Tudor Only deel IV

Pffff het is een beauty, helaas is het horloge potje leeg .

1 like

Nieuwe iPhone camera maakt leuke kiekjes!

15 likes

Heel herkenbaar! Heeft bij mij toch een hele tijd geduurd en gek genoeg was ik er daarnet over aan het nadenken op een onbewaakt moment. Ik zie er drie redenen voor.

  1. Het merk Tudor doet me niks. Dat is niet erg, ik heb hetzelfde met bijvoorbeeld Zenith of Blancpain. En dan zal er wel iemand komen vertellen waarom die merken beter of slechter of wat dan ook zijn, maar ze doen me als merk niks. Heel anders dan bv. Omega, Panerai of Rolex. Het zal wel aan mij liggen, al ben ik zeker niet de enige. Het gaat me ook niet over geschiedenis of wat dan ook, het is een puur gevoel als ik de merknaam lees of hoor.
  2. Het is een doodsimpel horloge. Simpele kast (ok, iets minder simpel dan bij sommige bovengenoemde merken), simpele wijzerplaat, simpele band, simpele alles.
  3. Een klein formaat, dat ook, en bijgevolg een lichtgewicht om de pols. Al bij al een redelijk onopvallend ding. Ik heb hem in’t blauw, dan heb je een andere kleur, maar in het zwart heb je het goud dat een accent geeft. En toch, onopvallend.

Ik heb mezelf in het begin gedwongen om het elke dag te dragen, en na een tijdje was dit ineens “mijn horloge”. Tot scha en schande van de rest, want die liggen nu grotendeels te slapen in de doos Behalve bij speciale gelegenheden of uit schuldgevoel komen ze dus niet meer om de pols.

Dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo zal zijn, allicht integendeel. Maar in mijn geval is dit nu wel onomstotelijk de daily driver geworden, en zijn de andere opvulling in de marge.

6 likes

Ja precies. Het is een eenvoudig vormgegeven maar daardoor ook tijdloos horloge.
Weinig flashy of quirky aan. Nuja, dat heeft de BB36 ook niet natuurlijk. Ik denk dat er eens een strap opgooien wel zal helpen om de veelzijdigheid van de BB58 te ontdekken.

Tudor als merk vind ik wel intrigerend. Ik vind het ook wat hebben dat de meeste mensen dit niet kennen en je niet Rolex gewijs meteen een hoop vragen krijgt of aannames / vooroordelen over je financiële situatie :stuck_out_tongue:
Het is een zeer capabel ding, veruit het meest capabele en mooist gemaakte horloge in mijn bescheiden collectie. En wat hem mooi maakt is de subtiliteit, dat is iets dat moet groeien, geloof ik. Ik geef het sowieso nog wel voldoende tijd :slight_smile:

2 likes

Knap! En wat zegt dat? Of nog niet gedragen?
Foto’s mogen altijd :wink:

1 like

Nog een foto want waarom ook niet

W5251_202110206605.pdf (1,1 MB)

Ik denk dat dit niet juist is :sunglasses::ok_hand:

Je moet die Rolex ook niet in hun gezicht duwen, natuurlijk :sweat_smile:

Ik heb enkel over een Omega en een Panerai al reactie gehad. Al de rest is relatief onder de radar gebleven, inclusief de ook ietwat beheerste Rolex Explorer. Enkel mensen die er zelf mee bezig zijn, zien het normaal gezien wel.

Maar verder wel helemaal mee eens hoor. Tophorloge, en misschien komt de klik wel gewoon mettertijd.

1 like

Ja dat is ie. Voor mij vooral omdat je een heel andere kwalititeitsbeleving om de pols krijgt.

Misschien juist een reden het niet te doen :sweat_smile:

1 like

Het blijft allemaal uiteraard smaak afhankelijk. Ik merk steeds meer dat ik mijn horlogewensen terug vind in de tudor modellen. Veel meer dan in Rolex waarvan ik eigenlijk alleen de sea dweller 43 zou willen. De rest doet me niet zoveel. Maar ook andere merken in hetzelfde prijs segment pakken me niet echt. In de lagere prijs segmenten is er genoeg moois (geloof me ik heb heel veel geflipperd de afgelopen jaren :wink:) maar het stomme dat ik heb ervaren van eenmaal aan de hogere prijs segmenten beginnen is dat ik ineens minder plezier beleef van dezelfde seiko (of wat anders) die ik eerst erg leuk vond. Dat heeft te maken met het enorme kwaliteitsverschil. De goedkopere horloges voelen ineens goedkoop. Belachelijk natuurlijk maar voor mijn beleving deed het heel veel.

Ik vind Tudor een heel gaaf merk met modellen met een eigen karakter, van hoge kwaliteit en een mooie afwerking.

3 likes

Zojuist deze gekocht bij onze hofleverancier @SuperC .
Met wat geluk heb ik hem deze week om de pols :+1:.
Ik was net iets eerder dan een andere liefhebber , sorry D !


Nu nog een half schakeltje @W2them ; heb een pb verstuurd :sunglasses:!

9 likes

Mijn aanwezigheid in andere topics zou bijna doen vermoeden dat ik mijn tudors niet meer heb of draag, niets is minder waar en om dan maar meteen dat duidelijk te maken hier een snaar scherpe foto van mijn 94614 uit 84/85 met bijzondere 5 digit serienr

14 likes

Schitterende foto ook. :ok_hand: De echte linen dial. Maar nu ben je wel een beetje verplicht je andere Tudor ook nog even te laten zien. :laughing:

1 like

Bedoel je deze?

Of deze? :sweat_smile: :joy:

14 likes

Wat een Tudors man… Echt heel vet.

1 like

Nu nog een bigblock maar met de prijzen van nu zit dat er echt niet in voorlopig hahaha.

1 like

Lekker draaiend houden; veel plezier! :slight_smile:

1 like

Wie was de andere liefhebber dan? :joy:

Daar ga je geen spijt van krijgen. Gefeliciteerd met je aanwinst .

Zelf nu weer de '58 op staal gezet ,na al dat nato , leer en rubber toch ook wel weer lekker.

9 likes

Dank je :+1:.
Dat denk ik ook niet; zeker niet met nog een mooie Tudor leren band met vouwsluiting en een halflink :sunglasses:.

1 like