Tweedehands horloges kopen op ebay = teleurstelling?

Ja ik heb die verkoper maar gezegd dat hij NOOIT meer naar die juwelier moet gaan met zn banden. :upside_down_face::upside_down_face: Waren zelfs de verkeerde links uitgehaald waardoor de taper niet meer goed was. Maar verder zat er bijna geen krasje op en nog half in de stickers.

Ik had trouwens verkeerd geteld, het waren 5 horloges zonder problemen. En daarvan kwamen er 2 notabene uit het notoire Italie. :wink: Daar was niks mis mee, als omschreven en zelfs de verzendkosten waren redelijk. Dat zijn de horloges waardoor ik dan toch op ebay blijf kijken en kopen.

Niet iedereen is zon pietje precies hè. Jij vindt het normaal en mensen op Hf ook. Maar voldoende mensen kijken niet zo precies.

Niet zo precies? Dit is gewoon wel serieuze schade. Lijkt alsof iemand met een waterpomptang een horloge heeft willen slachten. Haarlijntjes… deukjes… ok.

Of de verkoper kwaad in de zin had en het express achter heeft gehouden? Wellicht niet nee. Maar je mag als verkoper wel even goed kijken voordat je iets verkoopt. Zeker omdat de rest van het horloge in zeer goeie staat was valt zo iets echt op (was een moderne Seiko duiker). Prijs was ook meer dan redelijk en had hem mocht ik dat van te voren geweten hadden had ik hem alsnog gekocht. Maar als je het pakketje open maakt en zo iets ziet is dat een grote teleurstelling.

1 like

Wat een monster…

3 likes

Ik snap het. Ik ben ook een pietje precies. Maar zoveel mensen snappen niet dat krassen en deuken afdoen aan het horloge. Hij geeft nog steeds de tijd weer en hij blijft om je pols hangen? Dat niveau.

De enige oplossing is om alles nieuw en ongebruikt te kopen. Anders blijf je last houden van verschillende interpretaties van de staat van een horloge.

Ik calculeer altijd in dat het horloge een beurt moet, al staat erbij dat het prima werkt etc. Of dat er beschadigingen opzitten die de prijs drukken. En stem daar m’n bod op af.
Dan kan het vaak vooral meevallen.

Ik koop sowieso eigenlijk alleen maar vintage horloges onder de marktprijs.

Het kan ook wel eens omgekeerd gaan. Had dat met een Oranje Monster van marktplaats, ook vage fotos en de eerste generatie. Toen ik het horloge ophaalde en in mn handen had was hij bijna mint, had ik niet verwacht en was een mooie mevaller. Maar op ebay valt het dus vaker tegen ipv mee.

Ik vind dat je gewoon moet leveren wat je zegt, zeg je dat iets goed werkt moet dat het ook doen. Anders moeten zij maar dokken of stuur ik hem terug.

Het lastige bij de goedkopere Seiko’s is ook dat een beurt soms bijna net zo duur is als het horloge zelf. Bij duurdere horloges en de meer high end of gezochte Seiko’s heb je dat minder.

Ja dat ben ik helemaal met je eens.

Maar een groot deel van de mensen die bijv. op ebay een horloge ter veiling aanbieden, hebben dat op zolder gevonden of ge-erft en hebben er verder geen verstand van.
Weten zij veel dat een chrono terug naar 0 moet springen om maar wat te noemen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een groot deel is horlogehandelaren, een kleiner deel is ouwe meuk handelaren, een klein deel is particulieren en een kleindeel is verzamelaars. Dat is iig bij Seiko het geval.

Die zijn er op de rikketik ook :joy::joy:

Het kopen in Japan is nog veel apparter. De vaak minimale en voorzichtige beschrijvingen geven heel weinig houvast. “hij tikt als je hem schud” of “hij loopt maar kunnen dat niet bevestiggen en is een oud ding dat onderhoud nodig heeft” is vaak het enige. :upside_down_face::sweat_smile:. In beide gevallen kunnen ze perfect werken, of niet… :upside_down_face: Ook wel eens iets gekocht als niet werkend dat het perfect deed uiteindeljk.

Zal inderdaad van het merk en leeftijd van de horloges afhangen.

Mooiste is nog verkopers van mechanische horloges die melden dat er een nieuw batterijtje in moet.

Zeker die zijn er ook. Al geeft dat ook weinig houvast, ze kunnen het ook echt niet doen (had ik van de week nog helaas). Een handelaar die een quartz aanbied als heeft nieuwe batterij nodig zie je ook wel maar vertrouw ik voor geen cent en is mijn ogen gewoon defect/niet lopend.

1 like

Is het niet zo dat als je met je creditcard betaald, je garantie hebt als het product niet is zoals omschreven? Als jij dus een Rolex zou kopen waarvan wordt beweerd dat hij echt is, en jij vervolgens een check zou laten doen en het blijkt dat hij niet echt is, zou je daarvoor verzekerd moeten zijn…

Ik heb het gelukkig nooit zelf hoeven testen, so correct me if wrong :stuck_out_tongue:

Met paypal heb je ook aankoop bescherming. Maar zoals ik eerder zei zit dat wel goed en gaat het hier niet over de financiele tegenvallers maar de teleurstelling als je denkt wat leuks gekocht te hebben.

Die aankoopbescherming van paypal stelt ook weinig voor, heb ik al een aantal keer gemerkt.

Heb weleens een verkeerd product opgestuurd gekregen. De verkoper zou het juiste product opsturen maar dat is ie nooit nagekomen.
Dit aangegeven bij paypal dmv een claim, maar omdat de verkoper het trackingsnummer had wat aangaf dat er een pakket bij mij was afgeleverd, werd het in mijn nadeel beslist en kreeg ik geen geld terug.

Ook bij een beschadigd product hetzelfde meegemaakt.
Het werkt voornamelijk als je niets ontvangt en het trackingsnummer bevestigd dat.

Sorry voor de topic high-jack, maar vond het zonde om een nieuwe aan te maken…

Ik ben in de markt voor een Tudor Black Bay ( ben er nog niet uit welke :smiley: ) en schuim zowel hier, als op MP, 2dehands.be en Ebay de marktplaatsen af.

Dan kom je af en toe zoiets tegen:

Prijs zit zeer goed, geen ellende met invoerrechten zoals wanneer je uit de VS koopt, … Maar dan vraag ik me af, waar zit de catch?

Verkoper heeft ook 100% goede feedback, maar ergens zit het om een of andere reden niet lekker…

Voor dat bedrag kan je hier op HF toch ook wel een black bay kopen?

2 likes

Dat geniet ook mijn voorkeur! Maar aan deze prijs, op staal, zie je ze niet ( zo vaak ). Er komt een ‘gezocht’ topic aan binnenkort, dan zie ik wel wat er allemaal binnenkomt hier :sunglasses:

Ik zou ver weg blijven van ebay als het om horloges gaat.

1 like