‘Tudors zijn geen blijvers’

Hahaha, grappig, zat net aan Mercedes te denken en hij begint er over.
Leuke auto’s maar in de buurt van een taxistandplaats vind je m niet meer terug.

Rolex is inderdaad een common people horloge.
Die RM die hij draagt zou ik zelf niet.moeten maar past weer wel bij deze kerel.

2 likes

Dit is echt onzin. Tudors worden aangeboden in lijn met marktprijzen van GD’s. Als je kijkt op de websites van de GD’s zie je dat de horloges tegen retail/net onder retail worden aangeboden. Waarom zou een particulier hier dan ver beneden retail gaan zitten als je ziet dat de marktprijs hoger is?

Daarnaast is je argument over afschrijving een complete drogreden. Breitling en Omega zijn totaal andere merken, met een totaal andere productplaatsing. Een hoge afschrijving is een indicatie dat de retailprijzen te hoog zijn bij introductie in de markt en dat de markt deze horloges dus lager waardeert. Tudor zit met haar marktprijzen al lager dan de genoemde merken, daardoor is je argument niet relevant. Tenzij je appels met peren wil vergelijken.

Ergens heeft ronp wel een punt.

Als een nieuw model tudor ( destijds bb58 bijvoorbeeld ) verkocht werd in het eerste jaar, toen gingen ze voor meer dan de list prijs.
Het jaar daarop nog voor list.

Tegenwoordig gaan ze onder list, maar zijn sommige verkopers in de veronderstelling dat ze nog steeds list kunnen vangen voor het horloge.

Gelukkig zie je in de tweedehands markt dat het aanbod flink varieert.

1 like

Boven list is eerder een uitzondering dan de norm en denk ik niet representatief voor merken als Breitling, Omega en Tudor. Daarom denk ik een premium voor deze merken ook onhoudbaar is op lange termijn.

De reden dat verkopers ervan uitgaan dat ze list/ net onder list kunnen vangen, is omdat dit ook door GD’s wordt aangeboden. De prijs van GD’s is de meest recente marktprijs, dus met andere woorden, wat het horloge op de markt volgens kenners waard is. Het kan prima zijn dat jij deze prijs te hoog of te laag vindt, maar dat wil niet zeggen dat de prijs onjuist is. De vraag is of je het horloge die prijs waard vindt.

2 likes

Als het klopt wat je stelt hoe kunnen GD’s dan nog horloges inkopen als ze dezelfde prijs moeten betalen als ze zelf (kunnen) vragen ?
Wat is dan hun verdienmodel ?

En waarom zou je (bijna) list betalen voor en Tudor die je in de winkel ( een uitzondering daargelaten ) zo kunt kopen ?
De enige reden dat Rolex horloges boven list verkocht worden is omdat ze bij de AD niet beschikbaar zijn, anders kocht iedereen ze toch gewoon voor list bij een AD ?

1 like

Veel te kort door de bocht.

1. Als je verkoopt aan een GD heb je een snelle verkoop en hoef je de opportuniteitskosten (e.g. tijd communicatie, afspreken, reistijd, horloge schoonmaken etc) niet mee te rekenen.

2. Dit is tevens de verklaring voor het verdienmodel van de GD.

3. Dat klopt. Een Tudor kun je prima bij een AD halen zonder hier al te lang voor te wachten. Dat is mede de reden dat de premium niet meer betaald wordt op de tweedehands markt.

4. Dat laatste klopt ook, maar in de tijd voor de Rolex gekte waren Rolexen ook prima beschikbaar en kon deze ook gekocht worden met een korting. Met andere woorden, het is timing van de markt in combinatie met aanbod. Als de rentes nog verder oplopen, zullen mensen minder geld beschikbaar hebben voor horloges. Het resultaat is meer beschikbaarheid en daardoor zal de prijs dalen. Wat nu bij andere merken speelt, kan mogelijk ook voor Rolex weer gaan gelden.

3 likes

Akkoord maar misschien wat hard verwoord.

Dat gezegd is dat met alle merken wel een beetje meer het geval in het blauwe gedeelte tegenwoordig.

“Hoe is het mogelijk dat deze nog niet verkocht is?!?”

• Wel ja, misschien ligt het aan het feit dat je er bijna de winkelprijs voor wilt maar hem wel al een paar jaar gedragen hebt :joy:
12 likes

Heb je het nu over korte rokjes, Mats?

2 likes

Ik vind vandaag er een mooie dag voor. En om een Tudor te kopen natuurlijk. Beide voor liefhebbers.

4 likes

Ach alles hangt af van de economische wetmatigheid, is een produkt makkelijk te krijgen en komt dat samen met de vraag dan zal de prijs dalen. Andersom zal de prijs stijgen, daarnaast is een sterke marketing ook mede bepalend.
Daarnaast hebben zowel @JohnvdT als @ronp ook wel sterke punten.
Maar ook het punt van @RKJ is een waarheid als een koe.
Ik ben gelukkig een liefhebber van zowel Tudors als voor andere merken.
En precies zoals @Chlorophyl zegt, mooie dag voor een Tudor liefhebber, Omega liefhebber en noem zo maar al die merken op waar men liefhebber van is.

Maar doe je een rokje aan, dan ontkom je er niet aan om ook een Tudor te dragen :wink: :rofl:

2 likes

In een ander topic wordt een advies gevraagd voor een horloge tot 2500 euro. Hier wordt echt vaak een Tudor geadviseerd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken van een stukje cognitieve dissonantie waarin Tudor de dissonant is. Of de verkoper van de televisie die roept: “ik heb hem zelf ook”. Erg fout.

De ene rijdt Mercedes, de andere Volvo en zo hebben we nog veel meer smaken. Alleen maar op basis van persoonlijke voorkeur.

Aan de andere kant staan er heel veel in het blauwe gedeelte. En staan ze er voor best lage prijzen. Dat zegt wel wat.

Onzin.
Voor 2,5K trek je best een leuke Tudor binnen, dan ga je toch niet op zoek naar Seiko of Hamilton ofzo?
Gewoon waar voor je geld. Niks cognitieve desoriëntatie. :boom:

5 likes

Precies, naast een Rolex voor list, kan ik me geen betere aanschaf bedenken dan een pre loved tudor voor een 60% van de list prijs.

Je krijgt ongelofelijk veel horloge voor je geld, al betaal je de volle mep bij de AD.

Je krijgt helemaal waar voor je geld als de kop er al af is.

4 likes

Voor 2.5K koop je ook een Breitling Colt of Avenger ( pre owned ), ook niks mis mee.

1 like

Is wel een tikje minder dan een BB hoor.

2 likes

Avenger dan … ? :slight_smile:

Die ook… maar die heb ik niet recent gehad.

Hou je wel duizend piek in je zak. :ok_hand:

Ik had hem nooit moeten verkopen. :sneezing_face:

4 likes

Voor mijn gevoel is een Avenger net even wat meer dan een BB, maar dat is mijn beleving.

1 like

Zo’n 500 euro denk ik momenteel preowned. Denk dat ik die BB dan toch net wat mooier vind en ook beter afgewerkt.

Volgens mij maakt t wat betreft band, kast en movement niets uit.

Entry level Breitling is wel mooi spul.

3 likes