Tudor Black Bay 54, wat vinden we ervan?

Ook een strakke review. Een beetje lang, maar daar blijkt uit dat het horloge groter draagt dan maatvoering doet vermoeden.

Kom maar door.

5 likes

Niet teveel filmpjes want dan heb ik helemaal geen geduld meer :sunglasses:

2 likes

:rofl:

Mijn geduld is zoek, kwijt, pleite en weg. :thinking: Nonde…

1 like

Staat er 1 op MP maar voor mij niet interessant :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Oh jazeker wel. 18,5cm polsen hier! Ik heb in 36mm twee maal een Nomos en een Limited Alpinist. Dan in 35mm een Santos, in 34mm een vintage Aristocrat, een 37mm SBGW231, en al dat kleine grut draagt geweldig.

Qua duikhorloges heb ik een Baltic, Yema en Serica die allemaal 39mm groot zijn. Die zijn direct ook redelijk aanwezig op de pols, dus die 37 van de BB54 zou prima in mijn straatje passen.

Tja. Ik vind 'm erg mooi op een paar zaken na: Snowflake wijzers en faux rivets aan de bracelet doen het niet voor me. En ik vind 'm te duur voor een duikertje. Tot slot had ik liever de rode lume pip gezien bovenaan, en vind ik de smiley tekst leuker bij Tudors. En het rozen-logo is veel cooler dan het schild.

Buiten dat mooie proporties, mooie kleuren, leuk horloge. Excellente proporties, zelfs. Ik vind 'm meer dan OK.

Maar eerlijk is eerlijk, ik zie niet helemaal wat de Tudor nou precies doet wat een Yema Superman 39, een Serica 5303 39, een Super Squale 38 niet doen, en ik zou altijd eerder geneigd zijn om één van die drie horloges te kopen vooraleer ik 3800 ball’n stuk sloeg op een Tudor.

Rado’s Captain Cook is er al jaren in 37mm. Seiko 5 heeft de 5KX net in vier kleuren 38mm duikertjes van 12mm uit gebracht. En ze hebben een hele rits 38mm Solar duikertjes. De Oris Sixty Five is er al tijden in 36, 38 en 40mm, en ook de Longines LLD is er al tijden in 36 en 40mm. De Omega Seamaster Professional 300 is er ook gewoon in 36mm uitvoeringen, dus ik ben geneigd om te zeggen dat ze nooit echt helemaal uit de mode zijn geweest. Shit, er is zelfs een 38mm baby Tuna.

Kleinere duikertjes zijn super.

4 likes

Twee weken geleden om de pols gehad. Ik vond 'm erg klein. De BB58 is in mijn ogen meer in verhouding.

Een saaie kleine grijze muis is het.

1 like

Precies dat, de brede diver bezel maakt de wijzerplaat kleiner en dan wordt het met 37mm wel erg klein.

Vind ik wel oké.

Stoor ik mij niet aan.

Tja, :thinking:

Brrrrr, blij dat ie er niet op zit. :joy:

Ik nie. 70 uur gangreserve is toch wel erg lekker. “T-fit” sluiting?, yummy.

Eens.

2 likes

Ftfy

ik zie m niet. :thinking:

1 like

Staat er toch op Tudor 54

dag Mr. T.,

er is maar één goed antwoord: ga hem passen.

Je merkt vanzelf of hij qua formaat bij je polsen past.

Er zijn geen schema’s waaruit je kan afleiden dat een X maat pols min/max een Y maat horloge kan dragen. 100 jaar geleden droegen heren horloges van 30 tot 34 mm, en hun polsmaat was hetzelfde als die van ons.

Zelf draag ik met veel plezier het vroegere Rolex broertje van dit model, ook 37 mm. Mijn polsmaat is 19,5 cm. Draagt voor mij fantastisch. Maar zoals ik al eerder stelde; dit is persoonlijk.

lekker passen!

2 likes

Dank je wel, zodra hij beschikbaar komt ga ik dat zeker doen!

1 like

Staat er inderdaad op. 4600 euro. :wink:

1 like

Tuurlijk kan dat! Je ziet er alleen wel uit als een little girl :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Vertel je dat ook je klanten die een kleiner horloge bij je komen kopen? :clown_face:

2 likes

Heerlijke maat toch!? Ik twijfel zelfs om mijn 58 in te ruilen op de 54. Alleen dan zit ik met twee zwarte duikers in dezelfde maat…

2 likes

Ik hoop het. Zit er al jaren op te wachten.

1 like

Nog niet in t echt gespot. Dat heet heb ook niks meer gepast sinds die aangekondigd is.

Ik vind m tof op plaatjes, mss een beetje saai.

Mooie(re) maat tov de 58 voor kleinere polsen.

Hoewel ik zeer neig naar een ‘klein merk’ voor t laatste plekje, dat is t plan voor volgend jaar, is dit een van de weinige horloges naast de 2022 Ranger die wellicht toch een kansje maken.