Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

Ik in elk geval niet, zeg al jaren dat de Pelagos de moderne submariner 9401 versie van Tudor is.

image

16 likes

Mam wat is die rechter gaaf zeg

1 like

Dit toont het heel mooi, inderdaad!

Ik snap het vele online geklaag niet. “Oh nee, een groot bedrijf heeft niet exact gemaakt wat ik en een bende kantoorduikers op een forum hebben gevraagd van formaat!”

Straks zou je nog denken dat iedereen een goedkope en beschikbare submarinerkloon wil :grimacing:

Na een nachtje slapen denk ik nog steeds dat ik hem niet ga kopen gezien er te veel overlap is met de blauwe bb58. Die laatste krijg ik niet eens aan de straatstenen meer verkocht want die is op een half jaar afgedragen, dus een regelrechte ruil zit er niet in.

Tegelijk is hij misschien net iets minder het tussen model dat de bb58 is: lukt nog wel met een overhemd en is prima als casual horloge.

Maar puur qua horloge vind ik het best leuk en eens iets anders dan gewoonlijk. Dus misschien zou ik hem daarom moeten kopen. Maar goed, nog steeds twijfel dus.

1 like

Toch wel een gebalanceerde en goede toevoeging aan de huidige Tudor collectie

11 likes

Precies! Mooie set :ok_hand:t4:

1 like

Als je de FXD vergelijkt met de standaard Pelagos vind ik de FXD toch wel mooier, het blauw is net iets donkerder, de rehaut is niet meer zo storend doordat deze niet meer overlapt bij de indices en de bezel heeft een betere afwerking met de sawtooth.

En die 2mm extra lug to lug is duidelijk door de fixed lugs, de lengte van de zichtbare lugs (om de pols) is gelijk.

Bron : https://swisswatches-magazine.com/blog/tudor-pelagos-fxd/

13 likes

Weet iemand al wanneee hij bij de AD’s ligt?

Ik vind hem ook wel geslaagd. Qua bezel, kroon, crownguards en caseback heeft de Pelagos FXD toch stiekem wat meer design elementen weg van een Submariner. Ik vond dat Tudor het stijlvol heeft gedaan. Erg gaaf! :heart_eyes:

4 likes

Als je nu langs gaat zeggen ze waarschijnlijk: meneer we worden plat gebeld voor dit horloge, reken op een half jaar tot een jaar :partying_face:

1 like

Die zou al bij een aantal beschikbaar zijn, heb al van 3 mensen (via fb en fora) gehoord dat ze het al hebben opgehaald.

1 like

KOOP DAN

1 like

Dat is ook mijn gedacht, en het versterkt mijn mening dat het de moderne versie van Tudor is.
Ben benieuwd wanneer we vergelijkende foto’s met een moderne Rolex sub zien.

1 like

Heeft meer overeenkomst met de Submariner dan met de Black Bay, BB58 of de Pelagos

2 likes

Helemaal mee eens!

Eerst de GMT eruit.

IEMAND EEN 16710 KOPEN VOOR BENEDEN DE 10K!

3 likes

Die was toch al verkocht?

1 like

Heb mijzelf toch bij mn vaste juwelier op de lijst laten zetten. Uiteindelijk toch wat enthousiaster geworden (geen datum, mooiere rehaut). Kan ook best naast de normale blauwe. Was nummer 6. Ze krijgen er dit jaar maar eentje uitgeleverd, rest volgt volgend jaar.

6 likes

Het blauw vindt ik zeker mooier.

2 likes

Over smaak valt niet te twisten maar ik vind het zo op de foto’s helemaal niks eerlijk gezegd.

Fixed bars :x:
42mm :x:
Kermis bezel :x:

En de helft van de lol van de Pelagos is die titanium band met dat veertje in de sluiting. Beter nog dan Rolex vind persoonlijk.

6 likes

Wellicht voor een bijna nieuwe 126234 + cash up :thinking: :thinking: