Traska only

Niets, in tegendeel.
Ik ben geen liefhebber van stalen banden m.u.v. de Traska’s.
Zijn heel soepel, vormen goed rond de pols en zo een goede “on the fly” aanpasbare clasp.
Om eerlijk te zijn gebruik ik die laatste functie vrij veel tijdens de warmte van de laatste dagen.

Toppertje

1 like

Ik heb er ook niets negatiefs over gelezen of gezien.
Ik dacht door de smiley van @Arne_Dj dat er iets mis was met de clasp.

Als ik dan toch iets ‘negatiefs’ moet zeggen dan is het dat de clasp wel relatief dik en groot is. Dat komt natuurlijk door de on the fly micro adjust, en ik ben blij dat die er op zit! Dus dat is geen kritiek, door die feature heb ik het horloge gekocht en daar hoort een dikke/grote clasp bij.
Maar vergeleken met mijn andere horloges is hij vrij bulky :slight_smile:

3 likes

5 likes

De NA, bottle green, 36mm Commuter.
Een paar jaar geleden had ik twee Traska’s. Allang weer verkocht. Toch nog een poging wagen. Op de foto’s lijkt het beter afgewerkt.
De wijzers zijn in ieder geval scherper gesneden, door diamant, volgens de website.
Het lakwerk van de dial ziet er ook prima uit, best donker, dat bottle green.
De bracelet ziet er goed uit en voelt goed. Makkelijk op maat te maken.
De Miyota was makkelijk op te winden, hoewel er op de instructie staat een paar keer schudden, dat doe ik de volgende keer. Hij is af fabriek vanuit 4 standen afgesteld. Dat moet ik nog vaststellen, ik heb hem net een paar uurtjes.
De kroon laat zich makkelijk los en vastdraaien, voelt goed, prima.

Deze dus:

12 likes

Gefeliciteerd ermee en veel draagplezier!

1 like

Wat bedoel je hiermee?

Gefeliciteerd - ik ben er zelf ook blij mee (hoe donker ook)

Ik weet niet in welke standen precies, ik vermoed het uurwerk horizontaal (alsof je kijkt naar je uurwerk), verticaal (arm naar beneden), etc(?), maar dit zegt de website:

All of our movements are regulated in four positions for enhanced timekeeping tolerances. This process involves manually adjusting the length of the mechanical movement’s hairspring, fine-tuning it to keep even better time than what their manufacturer advertises. After regulation in four positions, the 9 series will typically run between -10 to +20 seconds a day.

1 like

De laatste dagen toch al aangenaam verrast door de lume die mijn Venturer afgeeft.
Heeft niet veel nodig om stérk te stralen.

Van de woonkamer naar de garage:

Van de keuken naar de slaapkamer om bambino wakker te maken:

4 likes

De Venturer is aangepast en meer in lijn gebracht met de Chronograph:

5 likes

Goedenavond! Het is een long shot, maar mocht iemand de limited edition Venturer GMT met lichte meteorieten plaat hebben en overwegen door te schuiven, ik ben zoekende! :pray:

6 likes

Dit weekend overgenomen van @Arne_Dj onder het genot van een goed gesprek en een dubbele espresso. Ik heb hem beloofd er goed voor te zorgen en dat ga ik ook zeker doen! De wijzerplaat is heel bijzonder. Ik heb er altijd een hekel aan als mensen zeggen, op de foto komt het niet goed over hoe mooi hij echt is… maar dat is helaas wel echt waar!

Van pastel blauw tot grijs en alles er tussen!

5 likes

Als ik zie wat ze met de nieuwe versie hebben gedaan, zou ik er inderdaad goed voor zorgen!

1 like