Twee Seiko's gekocht maar zijn ze origineel

hoi,

ik heb twee Seiko’s gekocht maar vraag me af of ze origineel zijn, En de gele draait stroef als ik de tijd verzet wat kost onderhoud van een Seiko gemiddeld!

1 like

Zo nep als maar zijn kan :cry:
Kun je je geld nog terugkrijgen?

Grijs gebied, wijzers, wijzerplaat, bezel zijn allemaal nep/aftermarket. Vaak zijn dit soort horloges er mechanisch ook niet te best aan toe.

Ik heb nog niks origineels aan bovenstaande gevonden, zelfs de achterdeksels zien er niet origineel uit?

Ik wist niet dat Seiko’s nagemaakt werden

6 likes

Bij die gele is de bezel verkeerd uitgelijnd, wat dan wel weer op echt duidt

24 likes

Waar zie je dat aan met de achter deksels? Er zal wel een Seiko uurwerk in zitten. Ik vind dit soort horloges ook troep maar denk dat afhankelijk van de verkoper het omschreven heeft het lastig is om je geld terug te krijgen omdat ze “nep” zijn. :confounded:

Onder welke steen leef jij :upside_down_face:

1 like

Ik heb er niet veel voor betaald hoor vind ze gewoon wel leuk denk dat er wel wat aan is veranderd.
Van die zwarte denk ik de wijzerplaat daar staat op mov’t singapore wist niet dat dat kon.

Ik zit op mobiel te lezen, maar de SEIKO letters zien er vreemd uit. Moet wel eerlijk bekennen dat ik weinig 6309 achterdeksels gezien heb.

Dat kan, of hong-kong. Maar dat is het probleem niet wat er op staat, de rest wel. En er is meer verandert dan alleen de wijzerplaat.

Hij zal vast wel gepolijst zijn en er wat aparter uit zien. Maar echt een teken dat hij volledig nep is? :thinking: Daarvoor zitten er ook wel veel krasjes op. Dat gezegd hebbende ben ik ook geen 6309 kenner.

Troost je bij de gedachte dat ik, na vijftien jaar geflipper, dit groene gedrocht alszijne ‘authentiek’ op de kop heb getikt.

Wat in mijn voordeel spreekt was dat het 35 graden was toen ik, ergens in juli 2019, bij een Larense villa arriveerde en te woord werd gestaan door een wel héél luchtig geklede dame die en passant ook nog even vermeldde dat haar man in het buitenland was voor zaken.
(Waarschijnlijk in India om meer van dit soort zooi in te kopen…)
In bepaalde films loopt zoiets heel anders af maar deze brave jongen zat na een kwartier weer in de auto, onderweg naar huis kijkend naar wat ie nou eigenlijk had gekocht…

Dit dus :face_with_hand_over_mouth::

28 likes

Ja wellicht moet ik ze niet nep noemen dan, maar voor mij is er niks origineels aan, ik zou ze tussen een bankschroef kapotdraaien. :v:

Waarom zou je? Gewoon prima modprojectjes als de case bijvoorbeeld wel origineel is.

Hahah ik wist niet dat het loonde

Eerste weet ik niet, tweede zou sowieso gewoon zwarte plaat moet hebben…gele bestonden niet vd 6309-729x serie…:wink:

Bij de eerste staat volgens mij 7826-00100 op het deksel. Nog nooit van gehoord, wel van de 7S26, een bekend Seiko uurwerk (wat er in kan zitten. Op zich een aardig horloge. Als deze goed loopt en je vindt hem leuk, dan zou ik hem lekker dragen.

De 6309 is behoorlijk gemod, maar niet op een manier die ik kan appreciëren. Hier zie je de originele (aan de hand van het typenummer op de deksel)
http://thewatchspotblog.com/?p=162

:joy::joy: Heerlijk verhaal!

1 like

Hoop dat je het horloge nog hebt. Alleen al vanwege het verhaal de moeite waard om te bewaren :sunglasses:

1 like

Ik heb hem aan mijn zwager gegeven, toen we later dat jaar in Indonesië waren.
Ik begreep van mijn vriendin dat hij hem inmiddels niet meer draagt omdat hij hem lelijk vindt en het ding 10 minuten oer dag afwijkt… :blush:

Mijn schoonvader heb ik de keer daarvoor overigens wel een echt 5-je gegeven, hier op HF gekocht.
Die draagt hem nog dagelijks.

1 like

Volgens mij is de 8 een S en als ik Google zie ik wel vergelijkbaar model maar bezel en dergelijke klopt niet precies.