Tudor a smart mans Rolex?

Mooi hoor! Even een plaatje ipv al die tekst, is ook maar zo saai

3 likes

Noem je mij nou een proleet?! :astonished: :astonished: :astonished: Ik kom al 8 dagen slaap tekort omdat ik elke avond tot na 00:00 aan het lezen ben over de Tiger Eyes, de Root Beers, de service dials, de verschillende inserts en ik heb er vierkante ogen van.

Knurft :joy:

Disclaimer: Mocht ik het verkeerd gelezen hebben en je noemt mij geen proleet, dan kun je “knurft” als niet-verzonden beschouwen :sunglasses:

met vriendelijke groet,
Han

2 likes

Voor veel mensen geldt natuurlijk wel: als je het A-merk kunt en wilt betalen, waarom zou je dan genoegen nemen met het B-merk ?
Maar als het A-merk qua prijs net te gortig wordt, kun je nog steeds iets van dezelfde fabrikant kopen. Vandaar dat Tudor ook net iets hipper in de markt gezet wordt, aangezien jongere mensen over het algemeen iets minder te besteden hebben.
Is Tudor minder dan Rolex ? Nee ik vind van niet. Ander segment, waarbij voor Rolex vaak duurdere oplossingen/technieken toegepast worden, die theoretisch beter zijn, maar waarvan je in de praktijk erg weinig merkt. Ook een Tudor gaat nl 1 of meerdere levens mee, en is qua prijs/kwaliteit verhouding vaak zelfs beter. Even afgezien van restwaarde ed.

En ja ook veel liefhebbers kopen gewoon beide merken, omdat het kan. Zelf heb ik geen ervaring met Tudor, maar heb ze wel heel goed (met een loupe) bekeken, en kan niet anders zeggen dan dat het qua afwerking topkwaliteit is.

6 likes

:joy:
Ik rekende jou tot de liefhebbers Han. Dacht dat dat vanzelfsprekend was.

:disappointed_relieved: Ik dacht nog dat we een speciale band hadden
:worried:

2 likes

Bah, dat is me toch een vies drankje, brrr :nauseated_face:

Afgelopen jaar voor het eerst (in the USA) gedronken, dacht dat het iets met bier van doen had
 not, het is een soort plak-cola met een vochtig kelderlucht smaakje

2 likes

Haha OK, pfffieuw. Ik dacht dat het een “diss” was en ik vroeg me al af waarom je dat deed, wetende dat je me ging raken :cry:

Eens. Je bent ook geen knurft Tom :beers:

2 likes

Ik dacht dat school al uit was
:roll_eyes:

1 like

Hanniepannie
ik ga jou toch nooit dissen jongen

1 like

Goed idee!

Vandaag lekker patsen!!

4 likes

Vanaf hier weer on topic en vooral niet op elkaar svp.
Zo niet, dan ben je vanaf maandag weer de eerste om verder te gaan :sunglasses:

4 likes

Ik heb liever een Tudor én een Omega dan één Sub.

Dus ja, Tudor is een Smart mans (men?) Rollie.

2 likes

Zodra Rolex weer duikers gaat maken zonder glimmende bezels en zonder lugs die veel te breed zijn, dan ben ik er als de kippen bij.

Tot die tijd ga ik genieten van m’n “poor mens Rolex” :grin:

Kwestie van smaak, niet van geld.

13 likes

Meteen de twee mooiste van beide merken!

Prachtvol!

2 likes

Je had toch ook nog een pre ceramische sub? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

1 like

Die like is omdat ik deze discussie hier op het forum echt nog nooit voorbij heb zien komen. Ook het grafiekje is fonkelnieuw en hier nog nooit eerder vertoond.

In drie uur zijn er al 154 berichten. Het is net alsof het forum verwacht dit keer een andere discussie te gaan hebben over dit onderwerp, en ik laat me graag verrassen.

Ik kijk dan ook uit naar de zich ontwikkelende verdere discussie. Wat mij betreft is een GS een smart man’s Rolex. Waarom? Ze zijn mooier afgewerkt, spreken mij meer aan en zijn goedkoper bovendien.

Hoppa!

PS: Het helpt niet dat ik een hekel heb aan mercedes- en snowflake-wijzers. Dat helpt echt niet. De prijsontwikkeling zal me een biet zijn als ik de spull’n nie mooi vind.

6 likes

Rolex en Tudor komen uit dezelfde stal. Dat zal wel de reden zijn waarom we ze zo graag naast elkaar zetten. Maar eigenlijk vind ik ze moeilijk te vergelijken tegenwoordig. Best verschillend qua stijl en techniek.

Goed onthouden. Maar die ligt vrijwel altijd extern in een kluis. Is uit het geboortejaar van m’n zoon; hij krijgt ‘m als hij afstudeert / gaat werken.

7 likes

hear hear

1 like

2250 voor Mn 79090 in top staat, iets meer dan 4 jaar geleden. Na anderhalf jaar weg voor 3750 eb nu rond de 4,5-5k

Ik ken Rolex sub modellen die minder hard zijn gegaan inderdaad!

3 likes

Ik had ook niet het idee dat ik vandaag de eyeopener van het jaar te posten, wel heb ik getracht aan het onderwerp iets meer tijd te besteden.

Van de 154 zitten er mijn inziens een paar rake tussen, maar eens de emotie kan oplopen vandaar ook dat het goed is dat Jur even aan de handrem heeft getrokken, wellicht dat het dan toch gaat lukken het eens op een volwassen manier vorm te gaan geven.

GS is top, maar ook die zit met een aantal modellen al aardig aan de prijs, maar voor mij geld voor GS hetzelfde als Tudor. Los van de emotie nu, je moet immers iets kopen wat je kan veroorloven en wat je smaak is, zou het heel goed kunnen zijn dat GS over 10/20 jaar ook “onbetaalbaar” is geworden, dan heb je het horloge gekocht uit verstand/emotie maar is het toch ook wel lekker dat het klokje wellicht in waarde is gestegen. Dus een GS zou heel goed een smart mans Rolex kunnen zijn.

2 likes