Haha dank voor het delen van dit oude draadje. Prachtig stukje proza dat beter wegleest dan De Telegraaf op Texel.
Ik word enthousiast van dit horloge en met name de C-shaped versies. Net Connie-C’s, maar de UG geeft zoveel rust voor het oog dankzij de contrasterende kleuren.
Ik lees dat CVC de boel heeft overgenomen in 2023. Die luitjes hebben diepe zakken, maar ik zie nog weinig ontwikkelingen op de website.
Iemand enige idee wat en wanneer er iets verwacht wordt van deze revive?
Mooie aanwinst. Een volledig originele Mk2 in nette gebruikte staat. Waarschijnlijk geleverd in 1971. Geen barsten in de plaat, wel wat ‘spotting’ zoals Friso @Plees al schreef.
Veelal is vocht de boosdoener. Als de puntjes op de wijzerplaat liggen dan is het makkelijk te verwijderen. Ik vermoed echter dat de puntjes door de wijzerplaat heenkomen en dan heeft poetsen absoluut geen zin. Sterker nog, dan verknal je de prachtige geëmailleerde wijzerplaat.
@Plees weet jij hier meer van, of wellicht iemand anders op het forum die we hierover kunnen taggen?
Overigens is het poetsen van een wijzerplaat bijna altijd het recept voor ellende. Ik zou zeggen, mooi zo laten en genieten van deze bijna 55 jaar jonge, schitterende Universal Genève Ferrovie dello Stato Mk2.
Het voordeel van emaille is dat de plaat op zich veel kan hebben. Ik den idd dat door imperfecties in het emaille er roestvorming van de basisplaat er doorheen komt. Je zou dat denk ik voorzichtig kunnen proberen te verwijderen. Kijk er eens naar met een sterk vergrotende loep of met de microscoop.
Nu vraag ik me af… Dit is geëmailleerd toch? Zouden die stippen dan vuil zijn dat op de plaat zit of zou de emaille gechipt zijn? Lijkt me het eerste toch?
Oprechte vraag. Heb geen ervaring met emaille.
Niet dat ik die stipjes storend vind btw. Ik vind de plaat net genoeg.
Denk het niet, ik denk dat het een mindere kwaliteit emaillering is die door de kwaliteitscontrole is geslipt. Maar zoals ik al zei: met een goede loep of microscoop kijken bied uitsluitsel.
Ik kan niet echt uitsluitsel hierover vinden maar ik zie veel en veel vaker een 15-30-45-60 lay out op de seconde dial. Weet iemand hier wellicht wat meer over?