Ik hoop heel. binnenkort mijn Maurice Lacroix day/date terug te krijgen uit reparatie. Zal me ook wel weer een tijdje plezieren. Ding is al sinds 24 december weg duurt lang!
Ik had mijn ‘grail’ (Vintage Rolex Datejust uit 1985) (i know lekker origineel ) net twee weken en toen zat er een kleine barst in de plexi, hij is nu al meer dan 2 weken weg en geeneens een diagnose. Ik verwacht een reparatietijd van 6-8 weken, das pas kut, was er net zo blij mee…
Met de Seagull moet je wel geluk hebben dat je een goede koopt. De mijne heb ik van ellende gewoon in de prullebak gegooid. Zorg dat je de Seagull in je handen hebt en probeert voordat je 'm aanschaft.
Voel hoe soepel de chrono knoppen werken.
Voop mij geen chinese rommel meer.
Volgens mij is alles hierboven geschreven… Maar voor mij is de El Primero de chrono der chrono’s, vooral de 38mm zo ontzettend mooi. Ik zou doorsparen als je het er voor over hebt. Maar dat ligt allemaal aan jouw manier van collectioneren
Wow de El Primero! Wat een beauty! Hij staat bij mij ook bovenaan de short list. Heb in de tussentijd ook een Seagull 1963 gekocht om de honger te stillen.
Maar ZEP is wel next level, mooi, in balans en technisch verfijnd. Dus… Mijn advies nog ff sparen.
Die Zenith is een Ikoon. Krijg je nooit spijt van. - de opgedreven prijs is wel een dingetje…
(Lees ook op pagina 4 van het HORLOGEFORUMmagazine van maart 2020 wat @ketelaars daarover opmerkt.)
Ik zeg gewoon doen, heb je deze schoonheid al een keer om de pols gehad?
Nog niet.
DoeMijDieOokMaar
Jong gebruikt denk ik niet dat ze duurder worden.
Ik zou voor de Zenith gaan. Liever 1 knaller dan een paar die het net niet helemaal zijn. Ik ben nog altijd zeer content met de mijne:
Mooie foto’s. Maak mij maar weer gek
Die zijn niet (erg veel) te vinden!
En verkocht voor dat je kunt reageren.
Zenith! Andere spreken mij niet in het bijzonder aan.
Daar is @anon8024582HF het niet mee eens.
Hij raakte hem niet kwijt voor 5K, kocht 'm nieuw voor 5K bij de AD dacht ik.
Wel gewoon voor ruim 4k+ toch
Of ben ik in de war met die versie met kermis band?
Buiten HF ging het makkelijk. Binnen een dag voor 4.6k verkocht aan een jong ventje uit België.
Hij was al een tijdje specifiek zoekende naar deze configuratie.
Ja, jammer man. Ik ben rond die tijd pas terecht gekomen op dit forum. Dus dat was net wat te vroeg voor mij.
Maar zoals je al aangeeft, buiten het forum snel verkocht.
En dat is wat ik bedoel, ze zijn zeldzaam op de gebruikt markt. Met name de jong gebruikte dan.
Ik wil er ook geen van 8 jaar die tegen service aan zit!