Ik ben nu ruim zes jaar onderweg met m’n Nomos Ahoi, en dat horloge verveelt me niet, al draag ik het ook zeker niet dagelijks. Het kan dus. Ik wilde met mijn reactie ook niets zeggen over de kwaliteit van de horloges in kwestie, maar eerder een verklaring geven waarom veel van die horloges toch uiteindelijk verder geschoven worden. Wat @The_Don al zei:
Dat is een typische hobbyisten-kijk, althans, voor diegene die geen hard-core verzamelaar is. Ik ken niet zo veel mensen op dit forum die alléén maar uitbreiden. Ik zou het zelf graag doen, maar heb er de ruimte en het geld niet voor (over).
Het is toch een platte constatering van een feit? Met de Tudor is vaak weinig mis, dus ligt het aan de eigenaar dat hij toch weer doorgeschoven wordt. @flipper zegt toch ook niet wat het precies over jezelf zegt, dus ik vind ook die weer niet zo controversieel.
Eensch, ik heb er inmiddels een stuk of 25-30 gekocht en verkocht hier. Dat is de halve sjeu.
Was het maar zo’n feest. Mijn lichaam is als de kast van een Ebel chronograaf. Niet al te dun en vrij blobby, en misschien wel het best in de jaren 90.
Heb sinds oktober 2019 een Tudor Black Bay 58. Nieuw gekocht bij de AD waar ik toendertijd werkte. Draag hem nog steeds met veel plezier, maar ik heb ook wel wat diversiteit in de collectie dus kan wel prima rouleren.
Vooral een tussenstap van instap/net boven instap naar een Rolex. Ik keek juist naar de aanschaf van een Tudor maar hoor zo vaak ‘poor man’s Rolex’ dat ik het zelf begin te geloven. Inmiddels weggestuurd van Tudor richting Longines.
Absoluut. Maar ook niet-anonieme leden, YouTube video’s, verkopers van Tudor in een AD, het werkt allemaal mee aan je perceptie van horloges en merken en uiteindelijk ook aan je koopgedrag.
Ik denk dat je een horloge mooi of niet mooi vindt, en dat is niet te veranderen door meningen van anderen. Maar waar ik best geïnteresseerd was in de tudor black bay GMT, kijk ik nu naar een Longines Zulu Time. Beide vind ik mooi, maar door meningen van anderen is mijn perceptie wel veranderd.