Vandaag de Tudor Black Bay Pro gepast bij S&C. Ik stond op de wachtlijst. Net als bij films: niet met te grote verwachtingen heen gaan. Mijn leermoment: ga sowieso passen.
De pro’s:
-39mm
-dikte valt echt mee en zit bij mij igg goed om de pols. Is zwaarder dan mijn BB 58, maar absoluut niet storend.
Con:
-voor mij persoonlijk viel de “gladde” bezel nogal in negatieve zin op. Vooral in bepaalde belichting en als je met je pols draait. Daar moest ik aan wennen. Dat de bezel vast zit is voor niet eens een issue.
Gelet op het bovenstaande heb ik toch besloten om deze niet te kopen. Moet er langer over nadenken. Volgens S&C is de horloge erg gewild en is er veel vraag naar.
Daarna toch even de Chrono gepast. Die viel mij weer in positieve zin op. Misschien ga ik wel hiervoor
Helaas geen blauwe Pegalos aanwezig om te passen.
Tot slot: ik had mijn band gewisseld voor NATO strap. Kreeg opmerking dat het een geen officiële NATO band van Tudor is
Ik ben in de markt voor een ranger alleen is het horloge nergens te verkrijgen. Waar de pelagos rijkelijk wordt uit geleverd is dit bij de ranger zeer beperkt. Uiteraard wel op stalen band. Met de aankomende prijsverhoging dacht ik hem nog even ergens te kunnen ophalen maar dit valt vies tegen.
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb contact gehad met S&C Groningen deze geven aan dat geen enkele S&C dit model op voorraad heeft en dat het een exhebition only model is dus alleen op bestelling te bemachtigen. Uiteraard met levertijd van enkele maanden wat betekend dat hier de prijsverhoging ook op geldt. Het liefst wil ik het horloge nog even passen en laat ik nou net in een gebied wonen waar niet veel dealers zitten. Ik ga nog even wat contact leggen met Tudor dealers.
Ja hoor het enigste wat mij weerhoudt is dat ik nog nooit zo’n bedrag heb uit gegeven aan een horloge. En als ik hem voor hetzelfde geld ergens nieuw kan kopen doe ik dat liever. Is iets persoonlijks natuurlijk
Mensen vergeten inderdaad vaak dat als een horloge in de etalage ligt het niet automatisch ook betekent dat je 'm kan kopen. Bij Rolex is dat inmiddels standaard en bij Tudor ook steeds meer lijkt het.
Begrijpelijk. Uitzoeken via HF of verkoper beetje betrouwbaar is, waar horloge vandaan komt enz.
Het is iig een optie als je hem nergens anders kunt bemachtigen voor prijsverhoging