Turtles On Tour, show me your Turtles!

Gaaf hoor, had ik de mijne maar nooit weg gedaan. Op de zwarte jubilee van strapcode echt een knaller!

6 likes

Check ook de poll :grin:.

5 likes

echt een knaller!

Inderdaad :drooling_face::fire:

1 like

Een NA schrijven over een horloge wat hier op HF al zo vaak voorbij is gekomen… nee dat verpak ik dan liever hier.

Recent via HF aangeschaft, vanwege de kleurstelling maar natuurlijk ook de scherpe deal.
Hij werd geleverd op rubber, iets waar ik maar met moeite aan kan wennen daar ik van een loszittend horloge houd.

Even op een nato geprobeerd, maar de turtle is hier naar mijn idee te fors voor.
Dus staal moest het worden, maar om er nou $80,- ex verzendkosten tegenaan te gooiien vond ik toch iets te bizar.

Op AliExpress vond ik wat goede alternatieven, en uiteindelijk heb ik op basis van de reviews er 1 gekocht.

Dat die van Miltat superieur is geloof ik wel.
De AE band heeft geen schroefjes, en de clasp is ook minder… maar ach 6x goedkoper :grin:

4 likes

Staat 'm goed hoor, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Jubilee en de gouden accenten gaan goed samen. Ik tipte @willemC laatst over het bestaan van deze band maar hij lijkt inmiddels uitverkocht. Misschien heb je wel de laatste :thinking:. Als je toch bezig bent kun je bij AliExpress ook een betere clasp bestellen :smile:. Wel even de breedte opmeten.

2 likes

:sob::sob::sob:

1 like

Vraagje mede turtle-eigenaren; ik wil mijn srp773 voorzien van een blank alu bezel insert met 12 uur schaal erop.

  • past een skx bezel insert ook op de turtle
  • iemand een tip naar een fatsoenlijke website / leverancier

Alvast bedankt :+1:

1 like

Helaas niet, de diameter van de Turtle bezel insert is 1.1 mm groter.

Namokimods is een bekende en heeft volgens mij precies wat je zoekt. Misschien heeft @HanDavinci nog tips voor andere/betere leveranciers?

2 likes

Prachtig!

Ik ook. Ik vind deze samen met de ninja turtle de 2 mooiste.

1 like

DLW?

1 like

Die hebben geen aluminium toch?

1 like

8 likes

5 likes

Ik heb geen flauw idee. Ik heb maar een handjevol Turtles gemod.

1 like

Helder. Sorry dat ik je er zo aan je haren bij trek :smile:

1 like

@Stefanmol ik had deze al besteld, hele mooie clasp.
Alleen in deze maat te krijgen… op dit moment😖

Maar ik heb goed nieuws voor @willemC
En maar ietsjes duurder

@Silvester1987 deze is 0.1mm kleiner en de binnenmaat scheelt 0.5mm.
Precies de kleurstelling vinden is lastig.

1 like

Dank iedereen voor de feedback :+1:

1 like

WillemC is u erg dankbaar en heeft er zojuist 1 besteld :+1::+1:

3 likes

Ik heb 'm weer op staal gezet. Ik word een beetje moe van mezelf omdat ik maar niet kan kiezen welke band ik er ‘voor vast’ op wil. Het is op dit punt meer een soort obsessie van me, dan dat het hobbymatig nog leuk is zegmaar :slightly_smiling_face:.

Voor de geïnteresseerden kan ik inmiddels wel bevestigen dat het vervangen van de originele spring bars door deze met 1.2 mm tip het probleem van ‘klikkende’ spring bars verhelpt, als je Turtle hier last van heeft :+1:. De end-links van de stalen band blijven een beetje speling houden t.o.v. de kast, maar ik in reviews zie ik dat dit ook bij Seiko duikers in het hogere segment voorkomt. Dat stelt toch gerust op de een of andere manier :grin:.

11 likes