gelezen en bekeken.
Leuk om te weten dat er ook knappe Chinese tourbillon uurwerkjes bestaan.
groetjes en chapeau
Lenno
Mooi om te zien. Bedankt voor het delen.
Dank voor je leerzame info.
Dapper!
Ik zou zelf wel Molykote gebruiken i.p.v. HP1300 op staal/staal contact als in bijv. het wijzerverzetwerk. Maar erg leuk om te zien!
Gaaf dat je dit gedaan hebt, het horloge is relatief niet duur maar toch een paar honderd euro. Wat vond jij van de algehele samenstelling voordat hij geserviced was, zat alles goed en goed gesmeerd of hebben ze toch een paar steekjes laten vallen?
Moet zeggen dat alles op de foto’s erg netjes afgewerkt lijkt te zijn, lijkt echt een bargain
Het was geolied zoals je vaker (betere) Chinese uurwerken ziet. Olie bij alle juwelen maar niet in de keyless gedeeltes en de gewoonlijke veegjes van vingers her en der bijvoorbeeld. Niks ernstigs in ieder geval.