TW Steel - hoe staan we er inmiddels in?

Ik zit hier nu een paar weken me eens goed in te lezen en volgens mij doet de grote meerderheid dat zelfs. Eta, Selitta, Myota, Seiko, allemaal worden ze gebruikt als binneste voor de meest uiteenlopende merken. Quarts of automaat. Dus TW steel is in goed gezelschap.

Ik vind er best geinige klokkies bij zitten hoor, ze hebben niet allemaal het formaat van een wandklok. Ik heb de CE3013, 37mm, van alle klokken die ik heb (incl Rolex en Breitling) is dit degene samen met de bi-collor blauw-goude Invicta waar men het meest over begint :smile:

Heb ook ooit een TW gehad. Zitten best wel leuke modellen tussen.

Heb deze een paar jaar geleden via het forum aangeschaft.
Eerste indruk was positief en veel leuke reacties op gekregen. Deze uitvoering is voor mij echter te groot. Staat dus nu te koop in het Verkoopdeel.

VR altijd goed :+1:

Mijn zoon heeft van zijn zuur verdiende euro’s een TW Steel TW 844 gekocht zo’n 2 jaar geleden gelloof ik. Lang naar gezocht en voor €149,- gekocht met optimel punten (is nog voor dit bedrag daar te krijgen www.optimel.nl). Dat is de helft van de adviesprijs.

Ik moet zeggen dat het klokje er wel aardig uitziet en het nog steeds doet. Mijn zoon ziet kans om alles te slopen wat hij in zijn handen krijgt, maar het horloge geeft goed partij. Er zitten wat gebruikerssporen op en de lederen band is vervangen (uit voorzorg) door een stoer nato-bandje. Vorige maand stond ie plotseling stil, maar nadat ik de batterij had vervangen ging ie weer met goede moed verder.

Neem van mij aan, als een horloge twee jaar mijn zoon kan weerstaan is er sprake van kwaliteit.

Als ie gaat stappen dan pikt ie een goudkleurige Seiko 5 van zijn vader mee. Dat dan weer wel.

1 like

Daar zijn pappa’s voor .
Altijd handig als pappa ook nog eens leuke ‘‘klokkies’’ heeft.

1 like

Bij mij is het andersom, mijn vader komt af en toe bij mij langs als hij iets speciaals/anders nodig heeft.

Ook leuk toch? :wink:

1 like

Interessant topic. Ik vind ze niet onwijs lelijk, maar er zijn elementen waardoor ik er niet warm van word. De verhouding uurwerk en kast (van duidelijk zichtbaar door n verdwaalde datum venster) is daar 1 van. Maar ook t imago v n horloge modemerk krijg ik niet uit m’n hoofd.
Net als m’n associatie v montblanc en pennen. Ze.maken prachtige horloges maar liever koop ik dan v n merk met n horloge geschiedenis.

Ik vind de kwaliteit van sommige modellen echt goed, wellicht iets te duur, maar als je het mij vraagt staat het zeker boven de “fashion merken”. Ik heb een collectie die vrij breed is, maar alleen van Tissot en TW heb ik meerdere modellen :wink:

Gek genoeg zijn mijn TW’s wel de enige horloges waar ik van mensen in mijn eigen omgeving positieve geluiden over heb ontvangen.

Hieronder mijn collectie:

Die mensen zijn dan waarschijnlijk ook geen W.i.s.

3 likes

Precies… Daar gaat het toch ook niet om?

Correct, geen W I s…
Ik heb ook het gevoel (mijn mening) alsof de meeste mensen die hier een TW verkopen willen upgraden, maar ik deel de mening van Henrik, ik vind TW een merk wat meer credits verdiend (ook hier op het horlogeforum). Ik vind bijvoorbeeld de afwerking van mijn witte TW subliem, ik heb sommige Seiko’s gehad waarvan ik vond dat de afwerking minder was dan bij TW (een gewaagde uitspraak hier :smiley: ).

Mee eens. Ik zeg toch ook niet dat het daar om gaat.

Wat ik wel frappant vind is dat “non-wissers” die wel een “mooi” horloge willen regelmatig voor 'n TW-Steel kiezen. Althans, dat is mijn constatering in mijn vrienden en kennissen kringen.

Elf.

Gelukkig. Dan staan we op één lijn. Dat was mij ook al opgevallen inderdaad :smile:

Dit topic is twee jaar oud, maar toch reageer ik maar hier in plaats van een nieuw topic te openen.

Een bekende van mij is helemaal idolaat van TW Steel, hoewel hij bij enig doorvragen niet veel detail-informatie kon geven over dit voor mij tot dusver onbekende merk. Veel van de vragen die ik had, zijn inmiddels wel beantwoord door het lezen van dit topic! Ik begrijp nu dat het door velen een “mode merk” wordt genoemd, van grote kasten met daarin kleine relatief goedkope uurwerken.

Verder leert google mij dat het een puur Nederlands merk is en sinds 2005 bestaat. Maar het antwoord op één specifieke vraag kan ik maar nergens vinden. Vandaar hier een poging:

Waar worden de TW Steel horloges dan precies gemaakt, geproduceerd, geassembleerd of hoe je het noemen wil? Is daarover iets bekend?

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar @ waar?!

Made in China hoogstwaarschijnlijk

Ik zou het toch op prijs stellen als hier de achterliggende diep-gevoelde emoties wat uitvoeriger, zonodig lyrischer werden omschreven :grin:

3 likes

Niet mooi

1 like