ik vind hem ook heel gaaf en zou hem wel willen passen op rubber. Ook ben ik benieuwd of de rubberen band past op de bb58. Dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.
Natuurlijk, prachtig horloge die 54
Tuurlijk, als het niet staat ben ik de eerste die het ze afraadt.
Lekker hoor
#metoo
Hmmm dat is inderdaad een interessante optie! Als het goed is past het! Tudor zei van niet, maar dat is waarschijnlijk vanuit marketings oogpunt gezegd. Reviewers hebben het met de stalen band getest, want veel BB58 eigenaren vinden de clasp uiteraard interessant.
Het enige wat je op de BB58 moet houden zijn de end links, maar de staleb band van de BB54 past in de end links van de BB58. Dat betekent dat de rubberen band ook past.
Dat zit ook op iederen powermatic 80 / 6R3x / 6R5x, dus wie 70 uur gangreserve zoekt is vanaf 600 Euro koopman. Wat de T-fit sluiting betreft⊠Hij oogt niet klein. Maar ook daar zijn opties voor aan de onderkant van de markt. Traska is zoân merk, en grappig genoeg Zelos.
Maar niets is zo comfortabel gebleken als de sluiting van de bracelet van de Serica 5303. Gouden greep, een vondst, een uitvinding, hulde. En dat voor luttele 1250 pietermannen. Tegenwoordig met COSC certificering en 50.000 A/m spec gewoon voor 1400.
Ik wist het wel.
Je leuter wordt niet groter van een hockeypuck.
100 jaar geleden was obesitas geen volksziekte, dus nee, 100 jaar geleden hadden ze kleinere polsen, waren ze ĂŒberhaupt ook korter en hadden ze een levensverwachting van zoân 63.
Watchgringa wist de BB58 band op de BB54 te monteren als ik het me goed herinner, met die end-link truc die je noemt.
Maar eerlijk gezegd⊠Koop toch een tropic man. Rubberen banden met end links zijn in mijn beleving cray cray, en bovendien.
Wahhh? Die wil je toch sowieso niet echt. Oké FATC wel.
Dat zou top zijn. Vond deze foto nog, geeft een beeld met hoe het er ongeveer uit zou komen te zien. Echter zien de endlinks er niet origineel uit
Heerlijk die Hollandse nuchterheid.
Altijd kan het voor minder en toch beter.
Gelukkig heb je niet zoveel passie dat je deze bb54 zou willen kopen, anders zou er weer iemand anders langer op zijn bb54 moeten wachten.
Je moet merken-geilheid nooit met passie verwarren.
Ik ben de zoon van een Groninger, wij hebben geen passie. Maar wel smaak⊠Er zijn in mijn beleving duikhorloges voor minder geld die hetzelfde doen en er toch mooier uitzien. Horloges met interessantere kastvormen, mooiere wijzers, leukere wijzerplaten en net zulke fijne maten.
En aangezien de titel van dit topic âwat vinden we ervan?â is, kunnen we dat hier zonder gĂšne ventileren. Toch?
En dat we het hier over merkengeile consumptie hebben bewijst de reactie van @watchup mooi. @PowerReserveFan, kom er maar in met je mening over Zelos. Het zijn meer dan uitstekende horloges met interessante wijzerplaten. Mijn smaak ligt bij bolle skin divers, maar ik haal er de neus niet voor op.
Absoluut.
Ik heb nog nooit een Groninger ontmoet met smaak. Niet dat ik ze allemaal over 1 kam wil scheren. Kan ook zijn dat ik er nog niet al te veel ken.
Dat ze allemaal smaak hebben betwijfel ik ten zeerste.
Maar ook dat is smaak.
Maar waar ik vooral op doelde is de eeuwige discussie in jou, prijs en kwaliteit en nu ook schoonheid.
Prijs heeft niks te maken met schoonheid.
Maar koop jij nou maar veel van hetgeen je al hebt. Dan is je hart ook weer gestreeld.
Je vergeet de skx013.
Wat een onzin. Ik vind de door jou aangedragen merken/modellen gewoon niet mooi. Zo simpel is het.
Prachtige combinatie van zinnen.
Het is voor de Hollander natuurlijk erg makkelijk om de Groninger van slechte smaak te betichten als je jaren lang honderden miljarden Euroâs uit die provincie hebt getrokken om de eigen provincies smaakvol in te richten, maar dat is een zijstap die we niet moeten willen maken. Voor de sfeer.
Oh jazeker wel.
Als jij me vraagt of ik 30.000 over had voor een Shapiro, of 50.000 voor een Eichi II, en ik had het geld liggen zou ik zonder twijfel ja roepen. Dat zijn horloges waar handwerk (passie, zo je wilt) in gestoken zijn tot een niveau dat we de schoonheid niet meer in geld uitdrukken.
Maar kom niet aankakken met een middle of the road massaproduct wat van een volledig geautomatiseerde fabrieksband rolt, om me te vertellen dat je in dat marktsegment schoonheid, functionaliteit en prijs niet langs een meetlat kunt leggen.
Die is te dik voor zân omvang.
Ik vind het wel grappig om te zien dat je een lichtjes villeine toon aan denkt te moeten slaan op het moment dat er iemand is die suggereert dat een Rolex of Tudor product wellicht te hoog van prijs is. Waar komt dat toch vandaan, joh? Is dat onzekerheid, vindt je het niet fijn als andere mensen jouw keuzes niet valideren? Heb je bevestiging nodig?
Er mag in mijn optiek frisse tegenwind gegeven worden zonder dat we in de persoonsaanvallen terecht moeten komen. Als je dus klaar bent over mijn voorouders en mijn ego, hoor ik graag je inhoudelijke bezwaar tegen wat ik schrijf.
Câest le ton qui fait la musique. Dat kan ook zonder dat het dedain er af druipt. Bijvoorbeeld door te zeggen âTechnisch gezien zitten die goed in elkaar, maar de ontwerpen spreken me niet aanâ. Ik noem maar een zijstraat.
De gekozen formulering noopt mij te zeggen dat er merkengeilheid of snobisme bij zit, en een knappe jongen die me van het tegendeel overtuigt.
Riep daar iemand ? Het kan wel of niet je smaak zijn, de ontwerpen van Zelos zijn direct herkenbaar, maar ze maken mooie horloges met prachtige wijzerplaten, goede uurwerken (recentelijk met een travellers GMT ook) en comfortabele banden. Dat het dan nog onder de âŹ1000 blijft incl verzenden, import en BTW is dan mooi meegenomen.
Hier mijn rode Blacktip en burnt orange Spearfish:
Ze hebben wel de irritante neiging, net als Halios, om kleine series te maken, dus je moet er of er snel bij zijn of gebruikt kopen, op het Duitse Uhrforum komen ze soms wel voorbij.
Man man man. Weet je wat het met jou is. âje gooit er een kwartje in en kletst voor een euroâ
Zo gaaaaap. Dag hoor.
Gevit over de vorm is voor wie inhoudelijk niets te melden heeft.