Tudor a smart mans Rolex?

Maar bij vaak nog veel duurdere horloges gaat het meestal in eerste instantie om (de schoonheid van) het horloge e.d. Bij Rolex topics gaat het meteen om hoe duur hij is, zou moeten zijn of gaat worden.

2 likes

Ja, maar waar heb je het nu over? Twee verschillende (vermeende) zeepbellen wat mij betreft.

Ik denk niet dat het zeepbellen zijn, de nieuwprijs gaat sowieso omhoog is een feit de ontwikkeling van tweedehands zal bij Tudor interessant kunnen zijn.

Nee hoor. We blijven netjes in het spoor de aloude discussie :sunglasses:

2 likes

Maar wat is daar interessant aan dan? Je koopt 'm toch voor jezelf? En als je niet zeker weet of je hem wel wilt houden, moet je gewoon tweedehands kopen met de kop eraf en er zuinig op zijn.

1 like

Mijns inziens is dat omdat een Rolex veel geld kost voor wat je ervoor krijgt. Bij een A. Lange & Söhne of een Patek Philippe is de prijs te verklaren door de gigantische hoeveelheid arbeid en vakmanschap die erin zit. Een Rolex bevat eigenlijk altijd een goed gereguleerd en simpel, doch degelijk, automatisch uurwerk. Qua afwerking en vakmanschap niet te vergelijken met Audemars Piguet, toch kost een gemiddelde AP niet veel meer dan een Rolex. In het speciaal noem ik sommigen van de vintage/zeldzame modellen van Rolex die voor een goede 35K van eigenaar wisselen, terwijl het eruit ziet alsof hij een tijdje op de zeebodem heeft gelegen…

2 likes

:joy:

Jij hebt er werkelijk geen idee van he, hoe het er aan toe gaat bij Rolex?

Laat me raden, je hebt er zelf ook nooit een gehad?

2 likes

Tudor maakt veel modellen in de lijn van Rolex, Rolex is te duur voor mij Tudor nog niet. Nu een Tudor kopen en over 10 jaar verkopen kan mogelijk interessant zijn.

1 like

Wat denk je nou?

1 like

Lees ff goed :slight_smile:

Een zucht is een diepe uitademing, die meestal een emotie uitdrukt. Bij een zucht neemt de spanning van de spieren in de longwand ineens sterk af, waardoor de longen sterk in volume afnemen. Hierdoor stroomt de lucht relatief snel uit de longen via de mondholte naar buiten. Doordat de lucht hierbij langs het gehemelte en de tanden stroomt, ontstaat het kenmerkende geruis dat vervolgens de zucht genoemd wordt. Het hoeft overigens niet per se een ontspanning van de longwandspieren te betreffen, maar het kan ook gaan om een bewuste samendrukking van de longinhoud.

Deze zucht kan onbewust gebeuren bij bijvoorbeeld vermoeidheid, wanneer de persoon zijn spieren eigenlijk niet meer voor de volle 100% in bedwang heeft. Dit is ook het geval wanneer een persoon in verrukking is, zoals bij verliefdheid het geval kan zijn. De zucht is meestal half bewust, half expres geslaakt als een persoon dit uit ongenoegen doet. Er zijn nog vele andere redenen om een zucht te slaken, maar de hiervoor genoemde zijn over het algemeen de drie meest voorkomende (Wikipedia, 2018).

5 likes

Ik denk dat de liefhebber van Rolex gewoon vaker van het type is dat het graag over geld heeft…

(Zoekt dekking…)

8 likes

Hoe gaat het er dan aan toe bij Rolex.
Puur uit interesse!

2 likes

Helemaal mee eens, merk ik ook aan sommigen van mijn collega’s die Rolexen bezitten of willen bezitten. Vaak kunnen die alleen maar over geld praten…Erg vermoeiend.

Misschien lopen we over 10 jaar wel allemaal met een chip in onze arm die door middel van een hologram de tijd weergeeft. En met een horloge om de pols ben je dan echt een ouwe zak. Ik weet het niet, jij weet het niet, niemand weet het. Als je dit soort investeringen doet met het oogmerk er geld mee te verdienen, dan is dat prima, maar zelf probeer ik de hobby los te zien van winst maken.

Hahahahah :joy:

Je maakt een grap toch?

2 likes

Wat je zegt. Of van een Big Block…

2 likes

Is geen gekke gedachte (serieus) de smartwatch zal meer en meer zijn intrede doen, mogelijk gaat Tudor dit ontwikkelen en is hiermee de springplank van Rolex om zich ook in dit gebiedt te begeven?

Is niet mijn doel, maar een leuke bijkomstigheid.

Rolex fanboys incoming in 3,2,1…

Een AP ook niet. De naam spellen is al een dingetje :joy:

3 likes