Tudor Ranger 36, gaaf!

Tot mijn verrassing kwam deze nieuwe 36 mm versie van de Ranger ineens voorbij. En gelijk een beige versie voor zowel de 39 als de 36. Erg leuk horlogenieuws wat mij betreft!

Welke vinden jullie het mooist?

• Ranger 39 zwart
  • Ranger 39 beige
  • Ranger 36 zwart
  • Ranger 36 beige
  • Ranger? Niks voor mij…
0 stemmers

ik deel wat eerste plaatjes

7 likes

Als het moet de 36. Niks mis mee verder, maar ik ben geen klant voor Tudor. De 39mm is met 12mm dikte te lomp voor een simpele driehander, de 36 is mooier van proportie. Maar het staat buiten kijf dat het geen Cartier is.

Overigens:

Er waren al topics.

3 likes

ah, ik zie het. Ik dacht het gecheckt te hebben maar in mijn enthousiasme blijkbaar niet goed genoeg!

Vreemd. Een derde hier vindt een Ranger niks :thinking:
Dacht eigenlijk dat ze hier wel vrij populair waren als ze alle reacties zo leest, maar ok.

Tja, als ik het afzet tegen mijn SBGX, SBGN, of SBGW van Grand Seiko is het maar pover voor het geld. Wat ik elders al zei, er is genoeg concurrentie in dit segment, van Longines, Oris, (Grand) Seiko, Nomos, en vele anderen.

1 like

De gedachte van een simpel, stoer kwaliteitshorloge spreekt me enorm aan. Dus ik kijk al tijden naar de Ranger, maar inderdaad: er is zoveel moois voor zo’n bedrag. Bovendien vind ik de stap van 39 naar 36 eigenlijk best groot. Ideaal zou ik een tussenmaatje vinden. Maar nu ben ik waarschijnlijk wel heel kieskeurig…. toch vermoed ik dat veel jullie zulke gedachten wel herkennen :smile:

1 like

Goedendag,
Mijn goesting is het niet : de Panerai opbouw in de dial is niet mijn smaak en ook de uurwijzer lijkt voor mij als een tang op een varken,wijzers zie ik over het algemeen liefst zo ver mogelijk op de indices.
Toch heb ik één horloge wat aanleunt bij mijn relaas van hierboven,zie foto,weliswaar geen Tudor (appelen&peren).
Mvg,

3 likes

36 mm, gestemd op zwart

Dit is geen sandwich dial… of bedoel je de 3, 6, 9, 12?

Yep,3,6,9,12

Ik vind de Ranger vooral saai, in die zandkleur dan wel iets minder dan in dat matte zwart, maar evengoed niet iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen.

Jazeker.
Ik ben steeds meer naar eenvoud gegaan. En goed afleesbaar is ook wel handig inmiddels. :eyes:
Een simpele Ranger vind ik prima.

Maar ik begrijp ook heel goed wat @Fate_Amenable_To_Change naar voren brengt. Één op één vergelijken met een GS (heb er zelf ook eentje) valt niet perse gunstig uit voor de Ranger. Maar als het gaat om eenvoudig, gewoon overal bij dragen, geen angst de zaratsu te vernaggelen, een van de betere banden voor het geld te hebben en een aardig uurwerk erin is het een keurige beater. :yum:
En nu hij in 36 is vind ik het erg verleidelijk.

Ga er nog eens over denken. De Vertex M100 vind ik inmiddels met 40mm wel groot.
Maar ja, alles is perceptie.

1 like

Vertex M36, anyone? Die is al veel kleiner dan de M100. Ik moet wel toegeven dat ik geschroefde pin bars eigenlijk een dismissable offence vind in horlogeontwerp.

4 likes

Eens.
Afknapper. In elk geval bij dit horloge.

En ik heb het idee dat de plaat in elkaar gedrukt is. Dat ergens de verhouding eruit is. 38 zou hem perfect staan naar mijn idee.

De Ranger is vooral leeg. :sweat_smile:
Dat kan prima als 36.

Ondanks dat ik Tudor een heel gaaf merk vind, doet de Ranger me helemaal niks. Eigenlijk vind ik hem net niet spannend genoeg. Met de nieuwe kleur vind ik hem zelfs net iets te flets worden.

1 like

Eens. Dat staat 'm uitstekend.

1 like

Precies. Vanwege die geschroefde lugs heb ik hem niet genomen toen er eentje een tijd in het blauwe stond.

Snap ook de hele reden niet van ze om dit te doen.

3 likes

Voor de liefhebber: de nieuwe Tudor Ranger, 36mm zwarte plaat en 39mm dune plaat, liggen bij Schaap en Citroen in Eindhoven for sale :v:t3:

De zwarte in 36mm is wat mij betreft een regelrechte concurrent van zijn duurdere broertje! Iets meer tool dan shine bij Tudor :sunglasses:

4 likes