TW Steel - hoe staan we er inmiddels in?

sandwich-plaat: ziet er in het echt best wel fraai uit hoor.

2 likes

Op foto wel, maar ik vind ze in het echt kwalitatief tegenvallen.

De Panerai, IWC flieger?

wat jij wilt…

Ik hou er niet zo van om bij elk horloge te roepen dat ie op een ander horloge lijkt.

1 like

Je hebt een punt hoor, dit lijkt niet op een Panerai noch op een IWC Big Pilot.

Ik vond TW niks, ik vind TW niks en ik zal TW nooit wat vinden. Maar ik laat me graag verrassen door TW…

1 like

Om het daarna alsnog nooit wat te vinden :grin:

Niet persé nooit niet…

Euh u riep? Zit je maar te plagen

Klopt

Ik heb er een aantal gehad, en inderdaad: niet voor de technische specs maar voor de looks.
En met mijn iets dikkere polsen is een TW Steel wel te dragen.

De mooiste vond ik de CE2005 tonneau, zie hieronder.
Een groot probleem was de verstelling van de band: de bevestigingspennen zaten er zo vast in, dat ik er meerdere tools op heb gemold. Uiteindelijk wel gelukt om er een aantal uit te krijgen.
Om problemen in de toekomst te voorkomen, heb ik Jan @Arie_Kabaalstra een set pinnen laten maken die net een fractie dunner waren.

1 like

Ja… dat weet ik nog… was een priegelklusje… met mijn zelfgebouwde draaibankje…

2 likes

Ik heb er niet zoveel mee. Niet dat ze allemaal lelijk zijn, het gros wel, daar niet van. Maar de combinatie €€€ en Quartz vind ik gewoon op niks trekken. Niet zo erg als bij veel Invicti (meervoud van Invicta :wink: geintje), maar toch genoeg om er geen aan te schaffen. Voor dit geld koop je een mooie Tissot Quartz of leuke Seiko met automaatje.

1 like

1 like

Mijn vrouw heeft er twee die liggen al een jaar in een la op een nieuwe batterij te wachten.
Ik heb niet zoveel met het merk ondanks dat ik best wel van flinke horloge hou.

En dat waren kwaliteitspinnen Jan!
@Arie_Kabaalstra maakt het, gewoon omdat het kan :slight_smile:

2 likes

gewoon omdat HIJ het kan…

:thumbsup:

2 likes

TW?

Ik kreeg er eentje van mijn vrouw en kinderen voor mijn 50ste
Dolblij was en ben ik ermee.

maar ruim 3 jaar geleden vielen de wijzers er af… kassa
en ruim 2 jaar geleden begon de verf van de wijzerplaat af te bladderen, nieuwe wijzerplaat alweer kassa.

nogal frustie
geen excuses ook van TW nix

Tja…als je 6 ruggen (oid) voor een panerai met zulke cijfers wilt neerleggen …ik heb dat nooit begrepen.Ja behalve als je bijziend bent dan zijn die grote dingen wel handig .Type keuken klok. Dan maar n TW voor n paar honderd​:joy::joy: maar ieder zijn ding/smaak.

Niet al die TW’s hebben die achterlijk grote cijfers,
de mijne gelukkig niet om maar wat te noemen.