Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

Zo werkt een duikbezel niet…. daar heb je een manometer voor. En die duikbezels worden minder vaak gebruikt waar ze zouden moeten voor dienen (meten decompressietijd) dan voor het timen van de kooktijd van een ei. En dan is zo’n navigatiebezel toch handiger….

2 likes

Dat zou de uitleg zijn. Zelf een half duizend duiken achter de rug, en veel met rebreather duikers gedoken doch nooit een duiker met een mechanisch horloge om de pols gezien.

2 likes

Ik vraag me vaak af of duikhorloges niet vooral afwasduikers zoals ik gedragen worden. En dan lijkt me zo’n bidirectional bezel wel praktischer. Op of aftellen lukt nog wel, ik gebruik de bezel op m’n bb58 vaak door het aantal te lopen minuten af te trekken van 60 en dan zo de driehoek op de juiste plek te krijgen.

Misschien moet ik deze toch ernstiger overwegen. Voor te timen en achteraf de afwas te doen is dit misschien beter.

1 like

Gelukkig is deviatie correctie niet zo aan de orde bij een duiker

1 like

Ik was al stiekem langs de lokale dealer gegaan maar kennelijk is die gesloten op woensdag. Zal het ook wel niet hebben liggen maar goed, wie weet.

2 likes

7 likes

Yema kan jou goed gebruiken @RLC, heck misschien kunnen ze je kennis rondom watchrolls ook gelijk combineren!

4 likes

Ik vind het ‘m niet slecht, maar niet bepaald mijn ding.

Ik lees overigens erg vaak dat er velen graag een Tudor Submariner terug zouden willen zien komen, maar dit staat Rolex toch waarschijnlijk gewoon niet toe? Dus het lijkt me niet echt een keuze, maar eerder een beperking opgelegd door de grotere broer?

1 like

Heb net het nieuwe filmpje gezien van deze Tudor Marine Nationale 21. Ik vind het een heel geslaagd model :heart_eyes: Als deze in de winkel ligt ga ik zeker passen!

Gaan we samen @MannetjeMar

Deze foto is zo vet!!:fire::arrow_down:

4 likes

Ik vind hem gaaf!

5 likes

Ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben :see_no_evil: Maar ik ben ook zeker benieuwd naar hoe hij in het echt draagt :sunglasses:

1 like

Ik vind hem ook gaaf. Weet niet of je voor mij zou zijn. Ben toch wel van stalen band. Maar vind het wel echt een gave Tudor die er nog niet was in de huidige collectie.

1 like

Heel tof. Jammer van de maat…

Dit vat het wel samen voor mij ook.

1 like

Filmpje staat letterlijk 3 post boven die van jou al :sweat_smile:

Inderdaad leuke gimmick die bezel. Conclusie is dus dat de MN wordt gebruikt als reclame voor het verkopen van deze pelagos . Mooie plaatjes en filmpjes waar de echte oerman in ons allen even flink wordt aangespoord om dit echte militaire horloge te gaan halen. Er zit echter geen enkel daadwerkelijk nut voor de militaire duiker aan het gebruik van dit horloge. Duik computers en gps hebben het horloge ingehaald. Daarnaast is de kleur niet tactisch. Geen idee wat de precieze taakstelling is van deze jongens maar mochten ze ook aan land willen dan zullen ze toch vaak liever een lekkere degelijke G-shock pakken.

Ze zullen het horloge dus alleen dragen op de kazerne of als ze tussen de oefeningen door in het weekend thuis het vlees komen snijden.

Maar tudor kan wel zeggen dat ze echt door MN gedragen worden :rofl:

6 likes

Ik gebruik mijn horloge geen eens om de tijd af te lezen🤣

2 likes

Inderdaad, sowieso is de vatiatie in onze contreien verwaarloosbaar maar je zou maar eens bij de Azoren moeten zitten, daar is die 15°.

Dit inderdaad