Tudor a smart mans Rolex?

Je bent ‘smart’ wanneer je een horloge koopt waar je ongekend van geniet. Ongeacht prijs nu en in de toekomst. Who cares.

9 likes

Rolex is gewoon vertrouwd recept en bewezen ontwerpen.
Tudor is wat meer experimenteel. Kost ook wat minder. Koop je vooral om de wat afwijkende(re) look.

Kwalitatief beide prima.
Nuff said?

6 likes

Hear hear

Ik dacht dat ik me ondertussen toch al best ingelezen had in de horloge-materie, maar van de lijst met “Ultra Luxury Watches (Swiss)” heb ik op één merk na (Richard Mille) van geen enkel merk zelfs ook maar gehoord :relaxed:.
Er valt blijkbaar nog een hoop te leren :joy:.

2 likes

En te sparen…

Misschien ergens een leuke “Black Friday”-aanbieding? :rofl:

Tudor Black Bay-dragers hebben ergens in hun brein het idee dat ze toch een beetje een Rolex Submariner om hebben. En daar loopt het fout.

1 like

Dat slaat toch nergens op
Waarom zou iemand een Tudor niet kunnen prevaleren boven een Rolex

2 likes

Waarom waarom zijn de bananen krom

1 like

Omdat ze naar de zon toe groeien!:ok_hand:

2 likes

Interessante invalshoek. Ik denk dat vooral Rolex dragers dat neigen te denken over BB dragers en dat Tudor BB liefhebbers vooral blij zijn dat ze geen Sub om hebben…

1 like

En omdat Tudor van Rolex is denken mensen dat ze een beetje Rolex om hun post hebben… Maar het is een Tudor.

3 likes

Ben ik het niet mee eens…

Ik ken anders maar weinig rode subs :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik ben in de markt voor n BB omdat ik het design mooi vind, niet omdat het iets te maken heeft met Rolex😅

3 likes

Je Seiko Quartz is prachtig, maar daar gaat het nu niet over.

1 like

Maar daar zit het twijfelachtige punt.
Het design is niet mooier of beter dan dat van een Rolex Sub/GMT.

Beetje hetzelfde als een Seat Ibiza. Die is ook wat meer funky dan een VW Golf.
Ook wat goedkoper. En daarom voor sommige ook een meer gewild exemplaar.

Maar het design van de Golf is beter.
En de realiteit is dat je vaak ook geen Golf koopt omdat de prijs hoger ligt. Terwijl de onderliggende techniek weinig verschilt.

1 like

Dat is jouw mening! Met alle respect
Anderen kunnen daar anders over denken

2 likes

Dat is toch persoonlijk en kan je niet stellend brengen mijn inziens .

1 like

Altijd lastig dit soort discussies, meningen zijn subjectief. Maar ik snap zeker wel wat je bedoeld.:wink:

1 like

Tudor is Tudor, Rolex is Rolex. Tudor eigenaars maken zichzelf graag wijs dat ze met een goedkope Rolex rondlopen, maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ferrari en Fiat worden ook door dezelfde groep gemaakt maar een multipla staat niet op het chasis van een f430.

Gevalletje horen wat je graag wil horen, maar Tudor en Rolex hebben eigenlijk geen flikker met elkaar te maken. Je kan even goed als clickbait titel ‘Omega a smart mans Rolex’ zetten.

3 likes