Tudor 2022 releases; tussen hoop en vrees

Haha, veel mooier dan al die Rolex hommages! :ok_hand:

1 like

Bb58 is mijn Tudor of choice (ori, blauw of zilver). Misschien pelagos. Die pelagos fxd vind ik ook wel tof.

1 like

Tnx, mijn eerste Zwitserse mechanische horloge blijft toch speciaal al dient die tegenwoordig alleen als vakantie horloge.

2 likes

Wel echt een kind van zn tijd dat horloge.

Hij tikt er niet minder nauwkeurig om. :wink:

Yes :star_struck:

Een Soprod C-125 is ook maar 4,1mm dik. Ik heb vernomen dat een Rolex 3285 caliber 6mm dik is, dus het is zeer wel mogelijk om andermans GMT caliber te gebruiken zonder de hoogte van het horloge groter te maken. ETA’s GMT caliber is ook 4,10mm dik, dus daar mag het niet aan liggen.

Een andere vraag jij bent Tudor expert,

Ik was gisteren in Oostenrijk dicht aan de Zwitserse grens ,Rolex Tudor ( officieel dealer) in een juwelier kon een BB 58 kopen met metalen armband, maar moest een contract teken dat ik hem 3 jaar niet door mocht verkopen , is dit een normale gang van zaken.

MVG Maikel

1 like

Krankzinnig natuurlijk. AD’s proberen zelf gekte te creëren. Vooral niet intrappen.

En een horloge kopen dicht bij het hart van de horloge industrie klinkt heel romantisch maar ook dat is geen stuiver waard als je het mij vraagt.

2 likes

Que?! Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Alleen bij een aantal bijzondere autos maar niet bij een ‘standaard’ BB58… Schandalig.

1 like

Vooralsnog blij met mijn bb Daytona eeuuhhh chrono.
Vind de rest best.

Zonder zorgen over straat, en geen AlieB gevoel.

Ik wacht op de Rolex “Snake Plissken” Submariner. Je krijgt bij aankoop een chip naast je slagader en als je Sub meer dan een week de pols verlaat…PANG!

4 likes

Ja het was zo, bestellen het was een orginele connaisseur , ik kon alleen kopen wat in de winkel was en direct meenemen. Met die restrictie dat ik 3 jaar. Geen wederverkoper koop mocht doen

Maar ik moet wel zeggen dat ze alles in voorraad,
met vriendelijke groeten

Maikel Albers

Mooi man. Een antispeculatie beding.

Op straffe van… ? Stond dat er ook bij?

Nee, ik denk meer symbolisch maar serie nummer, mijn complete data paspoort alles , toen ben ik weg gegaan, maar nogmaals ze hadden alles in voorraad eigenlijk geweldig

Ja dat begrijp ik wel. Ik denk gewoon dat ze niet zoveel verkopen op die manier. :joy:

2 likes

Is een bb58 nog steeds zo moeilijk verkrijgbaar in NL?

Ja en ook in Duitsland, de meesten nemen geen bestellingen meer aan

Lugs wat korter, kast wat dunner, kartels iets grover en je hebt een perfect horloge.

Ik herken dit totaal niet. Was (net voor de lockdown) in Sluis bij Fliers en daar puilde de etalage uit.

Dat is wel verder rijden dan naar Zwitserland trouwens, man wat een takke eind.

3 likes