Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Ja is een topding. Solar, titanium. Mooi afgewerkt. Kan net voor dat budget. Misschien moet je er vijf tientjes bij gooien.

1 like

T/m €350,- zul je het lastig krijgen om de SARB te verslaan.

De Casio Oceanus die Ide (volgens mij) bedoelt, de OCW-S100, hikt nieuw tegen de €500,- aan. En op dat moment kun je er beter nog €100,- extra bijgooien en het gelijk helemaal goed doen met de Seiko SDGM003. Ik heb ze overigens alledrie gehad.

Die is voor @551er ook wat te groot denk ik, met die grote wijzerplaat en dunne rand oogt die groter dan de 40,5mm doen vermoeden.

Als ze vintage zijn, hebben ze gewoon een servicebeurtje nodig. Seiko’s zijn net diesels; ze stoppen nooit, maar gaan hooguit langzamer lopen.

Bij een nieuw horloge kan het hooguit de afregeling zijn. En dat is heel simpel te verbeteren.

…of je beweegt te weinig Louis. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Drie maal weeks soep roeren lijkt mij een uitstekend recept voor een puike gangreserve.

5 likes

Prima punt, hij is ietsje groter. Qua hoogte doet de SDGM trouwens niet onder aan de SARB033 (zelfde uurwerk natuurlijk). Doordat eerstgenoemde wat groter is, vind ik hem beter in verhouding. Al met al scheelt het niet superveel maar de SARB033 is het kleinste.

2 likes

Ik koop nooit vintage, mijn nieuwe of z.g.a.n. lopen altijd achter. Echt opvallend.
Met de Zwitserse collega’s van Seiko heb ik dat nooit, die liepen altijd strak of een beetje voor…

Niet voor Louis.

2 likes

Ik ben meteen in het ‘doodsaaie’ segment gesprongen, toch leuke klokjes met een prima binnenwerk en eigen gezicht. Moet eerlijk zeggen dat ik de milgauss wel als een grail zie de rest van de duikers met ieder een ander bezeltje doen me niet zo veel :kissing:

Mijn Blue Lagoon turtle Seiko is gewoon een van de knallers in mijn collectie.

En dat naast Oris, Meistersinger, Breitling & Omega. Hij gaat er echt niet uit.

2 likes

Maar welke uurwerken? Een 4R36 is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een ETA 2824 qua nauwkeurigheid.

Nee totaal geen last van. Voor mij geldt al jaren eerder de stelling: “Uiteindelijk wil ik (bijna) altijd weer een Seiko!”:wink:
Kan er niks aan doen. Ik hou hier gewoon van…
afbeelding


afbeelding




Etc…:grinning:

17 likes

Seiko is een beetje de Opel Astra In horlogeland. Maar ook daar heb je GT uitvoeringen van. De Rollies en Omegaatjes neigen naar de betere Audi’s maar zijn geen partij voor de Aston Martin.

Ik zag laatst iemand die blij was met een Fiat Panda om zijn pols.

1 like

Ken de nummers van die historische modellen niet maar mijn laatste drie Turtle’s lopen/liepen allemaal achter, de J-versie was trouwens de koploper in het achterlopen… :wink:

1 like

Allemaal 4R36 uurwerk. Iets minder nauwkeurig dan ETA, maar te langzaam lopen is eenvoudig te verhelpen.

Ik heb een SKX033 (40mm) en een SKX023 (38mm). Beiden vintage. De 033 is in goede staat (net beurt gehad) en de 023 kan wel een opknapbeurt gebruiken maar loopt wel. N.b beiden horloges kunnen tegen water maar zijn niet meer geschikt voor duiken mocht je het belangrijk vinden. Bij interesse stuur mij maar een pb!

1 like

Degene met de kleine Seiko zoektocht is @551er. :wink:

1 like

(spuugt zijn slok JD uit) :heavy_check_mark:

1 like

Oeps, excuus :joy:

1 like

Ik denk dat er heel wat mensen zijn die via hun Seiko’s verknocht zijn geraakt aan horloges. Dat men op den duur ook naar andere merken gaat kijken die voorheen misschien niet op de radar waren is gewoon onderdeel van de hobby.

Wat mij betreft hoef je dan niet alleen Audemars Piguet en Patek Philippe te dragen en je volledig te distantiëren van de Citizens en de Seiko’s. Die laatste hebben namelijk hun eigen plaats, waarde en toepassing.

4 likes