TW Steel - hoe staan we er inmiddels in?

Jaja klopt…reageerde ook vanwege de gelijkenis met een bepaalde panerai. En voor iedereen : ook niet alle panerai hebben achterlijke grote cijfers.Anders krijgen we dat weer :wink:

1 like

Leuk topicje om door te lezen.
Ik vraag me soms wie van de “anti TW steel, made in China, anti marketing merk” personen dit berichtje leest vanop z’n Iphone? HET made in China overpriced marketing merk bij uitstek :smile:

Mochten we allemaal een torenhoge loon hebben met in de kast een collectie aan Rolex, Patek, Vacheron, enz dan kan ik zeker begrijpen dat TW steel een afkikker zou zijn voor allerhande redenen, daar onvergelijkbaar op zoveel vlakken, maar goed, blijkt me hier in ieder geval niet de standaard.
Als je vandaag als gewone niet horloge gespassionneerde mens een mooie TW steel koopt voor een paar honderd Euro voel je dit als iets speciaals aan. Dat je teveel betaald hiervoor mag dan misschien wel zijn, zoals met 90% van wat je in het dagelijks leven koopt in onze Westerse wereld. Maar wat is teveel? Voor Rolex, Patek, Vacheron betaal je ook teveel hoor, zelf tweedehands, alleen is het bedrag dat je teveel betaald een pakje hoger. Theoretisch en financieel gezien dus nog dommer… Dat is zeker een feit, alleen vind je ze niet voor minder en bijven ze een bepaalde waarde aanhouden, waardoor het praktisch gezien dan weer meevalt.

Kwaliteit betaal je vandaag zowieso te veel, op alle vlakken, en toch is dit allemaal heel relatief. Sommigen verdienen nu ook eenmaal teveel voor wat ze doen :wink:

Heb zelf geen TW Steel want te groot, maar ze hebben zeker een aantal leuke uitziende modellen waarvoor ik wel zou zwichten mochten ze in een 42mm versie bestaan. Als er dan een 20 euri werkje inzit maakt me niet zoveel uit, een horloge is soms ook gewoon een accessoire, hoeft niet steeds een bewijs te zijn dat je er financieel goed voor staat, of dat je een uiterste passie hebt voor horloges. Het is gewoonweg een kwestie van persoonlijke smaak.

5 likes

Ik heb ook liever een mooi horloge van een 'modemerk’ dan een lelijk horloge van een gerenomeerd merk. Draag iets wat je mooi en leuk vind.

4 likes

Panerai kopie?? :slightly_smiling_face:
Zo heb ik ze nooit gezien.
Er ligt hier nog een Limited Sensation White model in de la van mijn vouw. Mag voor 100 euro verkocht worden roept ze :slightly_smiling_face:

1 like

Mijn laatste TW is inmiddels vertrokken, maar het was een verdomt leuk modelletje. Jaren plezier van gehad.
De standaard retail prijs vind ik wel aan de hoge kant, maar goed als het model leuk is. Waarom ook niet. Volgens mij bepaal je nog altijd zelf wat JIJ het waard vindt. Alle luxe merken verkopen vooral lucht/image. Alleen de een behoud de waarde meer dan de ander.
TW-Steel is kwalitatief mij prima bevallen.

1 like

2007 heb ik er een gekocht canteen met een ETA 2824 erin. Deze modellen met dit type uurwerk zijn niet veel gemaakt. Zat te weinig marge op. Dit is natuurlijk met een knipoog naar Uboat. De kopieer en plak knop is bij hen altijd binnen handbereik gebleven. Ergens 2016 waren IWC (volante), Panerai (Maverick) aan de beurt en nu met de nieuwste modellen zien we Hublot en AP (ACE), als inspiratie. Dat is jammer helemaal als je ze dan blijft vullen met goedkope Quartz uurwerken. Hele spam campagnes om deze aan te prijzen met kreten “Zwitserse kwaliteits uurwerken” maar die heb je ook vanaf €7,00 en dan allemaal voor rond de €1000,00
Nah

1 like

Voor mij zijn ze te groot tot veel te groot. Not my cup of tea, en dat geheel los van de modemerk/goedkoop uurwerk discussie.

Op uitzondering van het lettertype en grootte van de cijfers op de plaat, zie ik werkelijk geen vergelijking tussen een Maverick en Panerai. Deze 2 types hebben een heel andere feel all together. Idem voor IWC en TW Steel Volante.
Inspiratie? Zou kunnen hier en daar op sommige details. Dit geldt dan voor zoveel merken, in het horloge maken is dat nu eenmaal een rode lijn, pilot watches, duikers, enz. niets mis mee, zolang het geen echte identieke uitziende copy is, daar pas ik graag voor om verschillende redenen.

Hoe hoger de prijs, hoe meer je gaat denken dat je iets bijzonders hebt aangekocht, it’s all in the brain, en als dit nog eens mooi verpakt is versterkt dit het gevoel (ookal is de prijs van verpakking peanuts). Ik vind dat een hardwerkende mens mag genieten van zo’ gevoel, of hier nu een TW Steel inzit, of een Vacheron…

Ach, vind het wat jammer dat er wordt neergekeken op TW Steel.

Een van m’n eerste horloges was een TW.
Beviel eigenlijk best goed en kreeg ik best veel positief commentaar op.

M’n zus heeft er een en is er zeer tevreden mee :grin:

1 like

Edit: op mijn arm trouwens, moest een nieuw batterijtje in en dat verzorg ik :wink:

maakt een hoop duidelijk :slight_smile:

6 likes

Goedemorgen. Wat nu volgt is een ongezouten mening. Je vroeg er om, dus alleen doorlezen als je het zeker wilt weten.

TW Steel maakt lompe, lelijke horkenbakken die voor mij de totale teloorgang van goede smaak illustreren. Ze zijn niet zo derivatief van Panerai als sommigen vinden, maar er zijn onrustwekkende parallellen met twee andere merken die ik toch al niet kon hebben.

De marketing-bobo’s die achter TW Steel zitten zijn lekker bezig, aangezien we doodgegooid worden met deze smakeloze bakken. De helft van hun horloges is zichtbaar vanaf de maan, en de meeste ontwerpen zien er uit als het MDMA-liefdeskind van een Hublot en een uBoat.

Ook het feit dat ze met een David Coulthard versie komen is natuurlijk een aardige marketing truc om het aan middelbare huisvaders te verkopen die in een vlaag van midlife verstandsverbijstering wellicht denken dat jaren 80-90 coureurs cool zijn. Ik moest de man googlen, en dat rare horloge met die oversized bouten in een patrijspoort vergeet ik maar liever zo snel mogelijk weer.

Dan komen ze op de Website met een “affordable luxury” lijn die als REVOLUTIONAIR aangeprezen wordt, maar in feite gewoon weer een horologisch irrelevante plakmerk chronograaf is met nog zo’n BigBang/RoyalOak kloon ontwerp.

Het schokkende ontwerp en de totale horologische irrelevantie laten onverlet dat de horloges eigenlijk gewoon OK van kwaliteit zijn, voor zover ik heb gehoord en gezien. Ze zijn smakeloos en lelijk, maar je moet er jarenlang mee rondlopen omdat ze niet stuk gaan.

Joepie.

EDIT: Ook ik heb ooit een TW steel overwogen. Ik heb het niet gedaan. :slight_smile: Voortschrijdend inzicht heeft mij geleerd waarom dat de juiste beslissing was. :slight_smile:

13 likes

slechte nacht gehad?

3 likes

Veel te vroeg wakker. Nog geen koffie. Je kent het wel. :coffee:

ik zou zo chagrijnig worden als ik zo vroeg aan de koffie moest :slight_smile:

goedemorgen trouwens.

1 like

Goeiemorgen!

Ik ga er maar eens eentje zetten, anders komt het niet goed. :slight_smile:

Alweer een schitterend betoog van @Fate_Amenable_To_Change. En dat op zondagochtend. Hulde!

3 likes

Hahahaha… Dank je. Het is net wat @anon33714818EV zei, zo vroeg wakker op de zondag, daar krijg je Deelderiaanse gevoelens van.

2 likes

Ik zou bijna zeggen… voortaan vroeg opstaan op zondag.