Tudor Only deel IV

Laat het woord Submariner maar niet vallen. :shushing_face:
Ik ben gewoon gek op nieuwe releases. :grin:

Volgens mij was er iemand op het forum die nog redelijk recent een North Flag had opgepikt van Chrono. Ik weet alleen even niet meer wie.

1 like
2 likes

Thanks! Eens even lezen.

2 likes

3 likes

It was me

Die North Flag is echt cool. Zijn er niet veel van op t forum helaas.

Maar ik ben t wel met @Petteflet eens dat ze weer eens met wat nieuws mogen komen. De blauwe BB raken mensen zo snel op uitgekeken dat ik het niet aandurf en naast de Date-Day is er niets waar ik van denk: “Ja! Die is echt tof!”

4 likes

Pijnlijk maar waar. Tudor is een beetje een one-trick-pony. Ik vind de Tudor BB58 erg tof, maar aan de prijzen in het blauwe gedeelte merk je dat de glans er al een beetje vanaf is. Anders dan bij bijv. Rolex of Omega zijn er bij Tudor niet heel veel andere modellen waar ik warm voor loop. Ja de nieuwe Chrono is wel geslaagd. :ok_hand:
Maar een nieuw kleurtje bezel op de BB58 is volgend jaar denk ik niet meer voldoende. Benieuwd wat Tudor gaat doen.

2 likes

Snap het wel, naar hé, kijk eens achterom en zie hoeveel serieus ‘andersdananders’ er ook reeds uitgebracht is geweest.

Kort geleden de zilveren (en gouden) BBvariant: échte buiten de paden horloges

Daarvoor die met die grote metalen bandaansluiting
(De P01) commercieel gezien geen succes, maar een wat een conversation piece ! En ik vind hem ook wel heel leuk


Daarvoor dan deze knaller, de NF,

Daarvoor de GranTour (veel minder bekend, maar in mijn ogen ook een supermooie dwarsligger)

Al met al vind ik dat een imposante opsomming van modellen die anders zijn en met veel risico’s gelanceerd worden door een merk dat heritage in het wapenschild voert. En dat heritage gevoel is niet direct gebaat bij hoogfrequent baanbrekend anders. Moeilijk voor een merk om daar juiste pad te kiezen.

Tudor is geen Apple die elke 2 of 3 jaar highflits hot news moet komen.

Misschien willen we ook graag teveel en te snel.

Zo maar een gedachte dus… :face_with_monocle::thinking::smirk:

Absoluut niet mee eens dus :grin:

8 likes

Popcorn?

En nog een aanvulling met zilveren rand.
Zittend op de bank, lekker langzaam wakker worden, krantje erbij ,in de voortuin tegelijk zichtbaar 2 Groene Spechten, druk met elkaar, een Vlaamse Gaai en wat ander fladderspul, mok koffie

4 likes

Wel allemaal hetzelfde hè. Zelfde kast, zelfde dial lay-out, zelfde idee. Echt vernieuwend noch consistent is het niet.

1 like

Het idee en de durf om een luxueuze toolwatch uit te brengen is wel grensverleggend (nou ja grensverleggend,…in ieder geval iets dat je moet durven)
Een BB met zacht zilver en een textiel bandje of rubberleer past nou niet direct in klassieke toolwatch plaatje.
Vind jij wel?

Allemaal?

Het lijkt alsof nieuwe modelletjes met vlot gemak uit de kast getrokken moeten worden, en dat gaat nu eenmaal niet.

De blauwe BB is wel gewoon een variant van een lange reeks. Niet veel vernieuwends, wel heel mooi om te zien.
Waarom doen veel mensen hem weer weg?

2 likes

Vandaag zijn we weer een dag dichter bij een re-release van de submariner dan gisteren. :partying_face:

3 likes

Die P01 was idd wel tof! :grin: Ik zou hem niet willen, maar heel tof dat die is uitgebracht.
Maar toch voor de rest… modellen komen (North Flag) en worden na enkele jaren alweer discontinued in plaats van opgevolgd.
Bij Rolex en Omega zijn er maar weinig modellen die ik niet mooi vindt. Bij Tudor heb ik dat net andersom.

Maar misschien is het ook wel logisch. Tudor is tot de introductie van de Black Bay in 2012 (volgend jaar tien jaar :shushing_face:) erg stil geweest. Daarna als grote en noodzakelijke klapper de BB58 in 2018. Maar zo’n lijn als bijv. de Royal gooit toch niet erg hoge ogen. Ik begrijp wel waarom de Prince modellen in Hong-Kong zo populair zijn.

De gouden BB58 van 15k op een leren bandje voelt voor mij een beetje als de gouden Apple Watch van de eerste generatie. Niemand kocht hem en hij was al bij de introductie verouderd.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een fan van de BB58. Maar ik heb af en toe wel het gevoel; is dit alles? Er valt zoveel meer uit te halen.

1 like

De BB58 zilverling is wel iets speciaals ja. Maar ik denk dat die bij mij snel af zou takelen. De combi van tool en luxe is zeker vernieuwend, maar niet voor mij.

De blauwe is tof, maar ook fletsig. Eigenlijk heeft Tudor nu niets in het assortiment wat echt wowt, op de date-day na. Overigens hebben veel merken dat natuurlijk he.

Maar de date-day is weer erg net en klassiek, dat moet je ook maar net liggen. En als je dan gaat kiezen kom je ook weer een beetje op Grand Seiko terrein, ik in ieder geval.

1 like

De foto’s zijn wel heerlijk van dat ding zo op de canvas band :+1:

2 likes

ik hoop ook dat ze met wat nieuws komen, de maat van de bb58 spreekt me wel aan (voor een duiker) maar nu ik een bb36 heb weer houdt me dat er wel van nog een horloge te kopen met bijna de zelfde wijzerplaat en wijzers :thinking:

en wordt ook tijd dat de jong gebruikt prijzen wat zakken , list bb58 vs list seamaster is een mooi verschil maar jong gebruikt krijg je bij de seamaster veel meer waar voor je geld.

voor mij geld en ik denk ook wel voor meer mensen dat als rolex gewoon leverbaar was geweest en jong gebruikt wat had afgeschreven ipv veel geld erbij … er zeer waarschijnlijk minder tudors zijn verkocht :roll_eyes:

we gaat t vanzelf zien wat het wordt …

2 likes

BB58 zwart, zilver: prachtig
Pelagos: super dik
GMT: prachtig
Chrono: mooi
North flag: cool ding

Ik vind dat tudor het aardig lekker doet.

Mag er nog wat nieuws komen: JAZEKER!

5 likes

Dit is exact de reden waarom ik er een gekocht heb. Ik hou wel van dat “draag wat je wil, het kan niemand schelen wat je aan hebt” gedoe, maar daar is dus niets van aan. Zelfs met een subtiele Rolex wordt die al snel een gespreksonderwerp. De BB58 heeft nog nooit iemand opgemerkt, die passeert zonder blik of woorden. And I love it.

Wil het zeggen dat ik de rest nooit meer draag? Absoluut niet. Maar toch veel minder dan vroeger.

Heb ik ook nooit gesnapt! Maar nu zag ik hier recent een BB58 onder de 3000 in het blauw en dacht ik: het begint te normaliseren.

2 likes

Plus dat een BB58 veel bijzonderder is in de buitenwereld. :grin: Mee eens, @MannetjeMar? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like