Dus je stuurt spullen op voor je betaald hebt gekregen?
Feli!
Dan heb je nu eindelijk de tijd om een cursusje Computeren voor senioren te volgen?
grapje!
Heel goed!
Zelf nadenken. ![]()
Conclusie kan alleen maar face 2 face overdracht zijn! ![]()
Dus 2FA en F2F aanzetten ![]()
![]()
ik ben niet geforceerd uitgelogd maar ik had 2FA al aan staan.
Waarom dat nou weer.
Het leven is al zo zwaar.
Vooral spuien zonder anderen serieus te nemen. Dat is ook een generatiedingetje.
hier idem, maar zolang je niet uitlogt ben je nog op een krakkemikkige manier verbonden toch?
ondertussen is het aanbod op Blauwzoeken.nl gehalveerd en draaien de daar actieve aanbieders overuren om alles in te pakken en te versturen ![]()
De tweedehands horlogemarkt leeft helemaal op! ![]()
Beter gewoon afspreken met iemand dan heb je ook dit âgedoeâ niet.
Ik ben iig niet verbonden op een krakkemikkige manier maar ik log ook nooit uit, de mensen die geen 2FA aan hadden waren dat wel dus die zijn gisteren ontbonden. ![]()
Dit laat wel weer zien waarom digitale hygiĂ«ne zo ontzettend belangrijk is. Het âhackenâ wat waarschijnlijk gebeurt is dat er voor de tigste keer weer een database met gebruikersnamen e-mail en wachtwoorden gelekt is. En er zijn nog steeds (begrijpelijk) legio aan mensen die hun wachtwoord recycleren. Dat is niet meer hacken maar gewoon proberen tot je beet hebt.
Het feit dat heel erg veel mensen moeite hebben met 2fa wijst er dus ook op dat het wachtwoord en gebruikersnaam model gewoon een slecht model is.
Toch wil ik iedereen die zich een digisaurus voelt nadat deze maatregelen genomen zijn op het hart drukken dat het echt nodig is om er voor te zorgen dat er geen accounts gekaapt kunnen worden. Immers als je dan toch stiekem je wachtwoord hergebruikt is het met 2fa nog steeds veilig.
Worstel je met deze materie, vraag alsjeblieft aan een persoon die je het (nog) een keer kan uitleggen. Het is echt beter, ondanks dat je niks te verbergen hebt wil je toch niet dat iemand aan jouw data komt.
Succes!
Geen idee wat ik heb gedaan, maar ik kan er weer in.
@Jur ,
Persoonlijk vind ik dat de communicatie rondom de plotselinge invoering van 2FA niet bepaald ideaal is gegaan.
Gisteren werd ik plotseling zonder enige uitleg buitengesloten van de website, terwijl ik nog ingelogd was. Ik kon echt nergens meer bij over het hoe en waarom. Ik kon nog geeneens bij dit topic komen zonder eerst 2FA te activeren. Ik ben dan ook benieuwd hoe @WilSeiko dit topic heeft kunnen aanmaken.
Ik had minstens verwacht dat de gebruiker bij de essentiële informatie op de website over deze beleidswijziging kan komen om te begrijpen wat er aan de hand is. Maar ik moest eerst uitloggen om iets van informatie te vinden wat er gaande was.
Hopelijk gaat de informatieverstrekking bij een wijziging in het inloggen de volgende keer een stuk beter voor de leden. Alvast bedankt!
@LeenV ik verwacht dat het al gelukt is maar via de (Google) authenticator app die je hebt kun je de code zien die je moet invoeren. Deze kun je een naam geven zodat je weet dat het om de HF code gaat.
Dit.
Want dat andere is wel erg ingewikkeldâŠ
Dacht dat ik weer een ban had, viel mee dit keer.
Al die oudjes die niks van pcâs snappen die komen er niet meer in hoor.
Je houd de hackers buiten. Maar waarschijnlijk ook 50+% van de HF leden die er niks van snappen.
Had prima gekund natuurlijk
Dit zou ik persoonlijk echt wel een enorm gemis vinden. Ik lees hier heel veel niet-marktplaats-gerelateerde zaken, maar ik heb hier ook al heel mooie horloges gekocht die ik elders volgens mij niet zou kunnen vinden. Onlangs nog een Squale HFLE; zonder de verkoopsectie op dit forum zou ik nooit de kans hebben gehad om zo eentje te bemachtigen. Horloges verkopen is hier ook duizend keer prettiger dan op eender welke andere website. Ik denk dat meer dan 80% van mijn ver(kopen) hier zijn gebeurd. Niet voor de winst (integendeel zelfs
) maar wel voor de vriendelijke mensen, de liefhebberij, en de frictieloze deals.
Het is ook aan de mensen zelf om een beetje op te letten natuurlijk. Als ik plots een aanbieding krijg om voor 50% van de nieuwprijs een onaangeroerd populair horloge te kopen van een account dat eigenlijk nooit actief is, tja, dan weet ik het wel. Moest ik ooit een heel duur (voor mij) horloge kopen, dan zou ik ook in het echt afspreken, eventueel bij een juwelier die kan vaststellen dat alles in orde is. Je beslist zelf je ârisicoblootstellingâ vind ik.
Online handelen houdt altijd risicoâs in, maar ik vind nu niet dat we het kind met het badwater moeten weggooien.