Tudor BB58 loopt 8sec achter

Een zwaluw maakt geen zomer toch?

Nee maar het is wel fijn als er een vogelspotters mogelijke zwaluwen benoemt.

Heb op het forum regelmatig andere gevallen gelezen. Iets om mee rekening te houden bij de vraagstelling van de TS.

Ieder zijn ding.

1 like

Bij mij kwam je reactie over als een algemeen iets, ik zie het als een incidentele blooper. Heb er uiteraard geen statistieken van. Jij wel?

Niet zo boos Louis. Ik ben zelf een uurwerk-opleiding gaan doen mede omdat ik daarvoor keer op keer een probleem opgelost terugkreeg, maar met een nieuw probleem er bij. :roll_eyes: :slightly_smiling_face:

Achterlopen was bij die opleiding een dingetje. Dan gaf de docent een 1 voor je ingeleverde horloge. :sweat_smile: Al was het maar een halve seconde per dag.

5 likes

Nee het is geen algemeen iets. Werk niet graag met aannames. Recent kan ik mij de Speedmaster 3861 herinneren die meerdere keren terug moest door problemen en een kapotte kroon bij een 58.

Zal hoogstwaarschijnlijk vaker niet dan wel voorkomen, en hou daar zelf de noodzaak van een reparatie bij in gedachten. Vandaar dat ik zeg bij een afwijking van 8 seconden: zou het zelf laten zitten.

Wat een lulhannes. Al is een kleine plus wel fijner dan een kleine min.

Weer een plusje voor metas

1 like

Hij had wel een gebruiksaanwijzing. Door een absolute futiliteit lag ik bijna buiten de opleiding (nee, geen achterlopend horloge). Een van de “senior” cursisten “saved my ass”. Ik zal de docent zijn naam niet noemen maar hij heeft iets met Morgans. :wink:

Niet boos hoor maar vooraf de kwaliteit van garantie al betwijfelen? Ik vind het raar.

Eerst correct meten en dan pas oordelen, lees verderop even hoe COSC gemeten wordt. En als je accuracy wilt
 Grand Seiko Quartz
 Dan is automaat niks voor je.

Wie blaat ik na? Vind je reactie ongenuanceerd. Zoals ik al eerder zei heb ik het zelf meerdere keren meegemaakt.

Een gloednieuw horloge zonder schade terugkrijgen met schade is behoorlijk naar.

Ieder zijn ding. Ieder zijn afweging,

Wel heel bijzonder dat je dat al meerdere keren mee hebt gemaakt

Ik heb het in 30 jaar nog nooit meegemaakt.

Tja, sommigen winnen twee keer de loterij, en sommigen krijgen twee keer een horloge met schade terug.

Shit happens.

Heb het beide nog nooit meegemaakt

Mooi toch? Het internet staat overigs vol met qc issues. Zowel bij nieuwe als horloges die terugkomen van service.

Mag gelijk zn hele strip innemen

1. zorg dat de veer minimaal op halve spanning staat. Draag hem dus eens na minimaal 25 slagen opwinden. COSC test, buiten de temperaturen en posities die @YY77 en @Paul2all terecht aanhalen ook op die juiste verspaning.

2. draag hem eens een week, en kijk wat hij gemiddeld doet.

Als je dan nog ontevreden bent kun je hem gewoon onder garantie laten reguleren.

Maarrrrrr
 Ik rouleer al mijn horloges. Wanneer ik s ochtends een mechanische om gooi kijk ik naar de tijd op één van mijn drie high accuracy quartz horloges, zet de tijd ergens tussen de dertig seconden en een minuut vóór de juiste atoomtijd en zal het me verder wel aan de reet roesten.

Wie accuratesse wil koopt maar een Citizen Chronomaster, Grand Seiko 9F of een Junghans Mega Solar of zo. :wink: Mechanisch blijft kut. Charmant, en ik heb er 15, maar wel kut.

7 likes

Inlopen? Mijn BB58 loopt vanaf dag 1 dat ik hem om de pols heb +1. Is dat inlopen geen fabeltje of iets wat vroeger wel moest?

2 likes

Eens.

Nah. Die swoosh he. Maar goed, springdrive en accutron doen/deden dat ook beter.

Een vintage horloge in geweldige staat beschadigd terug krijgen is nog vervelender. Dat kan je eigenlijk niet herstellen. Dat heb ik al wel 2x gehad. Ben daarom ook niet zo van de horlogemakers. Een merk onder garantie kan gewoon tot nieuw herstellen dus dat moet goed komen.

1 like

Wow! Je brengt hem toch niet naar een timmerfabriek? Als je echt zo bang bent dat hij beschadigd raakt, dan maak je toch gewoon foto’s van het horloge voordat je hem inlevert?

1 like

Als je uurwerk al dagen lang getest is (mijn Grand Seiko bijvoorbeeld, die ging door drie weken looptest voor hij het pand verliet) is dat sowieso onzin.

Ze roepen het ook nog steeds van motoren, naar in principe kan mijn Kawa rijklaar uit de fabriek. Dat ik het in mijn hoofd niet kon laten om 1500 km in te rijden zegt meer over mij dan over de motor.

4 likes