Ik heb het gelezen maar snap het nog steeds niet.
Hoe zou je onderwater die bezel als compass moeten gebruiken? En je geeft aan dat iedereen een duikcomputer heeft, maar geen compass?
Ik vind de nieuwe no-date toch echt mooier.
Als ze 'm alleen in 39mm hadden gemaakt…
Die anderhalve mm ben je meteen kwijt omdat er altijd een band onder de kast zit
Ik krijg hiervan alleen maar (meer) zin om een originele 4-liner te kopen
Ik denk niet dat Rolex bang is voor tegenvallende verkopen
Ik zal ook even mijn
Doen.
Ik vind hem super gaaf.
A: het is geen duikhorloge, dus hij hoeft geen 500 miljoenmiljard meter diep te kunnen.
B: omdat hij geen 500 miljoenmiljard meter diep kan, hoeft er ook geen heliumescape op.
C: omdat het een prof militaire horloge is, is de counter bezel juist goed bedacht.
D: dit is een mega hufterproof horloge, vandaar de fixed lugs.
C: de Pelagos is sowieso een hello kitty klok.
Ik zeg doen.
Ik vind het wel een serieus goede onderbouwing
Inderdaad als je het zo zegt! Verder wel een gaaf ding hoor!
Ik ga voor C.
Ik vindt het een tof ding voor een prima prijs! Zou nog wel even twijfelen in relatie tot de ceramic. Draagcomfort zou ik de doorslag laten geven
Gaafste tudor tot nu toe! Ben bang dat de band eronder het verschil in dikte met de normale teniet zal doen, maar ik ga hem zeker passen zodra beschikbaar!
Denk dat een hook strap er wellicht nog wel op past. Genoeg ruimte tussen bandaanzet en kast. Daar frot je wel zo’n band tussen, hardware is maar smal.
Nog wat verder over nagedacht, maar zelfs al was ie 39mm, dan win ie het aan deze prijs voor mij niet van de Doxa Sub carbon.
Ik begin hem eigenlijk ook steeds gaver te vinden. Er was nog geen Tudor Milspec. En dit is eigenlijk best wel een gave manier om er een uit te brengen.
Dat kan geregeld worden, voor ca 26K heb je 'm volgende week binnen;
Een kompas is 1 van de verplichte uitrustingsstukken om te duiken. Je gebruikt het horloge samen met een kompas.
Zal even proberen om het simpel uit te leggen hoe navigatie onder water werkt.
Om een, vooraf, bepaalde route te volgen zwem je dus in een bepaalde richting voor X aantal minuten. Heb je die tijd gezwommen en moet je een andere richting volgen time je dit opnieuw. Na de route zo gevolgd te hebben kom je dus bij je bestemming.
Een andere manier is bv je vertekt van de wal of vanaf de ankerlijn van de boot. Je zwemt in een bepaalde richting op je kompas dan time je hoelang je die route hebt gevolgd tot je van richting veranderd.
Als je dan op een bepaald moment terug keert zwem je de eerdere route omgekeerd dus de tijden die je eerder hebt gezwommen op een koers 180° tegenover originele richting. Zo kom je terug bij je vertrekpunt.
Ok. En waar komt dit bezel dan in het geheel?
Want de tijd doe je met je horloge en de richting met het compass. dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Dank voor de tekening btw, dat kan ik natuurlijk waarderen.