Je bent wel gek op sumo wijzers he…
Maar het is een mooi setje.
Dat vind ik ook…
Wow, die witte plaat op de onderste foto. Erg fraai.
Persoonlijk liever de standaard bezelinsert, die pip mmm niet mijn smaak. Maar die wijzerplaat is een plaatje.
Haha, ik hou bij mods het liefst de correcte wijzerset bij de wijzerplaat en heb liever datum dan dag&datum.
Dan is de keuze snel gemaakt!
Het heeft even mogen duren maar heb wat foto’s geschoten: NA: San Martin Captain Willard Great Wave off Kanagawa.
Aangezien de meubelboulevard dicht is eindelijk de tijd genomen om de waffle band op mijn Turtle te proberen. Staat goed, zit lekker, ik hou 'm even zo
Mooi hoor…
Even een vraagje; welke dikte pushpins kunnen het beste in een turtle? 2mm? Of is 1,5mm al voldoende… Heb niets op voorraad dus moet ze ergens bestellen nu de juweliers dicht zijn
Alvast bedankt
Dat is afhankelijk van welke bracelet je gebruikt.
Eigenlijk kun je geen ‘gewone’ spring bars gebruiken. Het is namelijk belangrijk dat de tip 1.1 of 1.2 is. Standaard spring bars hebben meestal een tip van 1.0 mm en schieten hierdoor door de drilled lugs heen.
De maat van de originele Seiko Fat spring bars is 2.5/1.1 mm. Je kunt ook kiezen voor 1.2 mm tips. De spring bar zit dan iets strakker, met minder speling.
De 2.5mm ‘body’ van de Fat spring bars past niet in niet-Seiko banden, daarom zijn er ook ‘Skinny Fat’ spring bars in 2.0/1.1.
Volgens mij bestaat 1.8/1.1 ook, maar daar heb ik even geen linkje van bij de hand. Bij de andere twee (Watchgecko en de E-bay seller) heb ik beiden naar tevredenheid besteld.
De Turtle verschijnt af en toe weer even terug in mijn collectie. Ze dragen werkelijk heerlijk maar toch zijn het voor mij tot nu toe geen blijvertjes geweest. Hier bij wat van mijn exen.
Als ik deze zie krijg ik toch weer wat kriebels…