Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

PB kan geen kwaad :face_with_hand_over_mouth:

“The long lug-to-lug has a visual effect that does not equate to how it feels on wrist as the shape of the lugs and the low-set integrated lug bars keep the strap very flat against your wrist with less of a “feeding” than you’d see when putting a nato on a watch with conventional lugs. The strap isn’t fighting the spring bars to stay on your wrist, so everything just sits flat and it’s very comfortable.”

Dat is wel een goed punt. Met normale spring bars zit een nato strap een stuk minder mooi.

11 likes

Ik begin hem ook echt steeds geslaagde te vinden. Echt een gave toevoeging aan de huidige Tudor Line up.

1 like

Ik vind hem ook ontzettend gaaf. Met 39-40mm was ik sowieso te porren! Prachtige kleur, fixed lugs vind ik wel leuk en niet te dik!

2 likes

Toch wel gaaf

1 like

Yes :+1: ik wil deze ook zeker eens passen .

Bedoel je niet dat ze rebreathers gebruiken? Ze “recyclen” hun uitgeademde lucht in een gesloten circuit. Geen luchtbellen die vrijkomen, geen beperkte luchtvoorraad.

Had hem graag ook in zwart gezien :roll_eyes:
Naast mijn blauwe Sub zou ik het wel een tof ding vinden…

8 likes

Foto’s gejat van Instagram

11 likes

Die gaat er ook nog wel komen. Die had David Beckham om de pols…

1 like

Ofj je verkoopt die blauwe sub aan mij, koopt de nieuwe pelagos en een zwarte sub :grin:

2 likes

Jammer van die streepjes-bonanza op de bezel, slaat echt nergens opbom tussen de 15 en 60 vier streepjes in plaats van drie te doen. Irriteer ik me mateloos aan.
Heb op de website niks kunnen vinden waarom dat gedaan is, ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is…

Inderdaad, met die vier en drie puntjes is vreselijk.

Rolex: hold my beer.

Nog nooit gemor over gehoord :grimacing: blijkt dat dit vrij standaard is voor de Wilsdorf bedrijven. Zelfde op de sd4k en de deepsea.

Edit: ik begin hier als de grote voorvechter te klinken. Voor de duidelijkheid had het ding ook kleiner gemogen voor mij hoor, maar soms denk ik dat we nogal snel in commentaar vervallen zonder even rustig te ademen :upside_down_face:

5 likes

Ik vind hem zeer geslaagd. Veilig gevoel zonder spring bars.

1 like

Met die 3 streepjes tussen de 5 minutenmarkers is goed te leven, m’n tunas hebben dat ook.
Wat me wel stoort is dat het bij de “10” links en rechts wel 4 streepjes zijn die ongemakkelijk dicht op de cijfers zitten.
Maar goed, dat is zeuren om het zeuren, zowel Rolex als Tudor zijn me te duur.

2 likes

Mij stoort het niet maar ik kan het wel zien dat iemand er over zou vallen, hoor. M’n punt was eerder: ik herinner me niet dat er bij de dwellers zo’n gedoe over was. Misschien was dat omdat niemand toen al een ideaalbeeld in z’n hoofd geschilderd had van wat dat nieuwe horloge dan moest zijn. Misschien was het omdat er een kroontje op stond in plaats van een schildje. Misschien was het gewoon niemand opgevallen omdat het een bezel in de gebruikelijke richting was.

Het maakt zelfs niet uit, maar het valt me wel op dat hier met een vergrootglas naar gekeken wordt terwijl de meeste punten die aangehaald worden al lang ingeburgerd of geaccepteerd zijn op andere horloges.

De fixed lugs zijn een dingetje, maar dat spreekt me ergens wel aan. En die rare bezel maar zoals ik al een paar keer zei, lijkt die me voor huis-, tuin- en keukengebruik veel nuttiger.

3 likes

Ik lees op Rolex Forums dat een aantal mensen hem al geleverd hebben gekregen door hun AD. Dat is snel!

5 likes

3 likes

Is inderdaad hetzelfde op de Seadweller. Dus met dat in het achterhoofd vind ik de bezel van de Pelagos FXD ook geslaagd.

1 like

Bijzonder dat ze fixed lugs hebben. Aan de praktische kant is het natuurlijk niet het meest handige. Metalen band er op is dan onmogelijk en succes met het vinden van leren bandje.
Aan de andere kant biedt het wel zekerheid, je hoeft niet bang te zijn dat pin los gaat en je horloge er vandoor gaat. Het geeft mij toch het gevoel van vroeger.

1 like