Klopt, ik moet hem zelf ook even passen en zien. Ik lees dat de wijzerplaat mat en niet mooi zou zijn en ben benieuwd naar een plaatje met een pols maat erbij.
Wil hem zelf ook graag passen,wel op staal,maar gaat lastig worden weer.
Ik vind een matte plaat juist mooi,gaat mij puur om de maat dat ik hem wil proberen.
Ik heb em nu even vastgehad en kunnen bestuderen. Heb de foto erbij geplaatst omdat velen zeiden dat de plaat mat is terwijl hij heel lichte sunburst heeft. Ik vind hem wel geslaagd.
Ghoh, bijna iedereen die bij mij de 58 inruilt doet het omwille van de sluiting. De nieuwe T-fit sluiting vind ik er beter uitzien en zit ook veel beter volgens mij.
Hele mooie klok! Ik was al zeer geïnteresseerd in een BB58 maar twijfel om nu juist een 54 op rubber strap te halen… enkel weet ik niet of deze daadwerkelijk wel snel verkrijgbaar zijn?
Beste meneer klok, klokken hangen aan de muur. Het betreft hier een horloge.
Nee, prachtig horloge maar niet als je ook al een 58 hebt.
Prachtig horloge, bijna de ideale moderne Sub… Echter voor mij niet perfect, faux rivets al valt het weinig op ik vind het niks, en de snowflake i.c.m. indexen vind ik super storend (was de belangrijkste reden dat ik de 58 weg heb gedaan).
Als geld geen rol speelt, zou ik best kunnen waarderen om soortgelijke horloges naast elkaar te hebben met net andere details.
Haha, daar zeg je me wat.
Ik ben geen verzamelaar en heb nooit meer dan drie horloges.
Maar als geld geen rol speelde had ik voor iedere dag van het jaar een mooi horloge.
Lichte “burst” maar niet de klassieke radiale.
Als ik er vol licht op doe doet t me wat fumé aan.
Doet me aan de moser denken maar dan heeel lichtekes.
Je krijgt datzelfde butterfly burst effect. Maar again: extreem mild.
Op de 18,5 pols (op de polsbultjes weliswaar):
Draagt sowieso iets groter dan de 37mm doet vermoeden.
Mooie pootjes (vind ik) die wel passen.
Maar vooral: dun
Ik werd tot mijn grote vreugde vorige week uitgenodigd door mijn contact bij S&C om hem te mogen passen. Ik was er eigenlijk zeker van dat dit mijn volgende horloge zou worden na het zien van verschillende filmpjes op YouTube die ik ook voorbij heb zien komen hierboven…
Tot mijn grote verbazing vond ik m echt te klein ogen. Zo jammer want qua design vind ik m een 10/10. Ik ben gewend om 36mm te dragen en heb ook de BB58 gehad maar man wat baalde ik… voor mij oog te hij echt te klein. Ik hoop ik de toekomst op precies dit model maar dan in de 39mm maat zoals de 58 want die bezel, sunburst wijzerplaat, crown en sluiting zijn zoo mooi.
De Pelagos 39m werd nogal afgebrand om zijn ‘burst’ ik zie nog weinig kritiek op de 54 langskomen die zo te zien een soortgelijk burst heeft. Mag het bij de BB wel?
Prachtig! Van harte proficiat!
Ik koop niks meer zonder een snelle verstelling van de stalenbandsluiting
Ik wil dit horloge heel graag leuk vinden, omdat zoveel eigenschappen me aanspreken. Maar afgezien van de faux rivets stoort het mij enorm dat de proporties tussen band en kast zoek zijn. Wat ik bedoel is dat 20mm in mijn optiek te breed is voor de kast. 18mm was denk ik perfect geweest. Beetje hetzelfde manco als bij Smiths. Dat heeft mij er in elk geval altijd van weerhouden er eentje aan te schaffen.
Bij de BB54 is het resultaat een compacte, relatief dunne kast die associaties met vintage op zou moeten roepen maar die er op een stalen band alsnog als een plompe maxi case uitziet. Waarom?
Om 'm toch ietwat groter te laten zijn/lijken als een 37mm.
De lugs zijn ook wat " breder/zwaarder" geschouderd t.o.v. bb58, dus iets voller, “lees” opties groter
Dat, of Tudor wilde dezelfde band kunnen gebruiken als de 58 (met andere end links).
Wat de reden ook is, ik vind het een misser.
Blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel
Waardoor hij op sommige wristshots bijna rechthoekig oogt. Zeker op de rubber band.