Tudor new watches 2021

Rolex wil afstand nemen van Tudor qua Imago en exclusiviteit. Het wordt moeilijk om een enorm prijsverschil te verklaren als het zelfde uurwerk in een Rolex en een Tudor zitten.

Tudor is een top merk en wordt mijns inziens met de jaren alleen maar nog interessanter.

3 likes

Hoe zit het met korting op een Tudor bij de Ad? Dan met name de chronograph. Is dit een beetje te doen of net als rolex no go!

Ik heb het gevoel dat korting steeds moeilijker is bij Tudor. Toen ik destijds circa 2 jaar geleden) mijn (ex-) Black Bay Black 79230n kocht kreeg ik 18% korting. Maar tegenwoordig zit dat er bijna niet meer in. Ze verkopen ze toch wel. Plus ik denk zeker in het begin zal die nieuwe chrono ook echt wel een hype zijn en zeer gewild zijn waardoor er weinig mogelijk is en er zelfs wachtlijsten zullen zijn.
Denk dat echt uitzonderlijke klanten overigens wel korting kunnen krijgen, maar de gemiddelde HFer brengt geen tonnen naar de AD.

2 likes

Er worden ook heel weinig rubberen beitels gemaakt. Dat heeft dan ook wel een goede reden: het is niet heel erg handig…

1 like

Moet wel lukken hoor, tudor is erg populair bij de liefhebbers. Daarbuiten echt nog een kleine speler.

Let it be

1 like

ga gewoon langs bij de verschillende AD’s kijk wel wat ik eraf kan peuzelen als ik hem echt neem :slight_smile:

Ik heb even op de website gekeken van Schaap maar daar zie ik ze nog niet?

Instagram

1 like

Het viel me op dat de gouden en zilveren bb58 modellen een MT5400 caliber hebben in plaats van een MT5402 zoals in mijn BB58 blue .
Omdat ik hoorde dat de service interval nu 10 jaar zou zijn voor de tudor uurwerken bij introductie van de laatste modellen was ik nieuwsgierig naar de verschillen .
Blijkt het MT5400 caliber een grotere diameter te hebben :

Dit omdat de gouden en zilveren kasten een dunnere wanddikte hebben ?!
Dunner om niet te zwaar te worden t.o.v. de 316 kasten .
Er moet meer loze ruimte worden overbrugd
Verder zijn de uurwerken identiek .

3 likes

Zou de 10 jaar service interval ook op gaan voor de reeds bestaande Black Bays en BB58s met het vergelijkbare uurwerk?

Dat lijkt me wel als er geen verschillen zijn verder, toch ?

Watchadvisor heeft een aantal hands on filmpjes van de nieuwe Tudor releases. De gouden BB58 ziet er in werkelijkheid een stuk beter uit dan op de foto’s.

1 like

Echt wel een mooi horloge. Maarja 15-16k is wel een boel geld :sweat_smile:

1 like

Sorry maar het lijkt nog steeds brons. :see_no_evil: Het was sowieso al stom van Tudor om een volledig gouden BB te lanceren, maar het dan ook nog op deze manier ontwerpen verdiend wel een Golden Raspberry award. :ok_hand:

Vergelijk dit eens met een gouden Submariner.

1 like

Als je toevallig een keer via Schiphol vliegt kan je ook vragen of hij bij Hassan op voorraad is. Zolang het geen Rolex is doen ze niet zo moeilijk als je belt over de voorraad.

Daar is toch niks mis mee? Moet goud alleen maar flashy zijn, of mag het ook wat minder? Het gaat niet patineren, dus dat probleem heb je ook niet.

2 likes

Dit ziet er toch wel uit als een lekker setje. :smiley: :crossed_fingers:

12 likes

Is dit de zilveren ?