Tudor 2022 releases; tussen hoop en vrees

En anders wel gewoon in het blauwe hoekje. Tegenwoordig voor <3k.

De hype voor de BB58 is langzaam aan uitgedoofd.

1 like

Ik hoop op een BB58 GMT (zwarte bezel voor de verandering), of anders tenminste een (blauwe) BB58 met datum , in titanium.

3 likes

Sinds afgelopen jaar zien we opeens seetrough-casebacks bij Tudor. Bij Omega zien we dit al langer, alleen zijn hun uren iets mooier gedecoreerd. Tudor was bij het ontwerp waarschijnlijk even vergeten dat ze ooit nog getoond zouden gaan worden.

Willen we bij de aankomende releases meer of minder ‘see trough casebacks’? Ik vind het persoonlijk wel leuk om het uurwerk te zien. Maar dan wel een gedoceerd uurwerk of op z’n minst een gedecoreerde rotor.

Meer of minder “see trough casebacks”
  • Ik vind het leuk om het uurwerk te zien
  • Voor mij liever niet, gewoon een stalen case-back.

0 stemmers

1 like

Moet Tudor gesloten houden.

Betekent ook dat het horloge dikker wordt, en echt heel boeiend zijn de uurwerken van Tudor niet.

4 likes

Dat plus een duiker moet gewoon closed case back hebben zoals het hoort. Niets te zien: duiken jij!

4 likes

Omega heeft er best werk van gemaakt om het geen totale maat voor niks te noemen. Maar zo vaak kijk ik niet naar de onderkant van mijn omega dus echt zinvol is het niet. Als het een millimeter dikte had kunnen besparen, mochten ze die bodem gerust in staal maken.

1 like

Ik vond het altijd een deel van de beleving en ik ben nog steeds die mening toegedaan. Maar als je al wat gezien hebt, wordt het wel minder belangrijk merk ik. Een ETA of Sellita zonder veel decoratie vind ik persoonlijk niet meer mooi, dan heb ik liever een mooie caseback.

Die Tudors zijn nog inhouse met een balansbrug, dus je ziet wel de robuustheid zo. Dus het is een twijfelgeval, maar ik vind het wel een uurwerk die mag gezien zijn. De Omega’s zijn wel een stuk mooier om naar te kijken, daar valt niet over te discussiëren imho :slight_smile:

1 like

Marine National kast met GMT uurwerk. Ik koop hem direct.

Wat is de hype met de nieuwe FXD dat ie overal voor een paar €K meer wordt aangeboden dan listprijs??

Ik vind hem niet mooier dan de gewone Pelagos en hij is ook nog eens beperkt met strap? :roll_eyes:

1 like

1 woord: wachtlijst.

Ja dus. Wat als je hem dan toch door verkoopt?!

Gaan ze dan de winst bij je claimen? Of het verlies?

1 like

Daarvoor mogen ze zelfs mijn pincode op voorhand noteren. :rofl:

1 like

Ik denk eerder het laatste. :joy: Winst maak je op een BB58 allang niet meer. :ghost:

1 like

De tijd dat de gewone Pelagos overal in de vitrine lag om te passen\kopen is volgens mij ook passé.

1 like

Is het niet gewoon een trucje wat veel AD’s nu toepassen zodat een evt vraag om korting gepareerd kan worden?

1 like

Nee hoor. Die ligt gewoon bij :sheep:

Lastig, waarom zouden ze dat dan met de Pelagos doen maar niet meer andere populaire Tudor modellen?

Ook nu nog ja? Ik weet dat ie er vorig jaar wel lag. (een LHD)

Geen lhd. Gewoon een normale. Blauw en zwart.

Maastricht.

Edit. Voor de lockdown

1 like

Geen idee, durven ze het echt aan om een lege vitrine met alleen de Tudor stand te tonen a la Rolex.