Gefeliciteerd
Mijn eerste gedachte al voor ik bij het einde van je verhaal was met lezen was ook de Tissot visodate! Prachtig zwitsers horloge. Daar zou ik voor gaan!
Gefeliciteerd
Mijn eerste gedachte al voor ik bij het einde van je verhaal was met lezen was ook de Tissot visodate! Prachtig zwitsers horloge. Daar zou ik voor gaan!
Een Tissot Powermatic 80 of Seiko Presage Cocktail Automatic hebben beide elegante wijzerplaat, kast is niet te groot en niet te dik. Kortom perfect voor zo’n mooie dag!!
Inderdaad, wat een dikkerd!
Je kunt mooi zien wat de complicaties met de dikte doen, als je beseft dat die pusher voor de datum quickset op het basisuurwerk zit. Daar liggen nog wat laagjes op
Geweldig horloge dit. Heb hem zelf ook liggen maar nog nooit gedragen door te veel concurrentie van de Aqua Terra. Maar dit draagt toch wel superieur onder een pak.
Ik denk dat het deze keer anders is, zelfs OK!
Het is een cadeau van haar voor die dag en dus bepaalt zei wel het budget uiteraard.
Verder, de mening over eigen geld uitgeven die delen we.
Dat is vaker duidelijk geworden op t forum.
@Chelmswood
Ik zou wel even alles heel heel goed doornemen of je niet her en der wat bij elkaar kan harken nog om zo met haar cadeau budget en jou gehark toch aan je droomhorloge te kunnen komen.
Dan is de herinnering toch helemaal perfect!
Ik zeg, DOEN.
Die Eterna is idd lekker onder een pak, en een stuk betere afwerking dan bv de hamilton die hier meerdere keren langs kwam (niks mis met de intramatic hoor maar met die korting is de eterna de betere deak qua prijs/kwaliteit)
Heb je misschien een wrist shot voor de TS?
@Chelmswood
Gezien je liefde voor vintage stijl zou ik nog eens goed kijken naar de Veli. Nu in de aanbieding voor ong 550 euro en qua afwerking niet verkeerd.
Ja deze is echt heel erg mooi afgewerkt. Volgens mij zit er ook een sellita SW300 uurwerk in en eigenlijk doet geen enkele foto recht aan de geweldige wijzerplaat en indices. Maar ik zal vanavond even kijken of ik een foto kan vinden!
Leuke combi
Gefeliciteerd. Ik zou voor een Junghans Max Bill gaan, Quartz binnen je budget, een kleine stretch naar boven (en alles tijdens dat hele huwelijk wordt toch duurder dan verwacht) en je hebt een automaatje. Als je dan ergens je aanstaande mee wil verassen zou ik gelijk die 34mm handopwinder aan haar geven. Vaak trouw je maar 1 keer
Gefeliciteerd! Ik zou kijken of je voor dat bedrag een originele Cocktail Time (SARB065) op de kop kan tikken. Een bandje in de juiste kleur is voor een paar tientjes zo gekocht.
Eerst en vooral aan iedereen bedankt voor het meedenken. Dit was een enorm helpful topic en ik heb ook zeer mooie voorstellen gekregen.
Rapper dan verwacht is het horloge er gekomen. Het betreft toch een vintage. (hier waren een paar mensen die dit suggereerden)
Een speciale vintage wel. In prachtige staat. Het betreft een NOS exemplaar van de jaren 60.
Ik stel voor dat we dit topic wel nog even open laten aangezien ik denk dat hier nog wel mensen tips en ideeën kunnen uithalen. Aangezien hier ook wel mensen hadden aangeveven dat ze dit topic gingen volgen. Is dit ok voor jou @Jur?
En nu, picture time!
Deze mening hebben meer mensen hier en het intrigeerde mij, dat dit wordt genoemd zónder een verwijzing.
En als je vragen hebt over etiquette, dan kan je het maar beter vragen aan “Mevrouw etiquette zelf: Reinildis van Ditshuyzen”.
En dit is haar onverbiddelijke uitleg:
Jazeker kan de bruidegom een horloge dragen op zijn huwelijk. Daar is nooit een ´verbod´ op geweest.
Traditioneel draagt men op een huwelijk een jacquet (dagkledij) als man, of anders een net donker pak dus daarbij past een horloge. Bij avondkleding (rok, smoking) hoort men geen horloge te dragen. Immers, zegt men van oudsher, op een zeer feestelijke avond (diner, feest, bal) heeft een heer alle tijd cq. speelt tijd geen rol.
Dit laatste is tegenwoordig natuurlijk anders geworden, dus er zullen zeker heren zijn die wél een horloge dragen op zulke grootse diners of avondfeesten. Dit zij hun vergeven. Omgangsvormen veranderen nu eenmaal met de maatschappelijke ontwikkelingen.
@Chelmswood Fijne dag gewenst, mét horloge!
Wat spreekt je zo aan dit model aan?
De staat, het goud en het totaalplaatje. Ook de powerreserve indicator is wel iets super.
Totaal iets anders. Netjes!
Gefeliciteerd en hoop dat de mouw van je overhemd niet de hele tijd over je horloge valt. Dat is heel irritant.
Bij de speech zou ik nog wel even noemen dat 116 mensen je tips hebben gegeven over je horloge en je daar zo goed als niets mee hebt gedaan😂
Geintje. Een prachtige dag gewenst
117
Op die dag draag je geen horloge of was dat al geschreven?
Toch wel die 3 mensen wat vintage zeiden krijgen gelijk! En over mouwen geen probleem, ik rol ze altijd op