Ah… maar dit heeft dan per definitie niets te maken met de intrinsieke waarde, dus daarmee sla je wel de plank mis.
Oh jee een letter verkeerd, zet me maar tegen de muur…
…een betere vergelijking zou zijn de daadwerkelijke aanschafprijs destijds ipv nieuwwaarde en de prijs waartegen die nu verkocht is…
Waarbij ik niet wil betwisten dat de afschrijving op een (populair model) Rolex ongekend is en soms zelfs negatief (waarde erbij dus)!
Rolex schuift zijn positie in het marktsegment op van entry luxury naar een iets hoger segment en Tudor mag de vroegere positie opvullen.
Ik blijf gewoon bij Omega en m’n vrouw😀.
Tudor is wel mooi, maar een Rolex zonder datum ook en dan is het prijsverschil niet zo heel groot (2 á 2,5 K😀).
Ben benieuwd wanneer dit topic genoeg vlaggen heeft voor een
Het is dat.
sluit dus aan bij de stelling
Het aanhouden van de listprijs lijkt me wel een redelijke uitgangspositie, naar mijn weet, maar corrigeer mij vooral als het niet klopt, gaat de getoonde Rolex grafiek daar ook van uit.
dat zou zonde zijn vlaggetjes dag is pas op 15 juni 2019
Tudor, Rolex, Omega…allemaal overpriced stukken staal. Er zijn zat Russen die precies hetzelfde doen!
Hahaha… Nou, het mocht dit keer wel hele 30 replies duren voordat de (te) scherpe bocht eraan kwam en de Tudor/Rolex fans de bocht uit vlogen…
Ik ga ook ff popcorn halen!
Laat me raden. Jij hebt een Apple watch
Jammer dat het zoveel los maakt bij sommige leden waardoor helder denken, objectief reageren los van de emoties niet meer mogelijk is.
Even aangevuld
Leuk Topic ! Rolex stijgt qua prijs trouwens niet sneller dan andere merken in hetzelfde segment. Ze worden wel alsmaar gewilder en schaarser door nieuwe afzetmarkten zoals India en China, waar het nog meer dan hier een bewijs is dat je “het” heb gemaakt (vreemd maar waar).
Rolex is zo slim geweest om een horlogemerk op de markt te zetten onder dat van Rolex. In principe dus een poormans Rolex. Maar tegenwoordig is Tudor zoveel meer, met een eigen gezicht, en inmiddels een geducht concurrent van bv Omega, Breitling enz.
Wederom een briljante zet van Rolex. Horloges onder eigen naam langzaam een segment hoger plaatsen (gaat ook vanzelf doordat handwerk steeds duurder wordt), en op hetzelfde moment de leegte weer opvullen met het frisse en trendy Tudor, wat nu een serieus merk is met inhouse uurwerken.
Niet in de winkels waar ik kom / wereld waar ik leef! Vanafprijzen basismodellen lopen sterk uiteen. AP is ander segment en bedient een goeddeels andere doelgroep. Imho.
Exact en dus een smart mans Rolex.
Top reactie