Twee Seiko's gekocht maar zijn ze origineel

Wat lul je vriend? Ik heb een originele, ik vraag alleen om een extra bevestiging. Praat niet voordat je iets zeker weet grapjas

SQ100 heeft dus niet gelijk? Zijn mening schat ik hoger in dan de jouwe

1 like

Dat is heel mooi, de andere 2 horloges zal kunnen kloppen maar de mijne is absoluut niet nep. En dat jij iemand bent van aannames is ook prima maar kraak mijn horloge niet af. Ik had je niveau iets hoger ingeschat.

Aangeschaft in 2014

Aannames? Jij post zelf fotos waarop het gewoon te zien is. De grap is dat je zelf een plaatje van watchsleuth post bj je MP advertentie en dat de foto daar heel anders is dan jouw horloge.

Waarom stel je de vraag als je het antwoord niet wil horen? Je vraagt zelf of hij niet origineel is. Dan bevestigt iemand met veel kennis dat hij niet origineel is. En dan zeg je nu tegen mij opeens dat hij origineel is?

1 like

Het niveau daalt ook steeds sneller en verder. De horloges zijn van @Dennissss82 ik heb er maar 1, ik vroeg alleen een bevestiging van de grafure in het glas. Moet ik dit allemaal vertellen? Je kunt zelf ook lezen toch? Jeez

De rest van je horloge klopt ook niet.

Dat het horloge niet origineel is kan je zelf lezen toch? :relaxed:

:joy:

oke

3 likes

Dat is ie wel.
Dat geeft niet maar hij is wel nep.

2 likes

@GiveMeYourDough op basis van wat? Serie nummer alles is te traceren.

Dus dan is hij echt?

:point_up_2:
Zeg dat wel.

3 likes

De foto’s.

Wedden dat er nog 300 met dat serienummer rondzwerven.
Alle nephorloges hebben een serienummer dat klopt. Dat jatten ze ook gewoon van een echte.

1 like

Of de kast nep is weet ik niet 100% zeker. Die kan opzich ook echt zijn. Maar de bezel en onder het glaasje, wijzerplaat is allemaal zeker nep/aftermarket. Vergelijk maar met de foto van SQ100 en zoek de verschillen.

3 likes

Hmmm ik ging er altijd vanuit dat als er nummers opstaan dat alles klopt. Ik ben dus wat naïf geweest blijkt. Ik heb deze namelijk geruild tegen een seiko sportura kaliber 7t62 inclusief papieren. :see_no_evil:

Ik had wel zin in een vergelijk, dus ik heb 2 foto’s gemaakt van een SKX171. Hieruit kun je opmaken dat bij bovenstaande in ieder geval niet origineel is

  • de bezel
  • de kroon
  • de wijzerplaat

Verder heb ik twijfels over de achterdeksel, 7s26-00100 bestaat niet, wel 7s26-0010 welke verwijst naar de midsize SKX001.
De kast kan ik geen uitspraken over doen.

Ik denk dat het een 0 of O is die er achter staat net als bij jou SKX171 er A0 achter staat. Wat staat bij jouw 7s26-0010’s op de achterkant?

@Arend ik reageerde vanuit emotie, sorry heren. Ik was steeds van mening dat het om de horloges van @Dennissss82 ging. Ik heb het nog weten te slijten voor 60 euro. Toch nog iets.

1 like

Bij mij staat er gewoon 7s26-0010 op. Beide modellen hierboven hebben een cijfer teveel.

1 like

@sq100 Ik heb wel gelezen dat de kleur van de tekst “200m water resist” kan afwijken bij sommige modellen. Dat 0100 op het eind, als ik daar op Google kom ik op een mod of een 41mm ss. Bijzonder

Google wordt steeds minder betrouwbaar als referentiekader. Er worden oa Wish Seiko’s gekocht en weggezet als gemodde Seiko SKX. Al dan niet met kleine aanpassingen.
We worden momenteel overspoeld door die neppers en daardoor duiken ze ook steeds meer in Google op, als mod, als replica en als echt verkondigd door malafide verkopers of onwetende (beginners).

Bedankt iedereen voor het inzicht, voel me knap lullig. Ook om het feit dat ik een echte seiko met papieren erop heb geruild. Zijn geen astronomische bedragen maar toch.

2 likes