Trouwhorloge, I need your knowledge!

Geen input welk horloge maar ik zou het horloge trouwen en vrouwtje erbij nemen als aandenken aan deze geweldige dag :cowboy_hat_face:

1 like

Die groene presage is inderdaad wel mooi ja :smiley:

1 like

Ohhh.

Jij hebt gelijk, het is OK.

Ik niet. Ik zou er ook moeite mee hebben, ik hoef geen dure kadootjes van een ander, die geef ik mijzelf wel.

Mijn reactie zou zijn; hatseflats, als je die 500 graag weg wil branden doen we een upgrade van de hotelkamer. Zodat we een jacuzzi naast het bed hebben staan tijdens de huwelijksreis. Oeh oeh oeh, dat wordt genieten. :sweat_drops:

Eens.

Ik vind deze Presage wel gaver, zelfs met zijn benzine meter:

5 likes

Ik heb ook nog wel een muziektip.

2 likes

Oeh aah lekker!

1 like

Schoenen en riem in dezelfde kleur zou ik nog in kunnen komen maar ik zou niet mijn horlogebandje in exact dezelfde kleur willen. Krijg dan vaak een beetje het “trying to hard” gevoel als ik zoiets zie, een beetje te matchy-matchy. Zou dan voor een andere tint bruin of eventueel andere structuur bruin gaan (bijvoorbeeld (licht)bruin suede).

Wat betreft horloge zou ik gaan voor de Tissot LeLocle maar dan zonder de Romeinse cijfers en wafel-wijzerplaat, maar de strakkere variant met opgelegde stick markers en witte (of zilveren) wijzerplaat. Deze dus;

2 likes

Ide heeft een weinig verantwoordelijke baan en dus veel tijd.

2 likes

Toen ik trouwde had ik suĂšde schoenen, riem en horloge aan. Bijpassende stropdas in zelfde kleur als het leer. :laughing:

wat ik om had was geen Invicta. Maar een Davis die later van mij gestolen is.

1 like

Zou je met je toekomstige niet kunnen afspreken dat je zelf een stuk bijpast om jouw echte droomhorloge aan te schaffen zoals @HanDavinci zegt.
En huwelijk kost veel en inboedel en dergelijke ook. Maar trouwen doe je hopelijk maar 1 keer.
Toen ik trouwde had ik m’n certina ds podium om, maar toen was ik nog niet echt een horlogeliefhebber als nu. M’n vrouw en ik hebben 2 jaar in het weekend in de horeca bijgewerkt aangezien we ons huwelijk zelf dienden te bekostigen en ik echt wel dat pak wou en die ring, etc
 als ik toen al de horlogeliefheber was geweest zoals nu dan had ik nog vaker gaan werken om ook het uurwerk te kunnen aanschaffen die ik echt wou.
Als je eigenlijk een datejust wil, ga ervoor.
Ze kan je nog altijd je schoenen cadeau doen of een top lederen band voor de datejust.

Maar doe vooral wat jullie samen besluiten, dit is enkel mijn mening.

Proficiat met de aankomende trouwpartij!!

2 likes

Ik denk dat het over de opmerking de vrouw in de stickers ging. :joy:

1 like

Als je van wat dikkere kasten houdt, zoals eerder aangegeven, dan zijn idd die presage modellen hierboven een goede optie.

Off note: op ebay heeft solojapan nog een SDGM001 (“grand” cocktail) voor 575 euro staan. Das uit spanje dus geen import en ook geen verzendkosten meer erbij. Is denk nog iets beter dan de cocktails erboven want de kast is behandeld om kraswerend te zijn, blijft dus langer mooi. Wel zo fijn voor een horloge met herinnering eraan.
(Er staat ook een sarb065 bij solojapan voor 525 te koop).

Als je de longines heritage modellen mooi vindt past ook een originele longines conquest (dus vintage) in het budget. Deze voelen solide en kwalitatief aan :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! Zoals @Elmar2B zegt: De Orient Star Classic is een goede optie :ok_hand:t2:

Erg mooi horloge, en een mooie maat (38,5). Het was eigenlijk ook mijn keuze als trouwhorloge twee maanden geleden. Uiteindelijk ben ik tóch gegaan voor het horloge wat ik echt wilde -want je trouwt maar één keer- (in ieder geval maar één keer met dezelfde vrouw) :smile:

De Longines Conquest heritage. Nog veeeel mooier, maar wel boven je budget en kleiner dan je aangeeft (35,5 mm). Er is ook een grotere versie, maar die is nĂłg duurder.

Op de dag zelf:

Ik heb ervoor gekozen de band niet 100% af te stemmen op de kleur van mijn schoenen (ik droeg geen riem). Het horloge zat op de originele zwarte band, in praktijk ging dat prima samen met mijn (heel)donkerblauwe suede loafers.

Succes met je keuze en de rest van de planning!

14 likes

toffe horloges en mooie foto’s!

1 like

Gezien het feit dat 2/3 van de huwelijken eindigt in echtscheiding zou ik een Casio A159WGEA-1EF aanraden.

Maar misschien ben ik niet de aangewezen persoon in dezen v.w.b. horloge- of trouw adviezen. :see_no_evil:

6 likes

Ik moest even goegelen :

image
geboortedatum : 28-12 1887 :joy:

Oeff die is mooi. De chronograaf / moonphase versie ook btw

Maar daar heeft TS niks aan want deze is nog een stuk duurder :slight_smile:

6 likes

Ik had 2 riemen gekocht.
1 voor te dragen en de andere naar @Ko-Banden gestuurd waar hij vervolgens een mooi bandje van heeft gemaakt

Riem,schoenen en horloge leer waren dus 100% een setje.

7 likes

Vintage is mooi, maar dan moet het in stopstaat zijn voor mij :stuck_out_tongue:

Wauw zeker! Zoveel complicaties, en toch zo’n (relatief) rustige plaat. Is wel een beetje een tonnetje denk ik, met 38,5mm en dan een 7751 onder de kap :slight_smile:

Edit, link naar plaatje toegevoegd:

Hoi Ben,

Misschien is dit een optie?