Ook genoeg van dit soort negatieve ervaringen meegemaakt. Kreeg het advies van de horlogemaker om maar niets meer te kopen op Ebay, omdat hij het bijna niet meer gerepareerd kreeg. En dat terwijl de aangekochte horloges uit de categorie tussen de €500 en €1000 kwamen. Veelal koop je de ellende van een ander.
Maarrr, ook heb ik een aantal keer een goede koop gedaan, dus het gemiddeld komt het wel goed uit.
Kreeg onlangs negatieve feedback van een Duitser omdat ik €0,40 teveel aan verzendkosten had gerekend. Zelfs nadat ik die €0,40 ook aan hem had terug gestort. Overigens waren de verzendkosten geen verrassing, want die stonden keurig vermeld. Sommige mensen
Ik heb wel eens een automaat in een bubbeltjesenvelop binnengekregen (natuurlijk kapot). Dat vond ik stom. Het moet natuurlijk wel een beetje betrouwbaar verzonden worden. En als de verkoper aangeeft dat het op een bepaalde manier verzonden wordt dan moet die zich daaraan houden.
Voor het overige vind ik het niet vervelend als de aangegeven verzendkosten hoger zijn dan de rekening van het vervoersbedrijf. Als een verkoper gecompenseerd wil worden voor een goede doos, een voorraad cellofaantape, de tijd die de verpakkingsmedewerker eraan besteedt, diesel voor de rit naar het pakketinzamelpunt of weet ik het wat, dan vind ik dat prima. Uiteindelijk is het zijn verantwoordelijkheid dat het netjes aankomt.
Je bent toch zelf met de kosten akkoord gegaan? Op ebay is volgens mij nergens aangegeven dat “shipping costs” ook daadwerkelijk de rekening van de vervoersmaatschappij moeten zijn en verder niets. En als dat wel zo is, dan heb ik straks iets geleerd en is mijn hele verhaal van nu onzin.
En vandaag wéér. Om gek van te worden. Is dan zogenaamd een liefhebber/verzamelaar maar laat allemaal gebreken achterwege in de beschrijving. Lekker je mede verzamelaars naaien. En dan een 100% feedback score. Hoe is het mogelijk?
Het zijn ook wel smiechten soms he. 20 pond shipping moeten aftikken. En vervolgens het prijsje op het label met zwarte stift proberen te verdoezelen. Maar ik kon nog zien dat er 9.15 stond. Echt wat een vieze sjacheraar ben je dan he
Treurig dat sommige mensen zo moeten verdienen.
Is op marktplaats ook.
Voor mij gelden de volgende regels:
Slechte foto is niet kopen.
Ik calculeer de verzendkosten in de prijs van het horloge. Kan me dan niet zo schelen wat de verzender heeft betaald als ik voor mijn gevoel een goeie deal had.
Ik kijk voor vintage horloges eerst altijd op internet of ik vergelijkbare configuraties kan vinden.
Ik heb dat op MP nog nooit meegemaakt dat ik teveel heb moeten betalen voor verzending. Maar dat is in NL ook duidelijker omdat de PostNL prijzen bekend zijn.
Slechte fotos is opzich geen probleem, als je het juiste gevoel er bij krijgt. Slechte fotos kunnen ook een enorm voordeel zijn soms.
Als je het duidelijk op de foto kan krijgen dat er eerst een ander verzendbedrag stond, kan je volgens mij via ebay of paypal een bezwaar maken en het teveel betaalde terugkrijgen.
Ik durf gokje wel vaak aan zonder extra fotos. Soms moet je snel er bij zijn bij een leuk dealtje. Maar onscherpe fotos, fotos met slechte belichting etc zijn goed, duidelijke fotos waarbij 1 iets uit beeld wordt gelaten natuurlijk niet. Heel vaak zien horloges er met fatsoenlijke belichting dan ineens een stuk beter uit.
Ik koop redelijk wat op MP en dat nog nooit meegemaakt gelukkig. Dat is erg zuur natuurlijk. Op MP gek genoeg betere ervaringen dan op Ebay.
Ja dat klopt maar is een hoop gedoe weer. Maar ik ga het in dit geval wel proberen. Is 13 euro in dit geval zo ongeveer.
Ik kan er vaak redelijk goed doorheen kijken. Het horloge van vandaag had ook geen heel duidelijke fotos. Ik zat nog te twijfelen of er een plekje op het glas of de wijzerplaat zat vanaf de fotos. Maar dat bleek in het echt hoogst waarschijnlijk een vingerafdruk te zijn.
Echter valt het horloge wel tegen want ik had hem gekocht als goed werkend maar er is een defect. Was dus niet als beschreven en zal hem dan waarschijnlijk ook weer retour sturen tenzij hij een financiele compensatie wil doen. Maar het geeft allemaal weer een hoop gedoe bah. Weer een ebay teleurstellng dus.
Ik heb het voor de lol even geteld net. In het totaal in 2019 20 horloges gekocht op ebay. Daarvan werkten er 5 niet zoals het hoort. Een verdere 9 hadden andere issues of beschadegingen. Nog een paar met te hoge verzendkosten. 5 aankopen waar helemaal niks mis mee was. Dus met 25% van wat ik op ebay kocht was niks mis.
Die 9 zijn niet alleen optisch, ik denk dat het slechts bij 2 gevallen echt lag aan de slechte fotos. Soms zetten verkopers gewoon niet alles op de foto (of laten dingen express weg). Ik zou best een horloge zonder fotos van de zijkant van de band kopen en als je in het blauwe deel kijkt maken niet heel veel mensen fotos van de zijkant van de band dus niet per se een rooie vlag. Tot je er achter komt dat bij het inkorten van de band in het verleden de band aan de zijkant enorm beschadigd is (was een modern horloge geen vintage).