Tudor new watches 2021

Een beetje off topic, maar waarom lijkt de horlogewereld zo langzaam met het uitbrengen van nieuwe modellen of kleuren? Ik vind het vreemd dat praktisch ieder gebruiksobject, kledingstuk, whatever in vrijwel iedere kleur van de regenboog te verkrijgen is maar dat er bij horloges jarenlang gewacht moet worden om een reeds bestaand model in een andere kleur te kunnen kopen. Heeft dit te maken met de hype die een horloge moet genereren om winstgevend te zijn of zijn er nog andere aspecten die hiermee te maken hebben?

Ja, een BB58 groen zou vet zijn, maar is dit nou echt iets waar we als een soort van kerstcadeautje reikhalzend naar uit moeten kijken?

2 likes

Het productieproces van een horloge is volgens mij een stuk duurder en complexer. Het is volgens mij onmogelijk om elk jaar volledig nieuwe case designs uit te brengen.

Daarnaast verwater je ook bestaande lijnen door er geen continue hype rond te bouwen.

1 like

Over dat case-design heb je idd wel gelijk, @Kristofn. Volgens mij zijn dat hele dure en vooral lange processen. Maar een aluminium kleurtje bezel is volgens mij vooral hype.
Ik moest er dan ook wel om lachen toen de blauwe BB58 door Tudor zelf werd vergeleken met de laatste generaties Submariner, puur vanwege de kleur blauw. :joy: Terwijl het hele case-design gewoon nog van de eerste generaties Submariner ‘big-crown’ is.

Ook daarom vind ik dat het tijd is voor een tweede re-issue van de Submariner uit de lange historie van TUDOR.
De eerste hebben we al in de vorm van de BB58 gebaseerd op de ref. 7924, nu tijd voor één van de latere Submariners uit de jaren 70 waar @RLC ook al mee kwam. Mét crown-guards en kenmerkende Submariner bezel die zo met het licht speelt. En het liefst met de dial-layout ontworpen in samenwerking met de M.N.

8 likes

Ik ben heel erg benieuwd waar ze mee gaan komen. Zou een Tudor Submariner voor 4-5k wel echt een goede zet vinden. Enige reden waarom ze het niet zouden doen is omdat het de Black Bay / BB58 en de Pelagos enigszins buitenspel zou zetten. Maar ik denk dat het een schot in de roos zou zijn. Het zou het gaat naar Rolex wat meer dichten.

4 likes

Een mooie re-edition van de Oysterdate uit '95 zou ook mooi zijn :grin:

3 likes

Gooi hem hier nog maar eens in
 Mss een Black Bay 58 Black?

Prince Oysterdate reissue zie ik ook wel zitten, poor man Datejust zeg maar. :ok_hand:

6 likes

Daytona bedoel je :wink:

1 like

Dit zou ook echt waanzinnig mooi zijn! :heart_eyes:

1 like

Nee, ik bedoel een reissue van de Prince Oysterdate zou ik wel zien zitten, maar van de Big Block zou ook niet verkeerd zijn. Had niet op jaartal gezocht, de Prince Oyster modellen zijn ouder natuurlijk.

Ik zie ze trouwens naast de bestaande Prince DayDates geen Oysterdate uitbrengen, dat zou wel heel veel in het vaarwater van de DJ zitten.

1 like

Ik denk dat de bedoeling van de stichting is om dat gat juist te hebben. In 2 segmenten goed vertegenwoordigd zijn. Bij Tudor uitlopers naar 5/6k voor S&G modellen en that’s it.

3 likes

Eindelijk een update op het Instagram account van TUDOR. Helaas is Tudor niet zo scheutig als Rolex in de teasers. :grimacing: Hier haal ik weinig uit.

https://www.instagram.com/p/CNUZWxCFJLo/?utm_source=ig_web_copy_link

2 likes

Helaas hetzelfde als wat er al op de website stond.

1 like

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de aanstaande releases.

1 like

denk dat het gewoon afwachten wordt tot de release, want de enige suggestie die gewekt wordt is een gmt coke bezel :eyes:

1 like

Of een rode bezel bb58. Met zwarte dial.

1 like

Ik denk dat ze na de heisa op de verschillende fora rond de P01 en de teasers ervan wat voorzichtiger zijn geworden bij Tudor.

4 likes

Dat ze dan ook niet denken, oh ja wacht even, mensen staan te springen voor een revival van de Submariner. We brengen dat uit!

Nee, ze komen met een PO2 of whatever in 60mm en 20mm dick.

4 likes

Dat is voornamelijk kunstmatige schaarste, net als bij vrijwel alle luxeproducten. Zonder schaarste is er geen exclusiviteit meer. Het maken van varianten is in principe een fluitje can een cent.

2 likes

Coke bezel op de GMT?

3 likes

Onlangs was hier toch een fake bb58 met groene kleur langs gekomen?
Fake want dat bestond niet.

Misschien hebben de namakers een snellere link met de Tudor productie dan wij denken.

2 likes