‘Tudors zijn geen blijvers’

Iemand al een bb54 beschikbaar?

1. Transitional. Voor de sfeer.

10 likes

Ik heb precies het tegenovergestelde, ik heb totaal geen binding met een horloge.
Ik vind het mooi en ben helemaal gek op horloges al meer dan 40 jaar, maar ik kan morgen een horloge kopen en er over een maand op uitgekeken zijn en 'm weer wegdoen.
Heb bijvoorbeeld een aantal Sub’s gehad maar na een tijdje had ik het wel weer gezien en deed ik 'm weg om vervolgens er toch weer een te kopen. ( en dat is meerdere keren gebeurd )
En nee, dat was niet om er geld aan te verdienen of om winst te pakken op een horloge. ( of omdat ik het geld nodig had )

2 likes

Lijkt wel op een Rol…x Daytona, dat is geen blijvertje hoor…:grinning_face_with_smiling_eyes:
Nee hoor, geintje, mooi horloge! :blush:

1 like

Voor mij ook niet, maar ik koop vooral vaak tudors

1 like

Ja hebben ze goed gedaan hè bij singer… :sunglasses:

1 like

Nee, geld aan verdienen is ook niet mijn ding. De horloges die ik heb staan vaak ook voor een periode in mijn leven. Weet precies waarom en wanneer ik ze gekocht heb. Andere benadering, maar snap jou ook hoor. Gelukkig maar, anders was het blauwe gedeelte heel leeg.

2 likes

Check effe @NSFW, voor 3150 ben je de sigaar….

3 likes

Of “de Sjaak” , hoe je het maar wil noemen. :grin:

Het is maar hoe je dat interpreteert dan; Blijkbaar is er meer dat je triggert bij Tudor om tot aankoop over te gaan dan bij Omega. In beide gevallen zijn het geen blijvers. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de kans groter is dat je uiteindelijk met een Tudor als blijver over blijft dan met een Omega, aangezien je blijkbaar meer positieve dingen ziet in Tudor dan in Omega, gezien de aankopen.

Op zich is er natuurlijk niets mis met je eerste post en is het, zeker in jouw geval gezien de Tudor aankopen, een logische vraag. Alleen kan het, ook gezien sommige antwoorden in het draadje, overkomen alsof het specifiek een Tudor probleem is, terwijl het volgens mij over alle merken kan gaan afhankelijk van wie je het vraagt. Getuige het feit dat je zelf al zegt dat Omega’s ook voor jou geen blijvers zijn, bijvoorbeeld.

Aangezien het een grotendeels emotionele hobby is die we hier delen, en iedereen zijn of haar eigen (emotionele) redenen heeft voor de verkoop van horloges, ben ik bang dat er nooit een eenduidige conclusie gaat komen. :man_shrugging:

5 likes

Vanochtend weer geconfronteerd met dit topic. Ik dacht ik gooi er even een snelle zoekfunctie uit om te kijken of deze stelling wel echt hout snijdt. Ik heb het horlogemarkt archief even erbij gepakt en gezocht op verschillende merknamen om te kijken wat de aantallen van verkochte horloge ongeveer zijn. Dan krijg je ook alle banden/onderdelen/pennen in je resultaten mee dus ie zijn er zoveel mogelijk uitgefilterd door het minimaal aantal weergaven op 400 te zetten. Een beetje verkoop topic gaat hier makkelijk overheen. Dus zoek functie is:
image

Resultaten:

Merk Topics in archief
Tag Heuer 55
Oris 96
Breitling 122
Rolex 282
Tudor 212
Omega 307

Na dit allemaal te hebben opgezocht moet je hier een conclusie aan verbinden, en dat gaat eigenlijk niet. Dan moet je verstand hebben van statistiek en dat heb ik niet echt. Daarnaast moet je het voor mijn gevoel wegzetten tegen marktaandeel per merk en ons selecte groepje horlogeforum leden dat hier hun horloges aanbiedt is vast ook niet representatief voor de markt.

Dus bedankt voor het lezen en veel plezier met de aantallen. Ik ga eten…

16 likes

Ah ja!

@NSFW laat maar weten als je het bonnetje hebt geplaatst en er toch van af wil. Zolang ik er nog geen heb neem ik hem graag van je over.

:grin: :+1:

Ach, iedereen zou er minstens eentje in de collectie moeten hebben.
Dit geldt voor meer merken trouwens. Hier ontbreekt er weinig maar er mist altijd nog wel iets. :slightly_smiling_face:
Bij Tudor was het met een 925 al genoeg Tudor.
Wàt een schoonheid. Vooral de zilverkleur bij kunstlicht vind ik geweldig. Alleen witgoud komt daar voorbij.

2 likes

HF is ernstig mainstream met Omega, Rolex en Tudor bij de eerste drie. :blush:

:heavy_check_mark: :smiley:

11 likes

Sinds deze week om de pols dus voorlopig een blijvertje :smiley:

11 likes

Daar geloof ik niet in.

3 likes

want Tudor kopieert opzichtig vroege Rolex modellen

Ik kijk naar de succesvolle Tudor modellen en ik zie moderne varianten van de 6538, de 1655, de 6542/1675 (nu ook de witte Pan/Am mngt variant) en met de BB54 nu ook een vroege 6536/1.

Lijkt me logisch dat de link dan ook constant wordt gelegd door horlogeliefhebbers.

1 like

En ook de vroege Tudor modellen als de 7924 waren al directe kopieën van Rolex. Rolex heeft in die tijd zijn best gedaan om Tudor te laten stoppen met veel direct naam/beeld gebruik. Zo wilde Rolex dat Tudor zou stoppen met het gebruik van Rolex signed deksels, kronen en mercedes wijzers. Alleen de mercedeswijzers bleken niet te kunnen worden gepatenteerd, omdat het een religieus symbool is uit de 12e eeuw (zelfs Mercedes-Benz zelf heeft hier geen patent op).

Check :heavy_check_mark:

10 likes

Dan kun je inderdaad ook alle Swatch merken op 1 hoop gooien.

1 like