allemaal relatief hé
Het zijn toch gewoon massaproducten. Snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet.
De één verkoopt zijn Golf omdat de buurman er ook een heeft. De ander koopt een Golf omdat de buurman er ook een heeft.
Ik stond laatst op de tram…
… maarHerman Koch zag ik dus (helaas) niet
Maar wel een Tudor reclame in de abri van een tramhokje bij de tramhaltes voor NS station Rotterdam Centraal. Adverteren voor ‘een treinstation’ vind ik best wel 'n ‘schieten met hagel op de massa’ reclame methode. Dit lijkt er (inderdaad) op alsof Rolex actief Tudor in de (massa)markt positioneert denk ik dan.

Dat neemt niet weg dat er echte liefhebbers kunnen zijn die veel kennis hebben en wel een blijvertje scoren, maar als ik kijk naar mijn interacties met Rolex eigenaren op dit forum, dan willen ze gewoon dik kunnen doen zonder financieel risico. En mensen buiten dit forum willen een Rolex omdat ze een succesje boeken en geen ander merk kennen.
Interessant stelling en daadwerkelijk op mij van toepassing (zeg ik met licht schaamrood op mijn gezicht…). Ik kocht zonder enige kennis van zaken een Rolex DJ. Ik kende het merk, ik kende het model en vond het een mooie beloning na een (zakelijk) succesje. De aankoop wekte vervolgens wel mijn interesse in horloges op en na me een beetje verdiept te hebben in het aanbod schafte ik onlangs een Tudor BB58 aan.
Gewoon omdat ik het een heel mooi horloge vind, het heel comfortabel draagt en omdat ik van mening ben dat het veel horloge voor je geld is. Het typische “hij koopt een Tudor maar wil eigenlijk een Rolex” is hier niet van toepassing.
Met die specs bedoelde ik in mijn geval goud capped links, met solide bezel en kroon. Zijn niet veel andere die dit geven voor die prijs…
Vintage Tudors zijn blijvers, moderne helaas niet. Prima prijs-kwaliteitverhouding maar altijd is er wel iets wat mij niet kan bekoren. Big blocks, Snowflakes etc. zijn daarentegen echt toffe horloges.

Ik keek juist naar de aanschaf van een Tudor maar hoor zo vaak ‘poor man’s Rolex’ dat ik het zelf begin te geloven.
Geloof me, arme mensen kopen geen horloge van meerdere duizenden Euro’s…
Geen blijvers?
Dat impliceert dat er eerst 1 moet komen.
Gezien ze veelal snowflake hebben, zijn het voor mij niet eens komers.
Nu dacht ik net aan een Pelagos 39 en dan struikel ik over dit draadje.
De overweging was/is overigens om grotere duikers als de UX en U1 te vervangen door een “draagbaarder” model zoals de Pelagos 39.
Maaruh, dat is dus maar tijdelijk, als ik het goed begrijp.
In mijn bescheiden optiek is geen enkel horloge een blijvertje, die met een emotionele waarde buiten beschouwing gelaten. Of een horloge nou €100 of €100.000 kost, die krengen gaan uiteindelijk allemaal vervelen of je zuet weer iets anders wat je graag wil. Aard van de hobby denk ik…
Gewoon alledrie nemen.

alledrie
Nou, die UX en U1 heb ik dus al. Een Pelagos erbij vind ik teveel duikers.

het werkt allemaal mee aan je perceptie van horloges en merken en uiteindelijk ook aan je koopgedrag.
Vind ik onzin. Ik vind het mooi of niet. Ik kijk wel video’s omdat je het horloge dan beter ziet dan op foto’s of renders. Er waren genoeg negative dingen over de bb58 blauw. Kleur te saai, rivets op de band.
Heeft mij er niet van weerhouden hem te kopen. Zal ook nooit gebeuren.
U1 of pelagos 39, flink verschil in maat toch?
Inderdaad. 44 om 39.
En je kan het allebei hebben? Nice, ik zweef doorgaans tussen de 40 en 43m
Ik vind 39 klein.
Upside is dat het wel comfortabel draagt.
Mijn vrouw zegt al 30 jaar dat is zeker weer je laatste
Heeft denk ik niets met Tudor, Panerai, Rolex of een willekeurig ander merk te maken.
Soms zie je iets en denk je die wil ik.
Best al vaak gehad.
Dit is wel echt de laatste.
Denk ik
Ik heb ook 2 Tudors gehad.
Dit zegt genoeg, denk niet dat er nog ooit een komt.