Tudor Submariner onduidelijkheid

5 likes

Het valt op dat de plaatsing van de coronet op de kroon hier opvallend anders is dan oo die van mij.

2 likes

Wat aan die van mij opvalt zijn sowieso twee dingen, ten eerste de bolletjes aan de coronet uiteinden op de kroon. Die zijn hier doorgesleten. Toentertijd uitgebreid hier besproken hoe dat kan maar nooit echt een verklaring voor gevonden. Van Tudor destijds geen antwoord gekregen. Verder zie je dat de crowguards niet precies symmetrisch zijn. Af fabriek zo geleverd want die van mij is 100% ongepolijst. De vertanding van de bezel is wezenlijk verschillend van zowel de Rolex Sub uit die tijd als de full size broer van Tudor. De vertanding van de fullsize Tudor subs is ook weer verschillend van de Rolex subs.

3 likes

Wel gek dat jouw crown guards zo zijn eigenlijk, mijne zijn wel symmetrisch in iedergeval meer dan die van jou.

Ja klopt, ik zag het ook. Ik heb er destijds nog contact met de verkoper over gehad maar alles is volledig origineel. Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat ik meer foto’s ben tegengekomen met ongelijke lugs. Vooral gezien vanaf de onderzijde kun je zien dat het gewoon zo geleverd is en dat de kast volledig intact is.

Nou een iets te ijverige poetser bij tudor dan :joy:

Of eentje die aan een bril van @lasteraar toe was :grimacing:

1 like

@malus65 @Lexie2797
Jullie hebben een mk1 en een mk2 kijk maar naar het swiss Made t swiss t onder in de dial. 1x onder de 6 lumeplots en 1x links en rechts naast de lumeplots.
Zaten kleine verschillen tussen mk1 en 2 (al weet ik zo uit mijn hoofd niet meer precies welke verschillen dat waren😁

@malus65 kroon van TS klopt zoals eerder vermeld inderdaad niet en is of aftermarket of voor een ander model.

2 likes

Hey ga dat eens opzoeken dan ben ik wel benieuwd naar :rofl::+1:

1 like

Verhip, ik zie het. Grappig want dit was me nog niet eerder opgevallen. Volgens de papieren is die van mij uit 1990. Ik geloof laat 1989 gefabriceerd.

1 like

Is die van jou een 75090 of een 190? Mijne is een 190 uit 1996

Die van mij een 090, dus met een bezel die niet klikt en tweezijdig draaibaar is.

1 like

Die van jou was volgens mij idd de mk1.
Fun fact twee… de latere midsize werd vaak noet op oyster maar op jub achtinge bracelet geleverd…
En voor degenen die helemaal niet bekend zijn met de tudor sub er is naast deze midsize ook nog een mini en en lady (mooie his and hers).
Voor vergelijking van de dial van TS is de dial van Lexie de juiste…

2 likes

Dat van die verschillende modellen wist ik idd. Er is nog een zgnd boy size en lady. En inderdaad werden latere modellen met een jubilee achtife band geleverd maar dat heb ik nooit mooi gevonden. Sowieso werden er steeds meer Tudor gesigneerde onderdelen toegepast. Nog een typisch feitje aan die van mij is dat er een massieve band aan zit dus geen gevouwen schakels. Verder nooit gezien.

1 like

Dat was die van TS ook totdat hij werd vastgelijmd :astonished:

1 like

:see_no_evil:. Klopt

Maar al met al is dit plotseling een soort mijnenveld geworden waar ik totaal geen weet van had. Dacht werkelijk dat met dit soort modellen (incourante maat want midsize) niet echt gerommeld werd. Heb die van mij destijds op TZ-UK gekocht trouwens.

2 likes

Zou hem snel open maken om te checken hoor want je kan niet voorzichtig genoeg zijn

2 likes

Haha die van mij is al jaren geleden open geweest voor service. Er zit precies hetzelfde uurwerk in als hier beschreven, een gemodificeerde top grade eta met kif systeem. Verder zijn een aantal onderdelen vervangen door chronometer exemplaren.

1 like

Die rotor en vorm van het ‘balanswielhouderjuweel’ zit er helaas niet in.:frowning: ik denk ook jammer genoeg dat hij niet echt is