Hier ook de zelfde ervaring helaas… heb inmiddels 7 Tudors gehad en allen hebben het nest weer verlaten! Het zijn echt top horloges kwa prijs/kwaliteit ( zeker geen B merk) als je de afwerking en de stalen band bekijkt daar kunnen andere fabrikanten nog wat van leren! Echter hebben ze na mijn inzicht toch een beetje teveel de Rolex look waardoor je uit eindelijk toch een Rolex wilt!
Ik vind Tudor een mooi merk, maar de Tudors die ik heb gehad, waren allemaal ook snel weer vertrokken.
Waarom? Ik ben waarschijnlijk door de jaren heen te veeleisend geworden, want er is altijd wel iets aan een Tudor wat ik minder vind. Ook de afwerking vind ik voor de prijs niet buitengewoon. De Kenessi uurwerken, en ook de Breitling B01 Tudor-versie in de Chrono zijn verder erg goed.
De BB58 blijf ik mooi vinden, maar vind de stalen band lelijk.
Deze horloges (Bb58) vervelen me snel, doordat ze me geen seconde dat speciale gevoel hebben gegeven. Zowel de zwarte alsmede de blauwe gekocht en geprobeerd. Die laatste zelf meerdere keren.
Dan de Chrono: prachtig qua specificaties, en op een plaatje, is het een plaatje, maar een zwaar, dik, wiebelig ding op de pols. Minst comfortabele horloge wat ik heb gedragen.
Tudor waardevast?? Ik moest hem zowat weggeven om er weer van af te komen. Ver onder de marktwaarde aangeboden, maar evengoed alleen reacties van forumleden die niets willen betalen, maar wel de hoofdprijs terug verlangen voor hun eigen horloges. De omschrijving : “geen inruil” wordt door het Tudor publiek tegenwoordig hier compleet genegeerd.
Hoe meer ik dit vermeldde (geen inruil), hoe meer inruilers me werden aangeboden
De Chrono is dan ook het slechtst verkoopbare horloge wat ik ooit heb aangeboden op dit forum, en mijn teller staat op 40+
Dus, de kans dat ik wederom een moderne Tudor zal kopen is best klein, ondanks dat ik het verder een prima merk vind. Veel vintage modellen vind ik nog steeds geweldig om te zien, maar dat komt vooral omdat ze op Rolex lijken
Is allemaal slechts mijn mening en ervaring. Zal voor een ander compleet verschillen.
Nou Paraflex, ik kan uw mening over Tudor geheel delen. Zijn degelijke horloges, maar als het om de finesses gaat waarom een model met je klikt, mis ik dat ook. De Tudor heeft denk ik te weinig een eigen gezicht, te veel gedreven op marktonderzoek wat de grote doelgroep wil en verrast daarom vrijwel nooit.
Valt best mee. De meeste mensen in het Tudor Only topic kiezen toch niet om bovenstaande reden voor een Tudor.
Ik denk dat het ook moeilijk over een kam te scheren is. Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk, dan kan ik een Rolex kopen. Ik heb het er alleen niet voor over om dit geld neer te leggen voor een horloge. Het is dus niet een kwestie van niet kunnen, maar niet willen.
Heb ik daarom voor een Tudor gekozen? Nee niet om die reden, want een BB58 vind ik persoonlijk ook veel geld voor een horloge. Je zou je bijna afvragen wat ik dan hier doe op HF
De reden dat ik voor een Tudor ben gegaan is, omdat ik de BB58 mooier vind dan de meeste Rolexen.
Ok eerlijk toegegeven, er is slechts één Rolex die ik mooi vind en dat is de 36mm Explorer. Maar of ik 7,5K er voor over heb? Nee dat dan weer niet.
Dat is zeker waar, alleen ik denk dat de meeste mensen hier op HF daar minder rekening mee houden. Volgens mij kopen de meeste mensen hier horloges uit liefhebberij en niet zo zeer als investering.
Ik niet. Een Seamaster komt niet in de buurt van een sub, een Speedmaster zit zelfs nog verder van een Daytona af. ik vind Omega dichter op Tudor zitten dan op Rolex.
De paar keer dat ik een Tudor heb omgedaan ben ik nooit onder de indruk of hebberig geworden. Het viel eigenlijk altijd tegen. Ik weet nog dat ik een Pelagos ging kopen, want moest en zou er een hebben. Heb hem huilend weer afgedaan - ik vond het helemaal niets in real life. Terwijl ik van meerdere Omega’s toch wel erg hebberig wordt.
Maargoed, mijn mening is ongetwijfeld niet geheel objectief en voor een groot deel gebaseerd op gevoel