Tudor Only deel IX

Ja, die bedoel ik. Goedemorgen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Hele leuke zaak.

1 like

Jep altijd gezellig daar :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

1 like

Ik sta daar soms met de koersfiets aan de hand te staren.

1 like

Toppie, bedankt👍

Eventjes lichte twijfel gehad, maar heb begon al snel weer te kriebelen :slight_smile:

[quote=“system, post:1, topic:460648, full:true”]
Continuing the discussion from Tudor Only deel VIII - 4067 van Hornet.

Previous discussions:

Fijn weekend!

8 likes

Zo werkklok thuis weer snel af en de pelagos om de pols …
Ik had hem even op nato wat goed gaat en staat maar dan begint het dat ik beter een fxd had kunnen nemen :thinking: , dus voorlopig weer op titanium en wisselen komt later wel :joy::+1:

Fijne zaterdag , ondanks het weer … een duiker is hier geen luxe :cloud_with_rain::cloud_with_rain::cloud_with_rain:

15 likes

Rechts de pelagos 42 en links de 39 , steeds kijkend welke is mooier :thinking: :joy:
Ai, erg lastig … ondanks veel overeenkomsten ook zo verschillend , gelukkig .

13 likes

39!!!

4 likes

Naast de 39 is de 42 echt een massieve bonk … zeker vet maar ik denk dat voor mij de 39 het ook wint … zeker straks met ook keuze voor de jubilee :yum::+1:

1 like

39 sowieso, denk dat ik die binnenkort ook maar eens ga aanschaffen

2 likes

Tja de tekst op de 39 is wat meer in evenwicht ook het tikje rood heeft wel wat.
Een no date vindt ik ook mooier, dus de 39 voor mij :ok_hand:
Verder is de maat natuurlijk ook bepalend afhankelijk van je pols.

2 likes

3 : 0 :thinking:
Dat kan natuurlijk niet … :wink:

De maat van de 42 kan ik goed hebben, dat scheelt voor mij maar ik snap op een smallere pols dat dat mee speelt.
de dikte had minder gemogen maar in titanium geheel niet storend kwa gewicht en de gladde bovenkant maakt de hoogte ook niet hinderlijk zoals je soms hebt bij hoge breitlings met scherpe ruiters.
Een datum is voor mij niet nodig maar stoort mij ook niet, past mooi in het geheel en springt er niet vervelend tussenuit.
De chapterring voegt wel wat toe en ik snap nu ook wel waarom sommige (info youtube) dat bij de 39 missen of wat saai vinden , bij de 42 gebeurt net wat meer op de wijzerplaat daardoor.
De diepzwarte wijzerplaat en bezel, zijn ook vet … geeft een mooie toolwatch look.
De lichte sunburst wijzerplaat wat doorloopt in de bezel bij de 39 (eigenlijk 40mm) vind ik zeker ook mooi maar drukt het geheel veel meer in “nette duiker” hoek ( voor mij tussen de 42 en bb58 in) .
De meer bedrukte wijzerplaat van de 42 past voor mijn gevoel ook goed bij de stoere toolwatch stijl en heel goed de subtielere bedrukking met idd mooi rood accent bij de “nette” 39mm.

Ik had ze even goed bekeken omdat ik heel even dacht mijn 39 aan mijn vrouw uit te lenen … (ze heeft zelf genoeg mooie horloges dus daar ging het niet om maar dan zouden we grappig een setje hebben) … maar ze zijn toch zo verschillend dat ik dat nog niet kan :joy:

(Haar pols is ook zo’n stuk smaller waardoor mijn leren band veel te lang is en ik de hele titaniumband zou moet verbouwen om het pas te krijgen :roll_eyes:… en die is nog 100% nieuw dus ze heeft ff pech gehad :wink:)

4 likes

Waar is de tijd gebleven dat ik een 45,5 mm Planet Ocean van je overnam :joy: :joy: :joy:
Ik zou niet meer aan die maat moeten denken. Kun je zien dat maat ook tussen je oren zit.

4 likes

Ik moet kiezen, maar welke. Ik vind de tudor prachtig klassiek ogend, maar de omega weer prachtig modern…

Of moet ik ze beide houden?

19 likes

Met mijn krappe 14,5 cm pols is ook de 39 nog een flinke knoepert. Seamaster heeft dus mazzel :sweat_smile: Misschien maar een keer de BB54 passen :thinking:
Al was er een tijd dat ik ook gewoon een Omega Seamaster Non-AC droeg :grimacing::open_mouth:

2 likes

Witte wijzerplaat op een duiker, ik krijg jeuk…

4 likes

Dat klopt zeker waren betere tijden :wink::+1: , alles went en sneller dan je denkt .
ik zou ook niet snel meer een planet 45 kopen, panerai ofzo hoort voor mijn gevoel wel wat groter te zijn.
Maar goed, mijn pols omtrek is 19/19,5cm en alle twee passen ze prima … kan me voorstellen bij een pols van 18cm of kleiner de 42mm snel afvalt zeker nu er keuze is met de 39 :+1:

3 likes

Simpel … seamaster … eruit :dash:

Ik heb er 5 van deze serie gehad :see_no_evil: opzich , mooi gemaakt , prima kwaliteit maar de glans van de wijzerplaat door schittert op de hoogglans lunette knapte ik er toch altijd na een tijdje erop af … gewoon 1 grote glans pannekoek.

In dit topic kon je het verwachten natuurlijk , succes met je keuze :wink::+1:

5 likes

Ik had het niet verwacht van iemand met jouw naam haha

Edit ; forum naam

2 likes